×

دستورالعمل چگونگی اجرای قانون هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در شرکت حمل و نقل بین المللی جمهوری اسلامی ایران

دستورالعمل چگونگی اجرای قانون هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در شرکت حمل و نقل بین المللی جمهوری اسلامی ایران

دستورالعمل-چگونگی-اجرای-قانون-هماهنگ-پرداخت-کارکنان-دولت-در-شرکت-حمل-و-نقل-بین-المللی-جمهوری-اسلامی-ایران
شماره 23421/ت15807هـ17/3/1375
وزارت راه و ترابری – سازمان امور اداری و استخدامی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 13/3/1375 بنا به پیشنهاد شماره 5477/د/1 مورخ 26/7/1374 سازمان امور اداری و استخدامی کشور و در اجرای ماده (12) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب 1370- دستورالعمل چگونگی اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در شرکت حمل و نقل بین المللی جمهوری اسلامی ایران را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- جدول تخصیص مشاغل مستخدمان مشمول این آیین نامه به گروههای ورودی بر اساس مدرک تحصیلی همانند جدول موضوع ماده (2) آیین نامه اجرایی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت موضوع تصویبنامه شماره 57350/ت473 هـ مورخ 8/11/1370و اصلاحات بعدی آن می باشد.
تبصره – مستخدمانی که مشاغل آنان دارای ویژگیهای خاص و پیچیده بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است یا دارای مهارتهای خاص و خارق العاده ای می باشند ، پس از تصدی سمتهای مذکور بدون رعایت این ماده و با تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور در یکی از گروههای جدول موضوع ماده (1)تخصیص می یابند .
ماده 2- ضریب افزایش سنواتی سالانه مستخدمان مطابق ضوابطی که توسط شرکت حمل و نقل بین المللی جمهوری اسلامی ایران – که از این پس شرکت نامیده می شود – تعیین می شود و بر اساس نتایج ارزشیابی سالانه سه ، چهار و پنج درصد تعیین می شود .
ماده 3- شرکت مکلف است طرح طبقه بندی مشاغل مربوط را براساس روشهای مورد عمل با توجه به مواد (1)و (3) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت تنظیم و پس از تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور اجرا کند .
ماده 4- میزان فوق العاده شغل آن دسته از مستخدمان شرکت حداقل 50% و حداکثر 150%حقوق مبنای گروه مربوط تعیین می شود .
تبصره 1- فوق العاده شغل آن دسته از مستخدمانی که تصدی مشاغل تخصصی ، تحقیقی و آموزشی را بر عهده دارند علاوه بر فوق العاده شغل موضوع این ماده تا25% حقوق مبنای آنان قابل افزایش است .
تبصره 2- فوق العاده شغل متصدیان مشاغل مدیریت و سرپرستی طبق ضوابطی که به تصویب هیات مدیره می رسد علاوه بر فوق العاده شغل موضوع این ماده و تبصره (1)آن تا25% حقوق مبنای آنان قابل افزایش است.
تبصره 3- ضوابط اجرایی این ماده و تبصره (1)آن با پیشنهاد شرکت و تصویب شورای حقوق و دستمزد تعیین می گردد.
ماده 5- شرکت می تواند به کارکنانی که بیش از استاندارد تعیین شده انجام و ظیفه می کنند فوق العاده کارانه حداکثر معادل 100% حقوق مبنای آن پرداخت کند .
تبصره 1- استاندارد مشاغل عمومی توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین و ابلاغ می شود .
تبصره 2- استاندارد مشاغل اختصاصی به پیشنهاد شرکت و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین می شود .
تبصره 3- مستخدمانی که مشاغل آنان قابل استاندارد نیست می توانند طبق ضوابطی که به پیشنهاد شرکت و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین می شود به همان نسبت از فوق العاده کارانه بهره مند شوند .
تبصره 4- فوق العاده موضوع این ماده بر اساس ضوابطی که به تصویب شورای حقوق و دستمزد می رسد پرداخت می شود .
ماده 6- شرکت می تواند به منظور جذب و نگهداری کارکنان شاغل در مشاغل دارای مهارتهای ویژه و مشاغل اختصاصی خود یا متصدیان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر یا به متصدیان مشاغلی که در شرایط احراز آن مشاغل داشتن مدرک تحصیلی خاص با طی دوره های آموزشی پیش بینی شده است ، همچنین مشاغل مدیریت تا میزان 60% حقوق فوق العاده جذب پرداخت نماید .
ماده 7- تطبیق وضع کارکنان رسمی شرکت در اجرای ماده (8) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت بر اساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد که در بخش مشمول قانون استخدام کشوری اجرا می گیرد ، انجام می شود .
ماده 8 – کمک هزینه عایله مندی و اولاد بر اساس مفاد ماده (9) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و اصلاحات بعدی آن پرداخت می شود .
ماده 9 – در صورتی که حقوق و مزایای مستخدمان شرکت با اجرای این تصویبنامه از حقوق و مزایای آنان قبل از تاریخ 1/1/1371که طبق مقررات قانونی دریافت می کرده اند کمتر می شود ، مابه التفاوت تحت عنوان تفاوت تطبیق به آنان قابل پرداخت است و هرگونه افزایش بعدی ناشی از ارتقای گروه ، افزایش سنواتی و فوق العاده شغل تا استهلاک کامل از مابه التفاوت یاد شده کسر می شود .
ماده 10- این تصویبنامه از تاریخ 1/1/1375 قابل اجراست و موارد مغادیر آیین نامه استخدامی شرکت لغو می شود.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 14935

تاریخ تصویب : 1375/03/13

تاریخ ابلاغ : 1375/03/26

دستگاه اجرایی : وزارت راه وترابری - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.