×

ضوابط پرداخت فوق العاده جذب به متصدیان مشاغل اختصاصی ، فنی و مهندسی صنعت حمل و نقل هوایی در سازمان هواپیمایی کشوری،شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایرن و شرکت خدمات هوایی کشور

ضوابط پرداخت فوق العاده جذب به متصدیان مشاغل اختصاصی ، فنی و مهندسی صنعت حمل و نقل هوایی در سازمان هواپیمایی کشوری،شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایرن و شرکت خدمات هوایی کشور

ضوابط-پرداخت-فوق-العاده-جذب-به-متصدیان-مشاغل-اختصاصی-،-فنی-و-مهندسی-صنعت-حمل-و-نقل-هوایی-در-سازمان-هواپیمایی-کشوری،شرکت-هواپیمایی-جمهوری-اسلامی-ایرن-و-شرکت-خدمات-هوایی-کشور شماره 103754/ت14670هـ4/9/1375

وزارت راه و ترابری – سازمان امور اداری و استخدامی کشور
هیأت وزیران در جلسه مورخ 20/8/1375بنا به پیشنهاد مشترک شماره 4825/د مورخ 30/7/1375 سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت راه و ترابری و به استناد ماده (6) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب 1370- ضوابط پرداخت فوق العاده جذب به متصدیان مشاغل اختصاصی ، فنی و مهندسی صنعت حمل و نقل در سازمان هواپیمایی کشوری ، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت خدمات هوایی کشور را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1- ضوابط پرداخت فوق العاده جذب در سازمان هواپیمایی کشوری به شرح زیر تعیین می شود :
1-کادر عملیاتی پرواز – خلبان و مهندس پرواز – که مسئولیت هدایت هواپیما و بررسی کنترل ناوبری و آموزش پرواز را بر عهده دارند ، تا یکصد و پنجاه درصد (150%)حقوق و فوق العاده شغل .
2- خلبان بالن ، کایت ، پارگلایدر و مربیان چتربازی تا هشتاد درصد (80%) حقوق و فوق العاده شغل .
تبصره – فوق العاده جذب متصدیان مشاغل یاد شده در صورت داشتن گواهینامه معلم خلبانی یا مجوز آموزش مربوط و ارائه خدمات آموزشی تا ده درصد (10%) حقوق و فوق العاده شغل آنان قابل افزایش است .
3-کادر استاندارد و مراقبت پرواز و سایر رشته های شغلی موضوع رسته فرعی خدمات هواپیمایی در رسته فنی ومهندسی – به استثنای رشته خلبان – هفتاد(70)الی یکصد و بیست درصد (120%) حقوق و فوق العاده شغل .
تبصره – فوق العاده جذب متصدیان مشاغل موضوع این بند تا ده درصد (10%) حقوق و فوق العاده شغل به عنوان فوق العاده تضمین و سرویس دهی قابل افزایش است .
4-مبنای محاسبه فوق العاده شغل برای متصدیان مشاغل یاد شده فوق العاده شغلی است که براساس ماده (11) آیین نامه اجرایی قانون نظام نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت تعیین شده است .
5- ضوابط میزان پرداخت فوق العاده جذب در مشاغل مختلف سازمان هواپیمایی کشوری بنا به پیشنهاد سازمان یاد شده و تأیید شورای حقوق و دستمزد تعیین می شود .
ماده 2- ضوابط پرداخت فوق العاده جذب در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت خدمات هوایی کشور با توجه به جدول پیوست به شرح زیر تعیین می شود :
1-کادر عملیاتی پرواز – خلبان ، کمک خلبان و مهندس پرواز – با توجه به جدول ضمیمه این تصویبنامه حداقل یکصد وپنجاه درصد (150%) و حداکثر دویست و بیست و پنج درصد (225%)حقوق و فوق العاده شغل .
تبصره 1- مدیران عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت خدمات هوایی کشور می توانند فوق العاده جذب موضوع این ماده را در مورد هواپیماهای بوئینگ 747و ارباس 600-300تا شصت درصد (60%) افزایش دهند .
تبصره 2- فوق العاده جذب متصدیان مشاغل یاد شده در صورت داشتن گواهینامه معلم خلبانی و یا مجوز آموزشی مربوط و ارایه خدمات آموزشی ، تا ده درصد (10%) حقوق و فوق العاده شغل قابل افزایش است .
تبصره 3- فوق العاده جذب گروه عملیاتی و خدمات پرواز تا بیست درصد (20%)حقوق و فوق العاده شغل به عنوان فوق العاده تضمین پرواز قابل افزایش است .
2-مشاغل کادر خدماتی پرواز تا شصت درصد (60%) حقوق و فوق العاده شغل .
تبصره – مدیران عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت خدمات هوایی کشور می توانند فوق العاده جذب موضوع این بند را در مورد مهمانداران ارشد ، تا بیست درصد (20%) افزایش دهند .
3-میزان فوق العاده جذب مشاغل مهندسی و تعمیرات هواپیما که در ارتباط مستقیم با تعمیر و نگهداری موتور و سیستمهای هدایت و کنترل اویونیک و بدنه هواپیما هستند و شغل آنان نیاز به کسب گواهینامه های پایه و مجوزهای تعمیر و ترخیص انواع هواپیما دارد ، با احتساب گواهینامه ها و مدیران ارشد رده اول و دوم شرکت حداکثر تا یکصدوپنجاه درصد (150%) حقوق و فوق العاده شغل و سایر مشاغل فنی و مهندسی تا یکصد و بیست درصد (120%) حقوق و فوق العاده شغل و سای مشاغل کادر زمینی تا صد درصد (100%) حقوق .
ماده 3- فوقالعاده جذب موضوع این تصویبنامه به میزان بیست درصد (20%) حقوق وفوقالعاده شغل بابت سختی شرایط پرواز برای مشاغل کادر عملیاتی پرواز و برای مشاغل فنی و مهندسی کادر زمینی به میزان چهل درصد (40%) حقوق وفوقالعاده شغل به عنوان سختی شرایط محیط کار قابل افزایش است.
ماده4- چنانچه هواپیما جدیدی در صنعت هوایی مورد بهره برداری قرار گیرد، بر اساس معیارهای جدول پیوست توسط سازمان امور اداری واستخدامی کشور انطباق داده می شود.
ماده5- پرداخت فوق العاده های مذکور در ماده های (1)و(2) با توجه به اهمیت وظایف و مسئولیتها طبق ضوابطی که حسب مورد بر اساس عوامل موجود در هر شغل بنا به پیشنهاد سازمانهای ذیربط به تأئید شورای حقوق و دستمزد می رسد تعیین می شود.
ماده6- فوق العاده های موضوع این تصویبنامه جایگزین فوق العاده های تصویبنامه های مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری ،شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت خدمات هوایی کشور (آسمان) می شود.
ماده7-مفاد این تصویبنامه به کارکنان شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وابسته به وزارت کشاورزی تسری ندارد و پرداخت فوق العاده های مذکور در شرکت یاد شده بر اساس مقررات مورد عمل صورت می گیرد.
ماده8- فوق العاده جذب موضوع این تصویبنامه از شمول حداکثر حقوق کارکنان دولت خارج است.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 15083

تاریخ تصویب : 1375/08/20

تاریخ ابلاغ : 1375/09/20

دستگاه اجرایی : وزارت راه وترابری - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.