×

قانون تصویب اصلاحات و الحاقات به اساسنامه و مقاوله نامه اتحادیه بین المللی مخابرات (U T I) طی کنفرانس سران مختار (کیوتو - 1994)

قانون تصویب اصلاحات و الحاقات به اساسنامه و مقاوله نامه اتحادیه بین المللی مخابرات (U T I) طی کنفرانس سران مختار (کیوتو - 1994)

قانون-تصویب-اصلاحات-و-الحاقات-به-اساسنامه-و-مقاوله-نامه-اتحادیه-بین-المللی-مخابرات-(U-T-I)-طی-کنفرانس-سران-مختار-(کیوتو---1994)

وکیل


ماده واحده - اصلاحات و الحاقات به اساسنامه اتحادیه بین المللی مخابرات
(U.T.I) مشتمل بر مقدمه ، سه ماده و یک تکمله و همچنین اصلاحات و الحاقات
به مقاوله نامه اتحادیه یاد شده ، مشتمل بر یک مقدمه ، شش ماده ، یک پیوست و یک تکمله و حق تحفظی در چهار بند برای دولت جمهوری اسلامی ایران که طی کنفرانس سران مختار (کیوتو - 1994) صورت گرفته است ، به شرح پیوست تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده می شود.
بسم الله الرحمن الرحیم
برای جمهوری اسلامی ایران
هیات جمهوری اسلامی ایران ضمن امضای "نتایج کار" (stcaL aniP) اتحادیه
بین المللی مخابرات (1994 - کیوتو) برای دولت متبوع خود حقوق زیر را محفوظ داشته است .
1 - انجام هر گونه اقدامی که لازم بداند و یا برای محافظت از حقوق و منافعش ضروری باشد، در صورتی که سایر اعضای اتحادیه به هر نحوی از انحا مفاد بند اصلاحی اساسنامه و مقاوله نامه اتحادیه بین المللی مخابرات (1992 - ژنو) که به تصویب کنفرانس سران مختار (1994 - کیوتو) رسیده است ، یا پیوست ها، پروتکل ها و مقررات پیوست به اساسنامه و مقاوله نامه یاد شده را نادیده بگیرند (رعایت ننمایند).
2 - حفاظت از منافعش ، در صورتی که برخی از اعضا در پرداخت هزینه های اتحادیه مشارکت ننمایند، یا این که شرایط سایر اعضا، سرویس های مخابراتی جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره بیندازد.
3 - عدم تعهد به هر یک از مفاد اساسنامه و مقاوله نامه اتحادیه بین المللی مخابرات (1992 - ژنو) و مفاد سند اصلاحی آن ها مصوب کنفرانس سران مختار (1994 - کیوتو) که ممکن است به طور مستقیم یا غیر مستقیم استقلال و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار دهد و با قانون اساسی و قوانین و مقررات کشور در تناقض باشد.
4 - ارائه هر نوع شرط و یا بیانیه دیگر تا زمان تصویب اساسنامه و مقاوله نامه اتحادیه بین المللی مخابرات (1992 - ژنو) و اسناد اصلاحی آن ها.
سند اصلاحی اساسنامه اتحادیه بین المللی مخابرات (ژنو - 1992)، الحاقات و اصلاحات به عمل آمده در اساسنامه اتحادیه بین المللی مخابرات
(ژنو - 1992) در کنفرانس سران مختار (کیوتو - 1994)
بخش 1 - مقدمه
به موجب و در اجرای مفاد مربوط اساسنامه اتحادیه بین المللی مخابرات (ژنو - 1992) به ویژه مقررات مربوط در ماده (55)، کنفرانس سران مختار اتحادیه بین المللی مخابرات (کیوتو - 1994)، اصلاحات و الحاقات زیر را در رابطه با اساسنامه یاد شده به تصویب رساند:
ماده 8 - کنفرانس سران مختار
اصلاحی 50 ب - بررسی گزارش های شورا در مورد فعالیت های اتحادیه از تاریخ تشکیل کنفرانس سران مختار قبلی و نیز بررسی طرح و سیاست استراتژیک اتحادیه .
57 ط - بررسی و در صورت لزوم تصویب پیشنهادات واصل شده از سوی اعضای اتحادیه برای اصلاح اساسنامه و مقاوله نامه به ترتیب برابر مفاد ماده (55) اساسنامه و مقررات مربوط در مقاوله نامه .
الحاقی 59 الف - 3 - تشکیل یک کنفرانس فوق العاده سران مختار در فاصله بین دو کنفرانس عادی سران مختار با یک دستور کار محدود و مباحث مشخص به طور استثنایی در موارد زیر، ممکن می باشد:
