×

قانون اجازه تاسیس شرکت دولتی مرکز نگهداری و تعمیرات جزئی یا کلی هواپیماهای بازرگانی غیر نظامی

قانون اجازه تاسیس شرکت دولتی مرکز نگهداری و تعمیرات جزئی یا کلی هواپیماهای بازرگانی غیر نظامی

قانون-اجازه-تاسیس-شرکت-دولتی-مرکز-نگهداری-و-تعمیرات-جزئی-یا-کلی-هواپیماهای-بازرگانی-غیر-نظامی
ماده 1 - به وزارت راه و ترابری اجازه داده می شود شرکتی برای ایجاد و اداره مرکز نگهداری و تعمیرات جزئی یا کلی هواپیماهای بازرگانی غیر نظامی در محوطه ترانزیت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره ) تاسیس نماید.
تبصره - شرکت مجاز است در اجرای تمام یا قسمتی از وظایف فنی و تخصصی خود، در قالب مرکزی که ایجاد می کند، برای مدت هفده سال با رعایت اصل 82 قانون اساسی از اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از داخلی یا خارجی استفاده نماید.
ماده 2 - شرکت دارای شخصیت حقوقی و استقلال اداری و مالی است که زیر نظر وزارت راه و ترابری برابر مقررات این قانون و اساسنامه شرکت و سایر مقررات مربوطه که حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور به تصویب هیات وزیران خواهد رسید، اداره می شود. اصلاحات اساسنامه نیز به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 3 - شرکت موظف است طی هفده سال اول احداث و بهره برداری از مرکز (2 سال دوره احداث و 15 سال دوره بهره برداری ) پانزده درصد(15%) از کل فروش سالانه مرکز را به حسب خزانه واریز نماید.
تبصره 1 - سازمان برنامه و بودجه مکلف است در بودجه سالانه وزارت راه و ترابری معادل صد درصد (100%) مبلغ واریزی موضوع این ماده را برای احداث ، توسعه و بهره برداری از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره ) یا سایر فرودگاه های کشور منظور نماید.
تبصره 2 - پس از گذشت مدت (15) سال دوره بهره برداری ، کلیه تاسیسات و ابنیه و ماشین آلات و تجهیزات به استثنا قطعات یدکی به مالکیت وزارت راه و ترابری در می آید.
ماده 4 - شرکت مکلف است فقط پنج درصد (5%) کل فروش سالانه مرکز را به طور مقطوع در مدت بهره برداری (به جز سه سال اول بهره برداری ) بابت مالیات به حساب خزانه داری کل کشور واریز نماید. در مدت سه سال اول بهره برداری مرکز، شرکت از پرداخت مالیات موضوع این ماده معاف است .
ماده 5 - در صورتی که تعداد پرسنل ایرانی شاغل در مرکز در سال پنجم فعالیت مرکز، کمتر از نود و هشت درصد (98%) کل پرسنل باشد، بابت هر یک درصد کمبود اشتغال نیروی انسانی ایرانی یک درصد (1%) بر پانزده درصد (15 %) مندرج در ماده 3 این قانون افزوده می شود.
ماده 6 - در مورد تمامی تعرفه های مربوط به خدمات پروازی و فرودگاهی ، قوانین و مقررات جاری اعمال می شود.
ماده 7 - شرکت موظف است ترتیبی اتخاذ کند تا آموزش تخصصی نیروی انسانی و انتقال دانش فنی مربوط، طی دوره بهره برداری از مرکز(موضوع ماده 1 این قانون ) به طور کامل انجام شود.
ماده 8 - شرکت موظف است از امکانات ، تجهیزات و ظرفیت ها و قابلیت های موجود در کشور بالاخص از شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها) در اجرای مفاد این قانون حداکثر استفاده را نماید.
قانون فوق مشتمل بر هشت ماده و سه تبصره در جلسه روز یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 2/3/1375 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار : 14935

تاریخ تصویب : 1375/02/30

تاریخ ابلاغ : 1375/03/26

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.