×

قانون اجازه تشکیل مرکز مطالعات و تحقیقات دریای خزر با مشارکت دولتهای فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران

قانون اجازه تشکیل مرکز مطالعات و تحقیقات دریای خزر با مشارکت دولتهای فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران

قانون-اجازه-تشکیل-مرکز-مطالعات-و-تحقیقات-دریای-خزر-با-مشارکت-دولتهای-فدراسیون-روسیه-و-جمهوری-اسلامی-ایران
ماده واحده - به وزارت نیرو (سازمان تحقیقات منابع آب ) اجازه داده می شود که با مشارکت مرکز هماهنگی های علمی خزر وابسته به آکادمی علوم فدراسیون روسیه مرکز مطالعات و تحقیقات دریای خزر (مازندران ) را تشکیل دهد. اساسنامه مرکز یاد شده به تصویب هیات وزیران می رسد.
همچنین سایر دول ذیعلاقه حاشیه دریای خزر می توانند به عنوان اعضای جدید مرکز فوق با تصمیم مشترک دولت های موسس و اصلاح اساسنامه ، عضو مرکز شوند. صورت جلسه مورخ 26 فروردین سال 1372 (15 آوریل 1993) بر اساس تصمیمات متخذه در دومین اجلاس کمیسیون دائمی و فرعی همکاری های علمی و فنی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در نوامبر سال 1992 و در ادامه مذاکرات انجام شده و تصمیمات اتخاذ شده در طول ملاقات میان دوره ای گروه کاری دریای خزر در تاریخ 30 بهمن ماه لغایت 6 اسفند ماه سال 1371 (مطابق 25 -19 فوریه سال 1993) در زوینیگراد روسیه جلساتی از تاریخ 19 لغایت 26 فروردین سال 1372 (مطابق 20 -8 آوریل 1993) در شهر ساری با
حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار و نتایج حاصل به شرح زیر می باشد:
1 - موسسین مرکز مشترک مطالعات و تحقیقات دریای خزر مفاد اساسنامه را که در آن فعالیت های مرکز مشخص گردیده با جزئیات کامل مورد بررسی قرار داده و در مورد مفاد آن توافق نموده و آن را امضا نمودند که به صورت پیوست شماره 1 این صورت جلسه ارائه می گردد.
2 - اساسنامه مذکور پس از تصویب مراجع ذیربط در دو کشور تنفیذ خواهد شد.
موسس : از طرف جمهوری اسلامی ایران موسس : از طرف فدراسیون روسیه مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات مرکز هماهنگی های علمی دریای خزر (ypsac) آکادمی علوم روسیه
منابع آب دریای خزر وزارت نیرو گ - و - ورپایف جمهوری اسلامی ایران - رضا حدادیان
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و صورتجلسه ضمیمه در جلسه روز سه شنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 7/3/1374 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/02/26

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.