×

قانون اصلاح قانون تاسیس شرکت سهامی خاص پایانه های عمومی وسایل نقلیه باربری مصوب 1367

قانون اصلاح قانون تاسیس شرکت سهامی خاص پایانه های عمومی وسایل نقلیه باربری مصوب 1367

قانون-اصلاح-قانون-تاسیس-شرکت-سهامی-خاص-پایانه-های-عمومی-وسایل-نقلیه-باربری-مصوب-1367

وکیل


ماده واحده - قانون تاسیس شرکت سهامی خاص پایانه های عمومی وسایل نقلیه باربری مصوب 28/10/1367 به شرح زیر اصلاح می شود:
1 - ماده واحده - در ماده واحده قانون بعد از پایانه های عمومی "و مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی " اضافه می شود.
2 - تبصره 4 به شرح زیر تغییر می یابد:
تبصره 4 - شرکت مجاز است بهره برداری از فروشگاه ها و غرفه های احداثی در پایانه ها و مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را با اخذ سرقفلی یا بدون آن طبق آیین نامه ای که توسط وزارت راه وتربری تهیه و به تصویب مجمع عمومی شرکت خواهد رسید به متقاضیان واجد شرایط اعم از بخش دولتی و یا غیر دولتی با انعقاد قرارداد اجاره واگذار نماید.
واگذاری بدون سرقفلی مشمول قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 2/5/1356 نبوده و هیچ گونه حقی اعم از کسب و پیشه و تجارت و سرقفلی برای طرف قرارداد ایجاد نمی نماید و در صورت تخطی متصرف از مفاد قرارداد در هر زمان به تشخیص شرکت و یا انقضای مدت اجاره ، شرکت می تواند با اخطار قبلی یک ماهه از طریق دفتر اسناد رسمی و صدور اجرائیه از طریق دوایر اجرای ثبت ، محل را تخلیه و تصرف نموده و به متقاضیان واجد شرایط دیگر واگذار نماید. لیکن در مورد اشخاصی که در هنگام انعقاد قرارداد به عنوان سرقفلی وجوهی به شرکت پرداخت نموده باشند، شرکت موظف است در صورت تخلیه ، ارزش روز سرقفلی را به آن ها مسترد نماید. کلیه فروشگاه ها و غرفه های پایانه هر محل
که قبل از تصویب این قانون به اشخاص واگذار شده نیز از هر حیث مشمول مقررات این تبصره می باشند، مگر این که قرارداد به نحو دیگری تنظیم شده باشد. وجوه حاصل از فروش سرقفلی غرفه ها و همچنین یک درصد (1%) ارزش بارنامه های صادره در سراسر کشور که توسط شرکت وصول خواهد شد به حساب خزانه واریز می گردد. صد در صد (100%) وجوه واریزی به عنوان منابع تامین اعتبار بر اساس بودجه سالانه جهت توسعه و احداث پایانه های جدید و تیر پارک ها(یا مجمتع های خدمات رفاهی بین راهی ) در اختیار شرکت مزبور قرار می گیرد.
3 - تبصره 7 به شرح زیر اصلاح می گردد:
تبصره 7 - شرکت می تواند از محل درآمدهای خود نسبت به ایجاد پایانه ها و تیرپارک ها و مجتمع های رفاهی بین راهی در نقاط مختلف کشور که بخش غیر دولتی راغب به ایجاد آن نیستند، اقدام نماید.
4 - تبصره زیر به عنوان تبصره 8 به شرح زیر اضافه می گردد:
تبصره 8 - درج کرایه غیر واقعی حمل و نقل در بارنامه و هر فعل دیگری که موجب عدم پرداخت تمام یا قسمتی از وجوه موضوع تبصره 4 و 5 این قانون به شرکت شود، تخلف محسوب و مرتکب برای بار اول علاوه بر جبران خسارات وارده به شرکت به سه برابر مبلغ کسری ، جریمه خواهد شد. این مبلغ در هر صورت از پانصد هزار (500000) ریال کمتر نخواهد بود. در صورت تکرار نیز، پروانه متخلف به صورت موقت یا دائم لغو می شود.
5 - تبصره 9 به شرح زیر به تبصره ها اضافه گردد:
تبصره 9 - وظایف معاونت حمل و نقل وزارت راه و ترابری به شرکت پایانه منتقل می شود و نام شرکت به سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور تغییر می یابد. قانون فوق مشتمل بر ماده واحده (شامل 5 مورد اصلاح ) در جلسه روز یکشنبه بیست و پنجم تیر ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1/5/1374 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار : 14688

تاریخ تصویب : 1374/04/25

تاریخ ابلاغ : 1374/05/19

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.