×

قانون اصلاح قانون راجع به تاسیس شرکت های سهامی حمل و نقل

قانون اصلاح قانون راجع به تاسیس شرکت های سهامی حمل و نقل

قانون-اصلاح-قانون-راجع-به-تاسیس-شرکت-های-سهامی-حمل-و-نقل
ماده واحده - بند الف و تبصره های 1و 2و 3 قانون راجع به تاسیس شرکت های حمل و نقل مصوب 9/12/1361 به شرح ذیل اصلاح و بند ج حذف و تبصره 4 به آن اضافه می شود:
الف - شرکت های سهامی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران ، به منظور اعمال نظارت و رفع تنگناهای مربوط به حمل و نقل کالاهای اساسی و مواد فاسد شدنی و انجام عملیات حمل و نقل کانتینری و ترکیبی .
تبصره 1 - شرکت بند الف حداکثر تا ظرفیت 800 دستگاه کامیون و شرکت بند ب حداکثر تا ظرفیت 500 دستگاه کامیون قابل توسعه می باشند.
تبصره 2 - اساسنامه های شرکت های فوق الذکر و اصلاحات بعدی آن ها در حدود این قانون و مصوبات شوری عالی اداری به پیشنهاد وزارت راه و ترابری به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
تبصره 3 - مجمع عمومی شرکت های فوق الذکر، هیات عامل سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور بوده و ریاست مجمع با ریاست سازمان مذکور است .
تبصره 4 - شرکت های فوق الذکر مکلفند مابه التفاوت حاصل از فروش دارائی های مازاد و ارزش دفتری آن ها را به عنوان تعهدات دولت و جز سرمایه شرکت منظور نمایند.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و چهار تبصره در جلسه روز یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد هفتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 3/3/1374 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار : 14639

تاریخ تصویب : 1374/02/24

تاریخ ابلاغ : 1374/03/22

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.