×

آئین نامه اجرائی بند (ج) تبصره (12) قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند (ج) تبصره (12) قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(ج)-تبصره-(12)-قانون-بودجه-سال-1374-کل-کشور
شماره 23396 /ت 15183 هـ 6/4/1374
وزارت مسکن و شهر سازی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ سازمان برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 4/4/1374 بنا به پیشنهاد شماره 3132 ـ 64/ 929 ـ 102 مورخ 17/3/1374 سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند ج تبصره 12 قانون بودجه سال 1374 کل کشور آیین نامه اجرایی تبصره مزبور را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ کمیسیون اجرایی تبصره 12 قانون بودجه سال 1374 به مسوولیت رییس سازمان برنامه و بودجه و عضویت وزیر مسکن و شهر سازی و وزیر امور اقتصادی و دارایی ( یا معاونین آنها ) و با حضور وزرا یا بالاترین مقام دستگاههای اجرایی مستقل و یا نمایندگان تام الاختیار آنها تشکیل می شود .
ماده 2 ـ در جلسات با دعوت رسمی سازمان برنامه و بودجه و با حضور اعضا و نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرایی حسب مورد تشکیل می شود . عدم حضور نماینده دستگاه اجرایی ذی ربط مانع از صدور حکم کمیسیون نخواهد بود .
ماده 3 ـ در مراکز استانها کمیسیون فرعی تبصره (12) به مسوولیت رییس سازمان برنامه و بودجه و مدیران کل مسکن و شهر سازی و امور اقتصادی و دارایی هر استان تشکیل می گردد و حسب مورد با دعوت از مسوول دستگاه اجرایی ذی ربط موضوعات مطروحه در حوزه استان بررسی و نتیجه را به صورت پیشنهاد برای تصمیم گیری و صدور رای به کمیسیون اجرایی تبصره 12 ارسال می گردد .
ماده 4 ـ رای کمیسیون در مورد متصرفات نیروهای مسلح برای اعلام نظر ستاد کل نیروهای مسلح به کمیسیون فرعی این تبصره مستقر در ستاد مذکور ارسال و این کمیسیون مکلف ظرف یک ماه نسبت به آن اعلام نظر نماید . در صورت عدم اعلام نظر در مهلت تعیین شده رای صادره کمیسیون اجرایی تبصره 12 لازم الاجرا خواهد بود .
ماده 5 ـ مصوبات کمیسیون تبصره (12) با دو سوم آرا معتبر می باشد و در صورت عدم اجرای رای صادره در مهلتی که کمیسیون تعیین می نماید ، سازمان برنامه و بودجه مکلف است مبلغ ارزیابی شده مایملک مورد تصرف را از سر جمع اعتبارات جاری و عمرانی دستگاه متصرف کسر و به بودجه دستگاه ذینفع اضافه نمایند تا طبق مقررات نسبت به خرید یا احداث مایملک مورد نیاز اقدام نماید .
تبصره ـ در مواردی که دستگاههای ذینفع از بودجه عمومی استفاده نمی نمایند وزرات امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ ارزیابی شده موضوع رای کمیسیون را از سر جمع اعتبارات جاری و عمرانی دستگاه متصرف کسر و در وجه دستگاه ذینفع واریز نماید . در این صورت تغییر نام سازمان استفاده کننده در دفاتر مربوط در وزارت امور اقتصادی و دارایی اعمال خواهد شد .
ماده 6 ـ وزارت مسکن و شهر سازی ( ادارات کل تابعه آن در استانها ) مکلف است در اجرای ماده 5 این آیین نامه حسب مورد اماکن مشمول ماده 5 را به اخذ ارزش روز ارزیابی نموده و به کمیسیون اجرایی تبصره 12 و یا کمیسیون اجرایی تبصره 12 و یا کمیسیون فرعی در استانها ارایه نماید .
ماده 7 ـ به منظور تامین هزینه های کارشناسی و سایر هزینه های ضروری دبیرخانه کمیسیون تبصره 12 اعتباری معادل یک صد میلیون ( 100000000 ) ریال از محل اعتبارت ردیف 503001 در اختیار کمیسیون مندرج در ماده 1 این آیین نامه قرار می گیرد تا در موارد ضروری به مصرف برسد .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 14661

تاریخ تصویب : 1374/04/04

تاریخ ابلاغ : 1374/04/17

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.