×

قانون متمم قانون ثبت املاک در مناطق عشایری

قانون متمم قانون ثبت املاک در مناطق عشایری

قانون-متمم-قانون-ثبت-املاک-در-مناطق-عشایری
ماده واحده - اراضی و املاک مشمول ماده 1 قانون ثبت املاک در مناطق عشایری مصوب سال 1344 که در مهلت مقرر تقاضای ثبت آنها نشده مجددا تعیین و آگهی می شوند.
اشخاص ذینفع می توانند ظرف دو سال از تاریخ انتشار آگهی تقاضای خود را مستقیما و یا از طریق ثبت محل به هیات حل اختلاف مذکور در ماده 2 آن قانون تسلیم نمایند. هیات مزبور به تقاضاهای قبلی که خارج از مهلت مقرر در ماده 3 قانون مزبور همچنین کلیه تقاضاهایی که پس از انتشار آگهی واصل شده رسیدگی و اتخاذ تصمیم می نماید.
تبصره - در مورد آن قسمت از اراضی و املاک مذکور در این ماده که بر اساس قوانین و مقررات اصلاحات ارضی به زارعین انتقال یافته مدعیان مالکیت سابق آن اراضی و املاک می توانند به هیات حل اختلاف مراجعه نمایند هیات با توجه به دلائل و مدارک مالکیت به تقاضای آنان رسیدگی نموده و در صورت احراز استحقاق متقاضی تصمیم خود را دائر به پرداخت وجه یا تحویل قبوض یا دستور پرداختهای مربوط به فروش ملک اعلام خواهد نمود. تصمیم مزبور به وسائل مقتضی در محل آگهی می شود. معترضین می توانند ظرف یک ماه از تاریخ انتشار آگهی به دادگاه محل وقوع ملک شکایت نمایند. دادگاه به این شکایت خارج از نوبت و بدون رعایت تشریفات آیین دادرسی مدنی رسیدگی می کند و رای آن قطعی است . در صورتی که ظرف مهلت فوق شکایتی نشده باشد تصمیم هیات قطعی و قابل اجرا خواهد بود.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده و یک تبصره پس از تصویب مجلس شورای ملی در جلسه روز سه شنبه اول آبان ماه 1352 در جلسه روز دوشنبه دوازدهم آذر ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و دو به تصویب مجلس سنا رسید.
رییس مجلس سنا - جعفر شریف امامی


نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1352/09/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.