×

مصوبه شورایعالی اداری در مورد وزارت نیرو و شرکت توانیر

مصوبه شورایعالی اداری در مورد وزارت نیرو و شرکت توانیر

مصوبه-شورایعالی-اداری-در-مورد-وزارت-نیرو-و-شرکت-توانیر شماره 10102/دش /110/9/1375

سازمان امور اداری و استخدامی کشور – وزارت نیرو
شورای عالی اداری کشور در هفتادمین جلسه مورخ 29/8/75 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد ردیف اول و یازدهم بند ب تبصره 31 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظور حذف وظایف موازی ، مشابه و تکراری ایجاد تشکیلات منسجم و در جهت اصلاح و بهسازی و تحدید تشکیلات دولت و همچنین فراهم نمودن موجبات استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود و منطقی کردن ساختار سازمانی وزارت تصویب نمود :
ماده 1. وظایف و مأموریتهای معاونت امور برق وزارت نیرو به شرکت سهامی تولید و انتقال نیروی برق ایران « توانیر » انتقال می گردد .
تبصره : نام شرکت سهامی تولید و انتقال نیروی برق ایران توانیر به سازمان مدیریت تولید و انتقال نیروی برق ایران توانیر تغییر می یابد .
ماده 2. مدیر عامل سازمان ، معاون وزیر نیرو در امور برق می باشد .
ماده 3 . سازمان وابسته به وزارت نیرو بوده و بر اساس اساسنامه قانونی شرکت سهامی تولید و انتقال نیروی برق ایران « توانیر» و سایر قوانین و مقررات مربوطه اداره می شود .
تبصره : سازمان امور اداری و استخدامی کشور حداکثر ظرف مدت سه ماه اصلاحات لازم را با توجه به مفاد این مصوبه در اساسنامه شرکت سهامی تولید و انتقال نیروی برق ایران « توانیر » به عمل آورده و اساسنامه مزبور را تنظیم نموده و جهت اجرا به وزارت نیرو ابلاغ می نماید .
ماده 4. کلیه اعتبارات جاری و طرحهای مربوطه ، اموال داراییها تجهیزات و نیروی انسانی معاونت امور برق وزارت نیرو با تشخیص وزیر نیرو به سازمان مدیریت تولید و انتقال نیروی برق ایران « توانیر » انتقال می یابد .
ماده 5. وزارت نیرو موظف است حداکثر ظرف مدت 4ماه تشکیلات سازمان مدیریت تولید و انتقال نیروی برق ایران « توانیر » را براساس ضوابط تبصره 33قانون برنامه دوم توسعه تهیه و جهت بررسی و تأیید به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارائه نماید .
ماده 6- وزیر نیرو مسئول اجرای این مصوبه می باشد .
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری – سید محمد میر محمدی .

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 15092

تاریخ تصویب : 1375/08/29

تاریخ ابلاغ : 1375/10/01

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.