×

آئین نامه اجرائی تبصره (39)قانون بودجه سال 1375کل کشور

آئین نامه اجرائی تبصره (39)قانون بودجه سال 1375کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(39)قانون-بودجه-سال-1375کل-کشور

وکیل

شماره 426/ت16499هـ 21/1/1375
وزارت مسکن و شهر سازی – وزارت امور اقتصادی و دارایی – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
هیأت وزیران در جلسه مورخ 15/1/1375بنا به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای تبصره (39)قانون بودجه سال 1375کل کشور ،آیین نامه اجرایی تبصره یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1-وزارت مسکن و شهرسازی می تواند با جلب سرمایه گذاری مردم از طریق انتشار اوراق مشارکت ، نسبت به تکمیل ساختمان بیمارستانهای در دست احداث مشمول طرحهای شماره 30303385الی 30303393و30303398موضوع پیوستهای قانون بودجه سال 1369و سنوات بعدی آن ، همچنین طرحهای دانشگاهی ذیل ردیف 133500وزارت مسکن و شهرسازی اقدام نماید.
ماده 2- وزارت مسکن و شهرسازی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای بهره بردار ، برای هر یک از بیمارستانها و طرحهای دانشگاهی مشمول مشارکت تشخیص دهد،اقدام به انتشاراوراق مشارکت می نماید .
ماده 3- وزارت مسکن و شهرسازی ، برنامه زمان بندی شده احداث بیمارستانها و دانشگاهها در شهرها را برحسب اولویت تنظیم نماید و طبق برنامه مذکور و با رعایت ماده (4)این آیین نامه اوراق مشارکت را در نوبتهای مختلف منتشر خواهد کرد.
ماده 4- با توجه به برنامه زمانبدی و اعتبار مورد نیاز از محل اوراق مشارکت در هر مرحله ، میزان و تاریخ اوراق قابل انتشار با توجه به بازار اوراق مشارکت با موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد شد .
ماده 5- حداقل سهم الشرکه وزارت مسکن و شهرسازی در هر طرح اعم از آورده های نقدی و غیر نقدی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت مسکن و شهر سازی تعیین می شود .
تبصره – ارزش آورده های غیر نقدی ، توسط کارشناس منتخب وزارتخانه های مذکور تقویم می شود .
ماده 6- بانک کارگزارا اوراق مشارکت با توافق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت مسکن و شهر سازی انتخاب خواهد شد .
ماده 7- اوراق مشارکت به میزان مورد نیاز در مبالغ معین و سررسید متفاوت و متناسب با دوره ساخت و تکمیل پروژه های مذکور منتشر می شود .
ماده 8- وزارت مسکن و شهرسازی موظف است وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت را با توجه به برنامه زمانبندی و اولویت موضوع ماده (3)این آیین نامه ، منحصرا برای اجرای طرحهای موضوع ماده (1)این آیین نامه به مصرف برساند .
ماده 9- وزارت مسکن و شهرسازی می تواند مطالبات شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی طرف قرارداد خود ر با اوراق مشارکت تادیه نماید .
همچنین وزارت مسکن و شهرسازی می تواند سپرده شرکتهای مزبور را که در اختیار ذی حساب طرحهای عمرانی وزارت مسکن و شهرسازی است با اوراق مشارکت جایگزین کند .
ماده 10- وزارت مسکن و شهرسازی اقدامات احتیاطی را به منظور حفظ داراییهای طرح و جلوگیری از بروز خسارات ، به عمل خواهد آورد .
ماده 11- سود علی الحساب در مقاطع شش ماهه به دارندگان اوراق مشارکت پرداخت می شود و تسویه حساب نهایی سود ، در سررسید اوراق صورت می گیرد .
ماده 12- بازپرداخت اصل و سود متعلقه به اوراق مشارکت بعداز سررسید ، مشمول مرور زمان نمی شودولی دارندگان اوراق مشارکت نسبت به مدت بعداز سررسید ،اوراق مذکور سودی دریافت نخواهد کرد .
ماده 13- دولت ، بازپرداخت اصل و پرداخت سود متعلقه اوراق مشارکت را در سررسید تعهد وتضمین می نماید .
ماده 14-سازمان برنامه و بودجه مکلف است اعتبار مورد نیاز را در بودجه سالانه براساس گزارش عملکرد وزارت مسکن و شهرسازی منظور نماید .
ماده 15- وزارت مسکن و شهرسازی پس از اتمام عملیات اجرایی طرح (ساختمانی و تاسیساتی )هر بیمارستان یا دانشگاه مشمول مشارکت ، به منظور پرداخت اصل مبالغ اوراق مشارکت و سود سالانه متعلقه ، داراییهای حاصل از مشارکت را به ماخذ هزینه های تمام شده با احتساب سود قطعی مشارکت به نمایندگی دولت خریداری می نماید .
ماده 16- سود علی الحساب و قطعی متعلق به اوراق مشارکت موضوع این ماده در سال 1375از پرداخت مالیات معاف است .
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 14891

تاریخ تصویب : 1375/01/15

تاریخ ابلاغ : 1375/01/26

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.