×

آئین نامه اجرائی تبصره (31) قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آئین نامه اجرائی تبصره (31) قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(31)-قانون-بودجه-سال-1374-کل-کشور
شماره 1150/ت 14953هـ 6/2/1374

وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده کشورـ سازمان برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 3/2/1374 بنا به پیشنهاد مشترک ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده کشور سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند(ج) تبصره(31) قانون بودجه سال 1374 کل کشور

ماده 1ـ واحدهای مسکونی و تجاری (اعم از احداثی یا خریداری شده)، زمینها ، کارگاههای تولیدی، سهام و داراییهای منقول شرکتهای تحت پوشش ، ماشین آلات و ابزار و اموال و خودروهای مازاد و بلا استفاده ستاد بازسازی مناطق جنگزده ، می رسد به عنوان امکانات مشمول تبصره(31) قانون بودجه سال 1374 کل کشور و این آیین نامه تلقی می شود.
تبصره 1 ـ به مهاجران جنگ تحمیلی در خرید این نوع امکانات اولویت داده خواهد شد. مهاجران جنگ تحمیلی می توانند واحدهای مسکونی و اشتغالزای شهرکها و اردوگاههای متعلق به ستاد بازسازی را خریداری نمایند.
تبصره 2 ـ آن دسته از کارکنان ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده که از ستاد منفک می شوند می توانند ابزار، وسایل و تجهیزات اشتغالزا و وسایل نقلیه را برای ایجاد اشتغال خریداری نمایند .
تبصره 3 ـ در مورد فروش اموال غیر منقول موضوع این ماده که مشمول مفاد تبصره (12) قانون بودجه سال 1374 کل کشور می باشند پس از تعیین تکلیف توسط کمیسیون موضوع تبصره مذکور اقدام خواهد شد.
تبصره 4 ـ واحدهای مسکونی طرح همیاری که مشارکت مهاجران جنگ تحمیلی احداث شده است و زمینها و واحدهای مسکونی و صنفی که تا پایان سال 1369 توسط بنیاد مهاجران جنگ تحمیلی سابق به مهاجران واگذار شده ولی سند به نام آنان تنظیم نشده است مشمول مقررات این آیین نامه نمیباشند .
تبصره 5 ـ وجوه حاصل از وصول باقیمانده بهای املاک و مستغلات موضوع تبصره (4) این ماده که ناشی از سرمایه گذاری و مشارکت بنیاد مهاجران جنگ تحمیلی سابق و ستاد بازسازی است مشمول مقررات این آیین نامه میباشد .
ماده 2 ـ ستاد بازسازی مناطق جنگزده مکلف است وجوه حاصل از فروش امکانات مشمول این آیین نامه را از پرداخت کلیه بدهیها ، تعهدات ، هزینه های کارشناسی و انتقال همان مورد ، به حساب در آمد عمومی کشور موضوع ردیف 390600 قسمت سوم قانون بودجه سال 1374 کل کشور واریز نماید .
ماده 3 ـ اعتبار ردیف 105101 قسمت چهارم قانون بودجه سال 1374 کل کشور معادل صد در صد ( 100% ) در آمد وصولی حاصل از فروش امکانات مشمول این آیین نامه تا سقف سی میلیارد (30000000000) ریال برای اجرای طرحهای اشتغالزا ، کمک به مهاجران ساکن در مجتمع ها برای تخلیه واحدهای محل سکونت ، بازگشت ، استقرار ، آموزش و اشتغال مهاجران ، ساخت حداقل زیربنای مسکن برای خانواده های بی سرپرست و از کار افتاده مهاجران جنگ تحمیلی در مناطق آسیب دیده ناشی از جنگ ، حق بیمه و پاداش پایان خدمت جاری و سنواتی کارکنان مازاد و هزینه های جاری اعم از اداری ، پرسنلی و دیون سنواتی حقیقی و حقوقی ، در اختیار ستاد بازسازی مناطق جنگزده قرار خواهد گرفت تا در راستای تحقیق اهداف بازسازی استفاده نماید .
تبصره ـ وجوه مربوط به ساخت واحدهای مسکونی مذکور در ماده فوق توسط نماینده ویژه رییس جمهور در بازسازی مناطق جنگزده کشور بین استانهای مربوط تقسیم و ابلاغ اعتبار خواهد شد و مقررات توسط ستاد بازسازی استان مربوط اقدام شود .
ماده 4 ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است در اول 1374 از محل تنخواه گردان خزانه مبلغ ده میلیارد ریال تنخواه گردان برای مصارف موضوع این تبصره در اختیار ستاد مرکزی بازسازی مناطق جنگزده قرار دهد ، تنخواه گردان مذکور به تدریج و از محل در آمد موضوع ردیف 390600 تا پایان سال 1374 تسویه خواهد شد .
ماده 5 ـ موافقتنامه شرح فعالیتهای مربوط به ردیف 105101 قسمت چهارم قانون بودجه سال 1374 کل کشور بین ستاد بازسازی مناطق جنگزده و سازمان برنامه و بودجه مبادله می شود .
ماده 6 ـ پنج نفر از نمایندگان شهر های مناطق جنگزده به تفکیک استان خوزستان سه نفر ، استان ایلام یک نفرو استان کرمانشاه یک نفر با معرفی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر اجرای مفاد این تبصره با دعوت ستاد مرکزی بازسازی مناطق جنگزده یا ستاد بازسازی استان ( حسب مورد ) در جلسات ستاد مرکزی بازسازی مناطق جنگزده یا باز سازی استان شرکت می نماید
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 14610

تاریخ تصویب : 1374/02/03

تاریخ ابلاغ : 1374/02/13

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.