الحاقی 59 ب - الف - بنا به تصمیم کنفرانس عادی سران مختار قبلی .
الحاقی 59 ج - ب - در صورت درخواست دو سوم کشورهای عضو اتحادیه از دبیر کل .
الحاقی 59 د - ج - طبق پیشنهاد شورا با تصویب حداقل دو سوم کشورهای عضو اتحادیه .
ماده 9 - اصول مربوط به انتخابات و موضوعات مربوط
اصلاحی 62 ب - دبیر کل ، معاون دبیر کل ، مدیران دفاتر و اعضای هیات مقررات رادیویی بایستی از میان کاندیداهای پیشنهادی کشورهای عضو به عنوان اتباع آن ها انتخاب شوند و تابعیت کشورهای مختلف را دارا باشند و در انتخاب آنان بایستی توجه خاصی به توزیع عادلانه جغرافیایی در مناطق جهانی شود و تا جایی که به مسئولین منتخب مربوط می شود بایستی اصول مورد اشاره در بند (154) این اساسنامه نیز مد نظر قرار گیرد.
اصلاحی 63 ج - اعضای هیات مقررات رادیویی با توجه به قابلیت های فردی انتخاب می شوند، هر کشور عضو می تواند تنها یک کاندیدا را معرفی نماید.
ماده 28 - امور مالی اتحادیه
اصلاحی 163 - 4 - حق عضویت انتخابی هر عضو برابر بند (161) یا (162) پیش گفته برای اولین بودجه دو ساله بعد از پایان دوره شش ماهه اشاره شده در بندهای (161) یا (162) قابل اجرا است .
بخش 2 - تاریخ اجرا:
اصلاحات به عمل آمده در سند فعلی به طور کامل و به عنوان یک سند واحد، از تاریخ 11/10/1374 برابر با اول ژانویه (1996) بین کشورهایی که به عضویت اساسنامه و مقاوله نامه اتحادیه بین المللی مخابرات (ژنو - 1992) درآمده و پیش از تاریخ یاد شده سند دال بر تصویب ، قبول یا تایید یا الحاق به سند فعلی را تسلیم نموده باشند، قابل اجرا خواهد بود.
در تایید مندرجات ، نمایندگان کنفرانس سران مختار مربوط، نسخه اصلی سند اصلاحی فعلی اساسنامه اتحادیه بین المللی مخابرات (ژنو - 1992) را امضا نموده اند.
امضا شده در کیوتو، تاریخ 22/7/1373 برابر با (14) اکتبر (1994) سند اصلاحی مقاوله نامه اتحادیه بین المللی مخابرات (ژنو - 1992):
الحاقات و اصلاحات به عمل آمده در مقاوله نامه اتحادیه بین المللی مخابرات (ژنو - 1992) در کنفرانس سران مختار (کیوتو - 1994)
بخش 1
مقدمه : به موجب و در اجرای مفاد مربوط مقاوله نامه اتحادیه بین المللی
مخابرات (ژنو - 1992) به ویژه مقررات مربوط در ماده (42)، کنفرانس سران مختار اتحادیه بین المللی مخابرات (کیوتو - 1994)، اصلاحات و الحاقات زیر را در مورد مقاوله نامه یاد شده به تصویب رساند:
ماده 4 - شورا
اصلاحی 50) 1 - تعداد اعضای شورا توسط کنفرانس سران مختار که هر چهار سال یک بار تشکیل می شود، تعیین خواهد شد.
الحاق 50 - الف - 2 - این تعداد از (25) درصد کل تعداد اعضای اتحادیه متجاوز نخواهد بود.
اصلاحی 80 - 14 - شورا، مسئول انجام هماهنگی با کلیه سازمان های بین المللی مورد اشاره در مواد (49) و (50) اساسنامه بوده و بدین منظور از سوی اتحادیه ، موافقت نامه های موقت با سازمان های بین المللی مندرج در ماده (50) اساسنامه و مواد (260) و (261) مقاوله نامه و نیز سازمان ملل متحد در بکارگیری این گونه موافقت نامه ها بین سازمان ملل و اتحادیه بین المللی مخابرات منعقد خواهد کرد. این موافقت نامه های موقت برابر مفاد مربوط ماده (8) اساسنامه به کنفرانس سران مختار ارائه خواهد شد.
ماده 7 - کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی .
