×

آیین نامه اجرایی ماده 44 مکرر قانون اصلاح قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع

آیین نامه اجرایی ماده 44 مکرر قانون اصلاح قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع

آیین-نامه-اجرایی-ماده-44-مکرر-قانون-اصلاح-قانون-حفاظت-و-بهره-برداری-از-جنگلها-و-مراتع

وکیل


ماده 1 - وزارت منابع طبیعی مکلف است قبل از صدور پروانه چرای دام در منابع ملی مشخصات محلی را که در آن اجازه چرای دام داده می شود و نوع و تعداد دام هایی که برای چرای آنها پروانه صادر می شود با حضور متقاضی پروانه صورتمجلس کند و یک نسخه از صورتمجلس را با پروانه چرا به متقاضی بدهد.
تبصره - دامدارانی که می خواهند دامهای خود را از محلی به محل دیگر نقل و انتقال دهند در صورتی که ناچار شوند دامهای خود را از منابع ملی
شده عبور دهند مکلفند مراتب را قبلا به نزدیکترین واحد منابع طبیعی محل اطلاع دهند و اجازه عبور اخذ نمایند.
ماده 2 - سرپرستها و روسای ادارات منابع طبیعی و همچنین آن عده از کارمندان وزارت منابع طبیعی که به موجب قانون در حکم ضابطین دادگستری شناخته شده اند منحصرا مجاز خواهند بود که در ضبط و فروش دامهای افرادی که بدون پروانه یا زائد بر پروانه مبادرت به چرای دام می نمایند اقدام کنند.
تبصره 1 - نتاج دامهای موضوع پروانه حداکثر تا یک فصل چرا احتیاج به صدور پروانه چرای جداگانه ندارد.
تبصره 2 - مامورین مذکور در این ماده مکلفند پس از ضبط دام کیفیت وقوع تخلف را از قبیل محل وقوع تخلف تعداد و نوع دامهای ضبط شده و سایر مشخصات دام و هویت متخلف را ضمن نمونه چاپی صورتمجلس کرده و ذیل آن را با ذکر هویت کامل و سمت خود امضا نمایند.
ماده 3 - مامورین مذکور در ماده 2 مکلفند دامهای ضبط شده را برای فروش به کشتارگاه ها عرضه نمایند و یا با حضور رییس خانه انصاف یا کدخدا یا رییس انجمن ده یا دو نفر معتمد محل از طریق حراج به فروش برسانند و نتیجه را صورتمجلس نموده به امضا حاضرین برسانند.
تبصره 1 - مامورین وزارت منابع طبیعی مکلفند برای تعلیف دامهای مورد حراج به مدت حداکثر یک ماه پروانه چرا به نام خریدار صادر نمایند.
تبصره 2 - مامورین وزارت منابع طبیعی مکلفند وجوه حاصل از فروش دامهای ضبط شده را بلافاصله به حساب مذکور در ماده 25 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع مصوب سال 1346 منظور داشته و رسید بانکی را برای سرپرست منابع طبیعی منطقه ارسال دارند.
آیین نامه فوق مشتمل بر سه ماده و پنج تبصره به استناد ماده 44 مکرر قانون اصلاح قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع در جلسات 21 و 28 آبان ماه و 2 آذر ماه 1349 به ترتیب به تصویب کمیسیونهای دادگستری و دارایی و منابع طبیعی مجلس شورای ملی و در تاریخ هفدهم و بیست و دوم آذر ماه یک هزار و سیصد و چهل ونه شمسی به تصویب کمیسیونهای منابع طبیعی ودارایی و دادگستری مجلس سنا رسیده است .
رییس مجلس سنا - جعفر شریف امامی




نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1349/09/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.