×

قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه های غیر ضرور و جلوگیری ازتجمل گرایی

قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه های غیر ضرور و جلوگیری ازتجمل گرایی

قانون-نحوه-اعمال-نظارت-بر-کاهش-هزینه-های-غیر-ضرور-و-جلوگیری-ازتجمل-گرایی

وکیل


ماده 1 - به منظور کنترل هزینه های غیر ضرور و مبارزه با تجمل گرایی در وزارتخانه ها، نیروهای نظامی و انتظامی ، شهرداریها، سازمانها، بانکها، شرکتها و واحدهای مختلف وابسته به قوه مجریه ، مقننه و قضائیه و کلیه نهادهای انقلاب اسلامی و تمامی دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است ، شورای عالی بررسی و تعیین الگوی مصرف موضوع تبصره 30 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظف است
علاوه بر انجام وظایف مذکور در تبصره فوق الذکر آیین نامه نحوه استفاده از امکانات عمومی از قبیل : اتومبیل ، هواپیما، هلیکوپتر، مسافرت های خارجی ، پذیراییها و دیگر هزینه های اداری ، خدماتی ، و رفاهی را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.
تبصره 1 - وزیر دادگستری به عنوان عضو ثابت در شورای مذکور شرکت می نماید.
تبصره 2 - شورا حداقل هر دو هفته یک بار باید تشکیل جلسه دهد.
تبصره 3 - برگزاری سمینارها، کنگره ها، بزرگداشت ها، گردهم آیی های بین المللی توسط دستگاههای اجرایی تنها با تصویب هیات وزیران و در مورد قوای مقننه و قضائیه با تایید رئیس هر قوه امکان پذیر است .
تبصره 4 - سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کشور و سازمان
بازرسی کل کشور موظفند گزارش چگونگی اجرا و موارد تخلف از این قانون را هر سه ماه یک بار به روسای سه قوه و دبیرخانه شورای عالی بررسی و تعیین الگوی مصرف ارائه نمایند.
ماده 2 - شورای امنیت کشور موظف است حداکثر تا یک ماه رده بندی حفاظتی ، نحوه حفاظت و اتومبیل مورد استفاده و تشریفات سان و رژه کلیه مسئولین و شخصیتهای کشور و لشکری را تهیه و جهت اجرا ابلاغ نماید. وزیر کشور مسئول پیگیری و نظارت بر اجرای این مصوبه می باشد و موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد و تخلفات را به مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری و قوه قضائیه ارائه نماید.
ماده 3 - کلیه دستگاههای مذکور در ماده یک موظف به اجرا دقیق مفاد این قانون بوده و تخلف از آن در حکم تصرف غیر قانونی در اموال عمومی محسوب و طبق قوانین و مقررات مربوط رسیدگی خواهد شد.
ماده 4 - صدا و سیما و سایر وسایل ارتباط جمعی موظفند برنامه های خود را به نحوی تهیه و تنظیم نمایند که منجر به تبلیغ فرهنگ تجمل گرایی نشود.
قانون فوق مشتمل بر چهار ماده و چهار تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و هفتم آذر ماه یک هزار و سیصد و هفتاد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 4/10/1370 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1370/09/27

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.