ماده 118 - 2 - چارچوب کلی این دستور کار بایستی دو سال پیش از کنفرانس توسط شورا و با توافق اکثریت اعضای اتحادیه برابر مفاد بند (47) این مقاوله نامه تهیه شود. متن های این دو دستور کار باید مبتنی بر توصیه های کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی برابر ماده (126) این مقاوله نامه باشد.
ماده 19 - شرکت موسسات و سازمانها علاوه بر ادارات دولتی در فعالیت های اتحادیه .
اصلاحی 239 - 9 - موسسه یا سازمانی که در بندهای (229) و (230) بدان اشاره شد می تواند از طرف کشوری که آن موسسه را تایید کرده ، اقدام نماید. مشروط بر اینکه آن کشور عضو، مدیر دفتر مربوط را از مجاز بودن آن موسسه یا سازمان در اقدام به این امر آگاه نماید.
ماده 23 -
اصلاحی 258 - 3 - دبیر کل از سازمان های مشروح زیر برای اعزام ناظران دعوت خواهد نمود.
الحاقی (262) مکرر - موسسات و سازمان های یاد شده در بند (229) این مقاوله نامه و نیز سازمان های دارای ماهیت بین المللی که مصرف این موسسات و سازمان ها باشند.
اصلاحی 269 ب ) ناظران سازمان ها و آژانس هایی که به موجب بندهای (59) تا (262) مکرر دعوت شده اند.
ماده 24 - اصلاحی 271 - 2 (1) مقررات بندهای (256) تا (265) این مقاوله نامه ، به استثنای بند (262) مکرر یاد شده ، کنفرانس های ارتباطات
رادیویی را شامل می شود.
ماده 32 - دستورالعمل های کنفرانس ها و سایر جلسات .
اصلاحی 379 - 2 - متن های همه پیشنهادهای مهم که به رای گذاشته می شوند در فرصتی مناسب به زبان های کاری کنفرانس توزیع خواهند شد، تا پیش از انجام بحث پیرامون آنها، مورد مطالعه قرار گیرند.
پیوست مقاوله نامه
1002 - "ناظر" شخصی است که برابر مقررات مربوط مقاوله نامه توسط سازمان های زیر اعزام می شود:
- سازمان ملل متحد، یکی از آژانس های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد، آژانس بین المللی انرژی اتمی ، یک سازمان منطقه ای مخابراتی ، سازمان بین الدولی بهره برداری از سیستم های ماهواره برای شرکت در کنفرانس سران مختار، یک کنفرانس یا اجلاس یک بخش در سمت مشاوره .
- یک سازمان بین المللی برای شرکت در کنفرانس یا جلسه یک بخش در سمت مشاوره .
- دولت عضو اتحادیه برای شرکت بدون داشتن حق رای در یک کنفرانس منطقه ای و هر یک از موسسات و یا سازمان های مندرج در بند (229) این مقاوله نامه و نیز سازمان های دارای ماهیت بین المللی که معرف این موسسات و سازمان ها باشند.
تاریخ اجرای مقاوله نامه
***
اصلاحات بعمل آمده در سند فعلی به طور کامل و به عنوان یک سند واحد از تاریخ 11/10/1374 برابر با اول ژانویه سال (1996) در میان کشورهایی که به عضویت اساسنامه و مقاوله نامه اتحادیه بین المللی مخابرات (ژنو - 1992) درآمده و پیش از تاریخ یاد شده سند دال بر تصویب قبول ، تایید یا الحاق به سند فعلی را تسلیم نموده باشند، قابل اجرا خواهد بود.
در تایید مندرجات ، نمایندگان کنفرانس سران مختار، نسخه اصلی سند اصلاحی فعلی مقاوله نامه اتحادیه بین المللی مخابرات (ژنو - 1992) را امضا نموده اند.
امضا شده در کیوتو، تاریخ 22/7/1373 برابر با 14 اکتبر 1994. قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به اصلاحات و الحاقات به اساسنامه
مشتمل بر یک مقدمه و سه ماده و یک تکمله و همچنین اصلاحات و الحاقات به مقاوله نامه شامل مقدمه و شش ماده و یک پیوست و یک تکمله و حق تحفظی در چهار بند، در جلسه روز یکشنبه دهم دی ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 20/10/1374 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/10/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.