×

قانون اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

قانون اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

قانون-اصلاح-موادی-از-قانون-اساسنامه-جمعیت-هلال-احمر-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل


ماده 1 - تبصره ذیل به ماده 4 قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران الحاق می شود:
تبصره - علامت هلال احمر نشان اختصاصی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از این علامت به استثنا بهداری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بدون اجازه قبلی از جمعیت ممنوع می باشد.
ماده 2 - تبصره یک ماده 10 به شرح ذیل اصلاح می شود: "عبارت " نماینده محترم حضرت امام "به نماینده مقام معظم رهبری " تغییر می یابد.
ماده 3 - ماده 16 اساسنامه به شرح ذیل اصلاح می گردد. ضمنا از اواسط سطر چهارم ، بعد از کلمه تاسیس نماید، این جمله اضافه می شود: "جمعیت استان دارای هیات مدیره ای مرکب از مدیر عامل ، رییس و خزانه دار و شعب دارای رییس شعبه و نمایندگی دارای مسئول دفتر خواهد بود که حدود وظایف و اختیارات آن ها را هیات اجرایی مشخص خواهد نمود."
ماده 4 - تبصره ماده 19 به تبصره یک تبدیل و یک تبصره به عنوان تبصره 2 به آن الحاق می گردد.
تبصره 2 - کلیه ارگان ها، نهادها سازمان های دولتی ، نیروهای نظامی و انتظامی موظف اند ظرف مدت یک سال از تصویب این قانون نسبت به تخلیه ساختمان ها، املاک و مستغلات جمعیت و تحویل آن اقدام نمایند. در غیر این صورت تصرف غیر قانونی محسوب گردیده و دادگاه ها خارج از نوبت نسبت به صدور حکم تخلیه مبادرت خواهند نمود.
ماده 5 - مهلت مقرر در ماده 22 برای مدت 5 سال دیگر تمدید می گردد.
ماده 6 - در ماده 23 اصلاحات زیر به عمل می آید:
الف - در سطر دوم کلمه "مطابق " حذف و به جای آن کلمه "تابع " اضافه شود.
ب - تبصره ذیل ماده 23 به تبصره یک تبدیل و تبصره های 2 و 3 به شرح زیر به ماده 23 الحاق می گردد.
تبصره 2 - با توجه به شرایط جمعیت و تعدیل نیروی انسانی و استفاده از نیروهای داوطلب ، افرادی که به استناد تبصره ماده (22) اساسنامه بازنشسته می شوند نیاز به درخواست بازنشستگی نداشته و در صورت داشتن حداقل 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه با احتساب مدت خدمت وظیفه بدون شرایط سنی با سنوات خدمت بازنشستگی انجام خواهد شد.
تبصره 3 - نقل و انتقال کارکنان رسمی جمعیت به وزارتخانه ها و سایر سازمان ها و شرکت ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و بالعکس با احتساب سوابق خدمتی بلامانع است .
قانون فوق مشتمل بر شش ماده در جلسه روز سه شنبه بیست و دوم اسفند ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 27/12/1374 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری




نوع : اساس نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/12/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.