×

تصویبنامه در خصوص ترخیص کالایی که براساس مصوبات هیات وزیران ورود آن ممنوع شده است

تصویبنامه در خصوص ترخیص کالایی که براساس مصوبات هیات وزیران ورود آن ممنوع شده است

تصویبنامه-در-خصوص-ترخیص-کالایی-که-براساس-مصوبات-هیات-وزیران-ورود-آن-ممنوع-شده-است
شماره 3533 /ت 14085 هـ 28 /3 /1374

وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیات وزیران در جلسه 21/3/1374 بنا به پیشنهاد شماره 7725 /100 مورخ 12/5/1373 وزارت بازرگانی و به استناد تبصره (2)ماده (2) قانون مقررات صادرات و واردات ـ مصوب 1373 ـ تصویب نمود.
ماده 1 ـ در مواردی که ورود کالایی براساس مصوبات هیات وزیران ممنوع شده است با رعایت سایر این تصویبنامه قابل ورود و ترخیص خواهد بود .
ماده 2 ـ ورود مواد اولیه ، قطعات و لوازم یدکی و لوازم فنی مورد نیاز صنایع کشور که به نام واحدهای تولیدی وارد می شود . به شرط آنکه از نظر کیفیت و کمیت در حد نیاز صنایع در داخل تولید نشود با تقاضای وزارتخانه تولیدی ذی ربط و همچنین کالاهای مورد نیاز مبرم وزارتخانه و سازمان های دولتی در مواردی که مشمول تعرفه های ممنوع می باشد با تشخیص و موافقت کمیسیون موضوع ماده (1) آیین نامه اجرایی قانون اجرایی مقررات صادرات و واردات مجاز است .
تبصره ـ کالاهای مستعمل مربوط به دفاتر نمایندگی وزارتخانه و سازمان های دولتی در خارج از کشور که تعطیل می شوند در صورتی که مشمول تعرفه های ممنوع باشد با موافقت کمیسیون مذکور قابل ترخیص خواهد بود .
ماده 3 ـ ورود کالاهای ممنوعی که به عنوان نمونه ، مورد نیاز واحد های تولیدی و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی باشد در حدی که نمونه تلقی شود با تشخیص و موافقت وزارتخانه ذی ربط و موافقت وزارت بازرگانی مجاز است .
ماده 4 ـ ورود قسمتها و متفرعات کالای قابل ورود چنانچه تحت تعرفه ممنوع طبقه بندی شود مشروط بر اینکه قسمت ها یا قطعات ممنوع مذکور همراه کالای اصلی ، مساوی یا متناسب با تعداد کالای وارده باشد در مورد واحدهای تولیدی با تشخیص و موافقت وزارتخانه تولیدی ذی ربط و موافقت وزارت بازرگانی مجاز است .
ماده 5 ـ مواد غذایی مورد نیاز کارکنان خارجی پیمانکار وزارتخانه ها و سازمان های دولتی ، متناسب با میزان مصرف آنها ، با موافقت وزارت بازرگانی مجاز است .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 14652

تاریخ تصویب : 1374/03/21

تاریخ ابلاغ : 1374/04/06

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.