×

آئین نامه پرداخت حق کشیک قضائی

آئین نامه پرداخت حق کشیک قضائی

آئین-نامه-پرداخت-حق-کشیک-قضائی شماره 9579/75/1 - 7/4/1375

ماده1- بمنظور ارائه خدمات قضائی وپاسخگوئی به مراجعات فوری و ضروری متظلمین در غیر ساعات اداری و ایام تعطیل در مراکز قضائی که در این آئین نامه تعیین گردیده، شعب کشیک قضائی بر قرار میگردد. پرداخت حق کشیک نیز بشرح مذکور در این آئین نامه خواهد بود
ماده2- رؤسای دادگستری و سازمان قضائی نیروهای مسلح ومراکز استانها موظفند به تعداد مورد نیاز که رفع ضرورت نماید شعب کشیک بر قرار نمایند.همچنین در شهرستانهائی که بنا به پیشنهاد وزیر دادگستری وتصویب رئیس قوه قضائیه بر قراری کشیک قضائی ضروری تشخیص داده شوداقدام به برقراری آن خواهند بود.
تبصره – در غیر مراکز مذکور حضور در محل کار الزامی نیست لکن ضمن آمادگی در صورت نیازاقدام به ارائه خدمات قضائی در غیر ساعات اداری و ایام تعطیل خواهند نمود .
ماده 3- تعداد شعب کشیک ، همچنین تعداد قضات و کارمندان اداری کشیک هر سال با لحاظ اعتبار پیش بینی شده در بودجه سالیانه متغییر خواهد بود و پس از تخصیص اعتبار با پیشنهاد وزیر دادگستری و تصویب رئیس قوه قضائیه تعیین و ابلاغ میگردد.
ماده 4- به قضات مراجع قضائی که عهده دار کشیک هستند بابت هر ساعت کشیک در ایام عادی معادل پنج درصد (5%) حقوق مبنای گروه شغلی و رد ایام تعطیل معادل ده درصد (10%) حقوق مبنای گروه شغلی و به کارمندان شاغل در معیت قضات کشیک بابت هر ساعت خدمت معادل پنجاه درصد (50%) مقرری کادر قضائی بشرح فوق پرداخت می شود .
تبصره – پرداخت حق کشیک بشرح مذکور در این ماده مخصوص کسانی است که در تمام ساعات کشیک در محل کار خود حضور داشته باشند .
ماده 5- در غیر مراکز مذکور در ماده 2 این آیین نامه که قضات یا کارمندان بصورت غیر حضوری آمادگی ارائه خدمات قضائی و اداری دارند از زمانی که شروع به خدمت و اقدام قضائی و اداری مینمایند ، تا پایان کار به نسبت ساعاتی که صرف کار کشیک می کنند بر اساس ماده 4 احتساب و به آنان پرداخت خواهد شد .
ماده 6- نظارت بر حسن اجرای مقررات مندرج در این آیین نامه حسب مورد بعهده رؤسای دادگستری و سازمان قضائی نیروهای مسلح و دادگاههای عمومی بخش می باشد ، و نامبردگان مکلفند بطریق مقتضی صورت اسمی قضات و کارمندان عهده دار کشیک را اول هر ماه تهیه و به نیروهای انتظامی ، امنیتی ، رؤسای زندانها و مراجع دیگری که لازم است ابلاغ نمایند .
این آیین نامه در 6 ماده و 2 تبصره در تاریخ 28/3/75 به تصویب رئیس قوه قضائیه رسیده است .
بسمه تعالی
این آئین نامه در شش ماده و دو تبصره تنظیم شده تصویب میشود .
محمد یزدی – 30/3/75

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 14959

تاریخ تصویب : 1375/03/28

تاریخ ابلاغ : 1375/04/24

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.