×

آئین نامه اجرائی ماده 7 قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور

آئین نامه اجرائی ماده 7 قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور

آئین-نامه-اجرائی-ماده-7-قانون-بیمه-همگانی-خدمات-درمانی-کشور
شماره 5310 / ت 14993 هـ 2/5/1374
سازمان تامین اجتماعی ـ سازمان بیمه خدمات درمانی
هیات وزیران در جلسه مورخ 17/3/1374 بنا به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی و تایید شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور ـ موضوع نامه شماره 1910 مورخ 4/3/1374 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ـ به استناد تبصره 3 ماده 7 قانون بیمه همگانی ، خدمات درمانی کشور ـ مصوب 1373 آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 - کلیه دستگاههای مشمول ماده 7 قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور از جمله کمیته امداد امام خمینی «ره» می توانند حسب مورد در صورت توافق سازمان بیمه خدمات درمانی یا سازمان تامین اجتماعی و در موارد عدم توافق پس از تایید شورای عالی بیمه خدمات در مانی کشور با سازمانها یا شرکتهای بیمه گر قرارداد ارایه خدمات درمانی منعقد کند.
ماده 2 ـ مقام مجاز دستگاه یا سازمان در خواست کننده ، در خواست انعقاد قرارداد با شرکتها یا سازمانهای بیمه گر را برای پوشش بیمه درمانی کارکنان دستگاه با سازمان خود با ذکر نام شرکت بیمه گر همراه با طرح پیشنهادی مورد نظر حسب مورد به سازمان بیمه درمانی یا سازمان تامین اجتماعی می فرستد هر یک از این دو سازمان مکلفند نظر خود را ظرف یک ماه به دستگاه پیشنهاد دهنده اعلام کنند . در صورتی که در خواست مزبور مورد موافقت سازمانهای یاد شده قرار نگیرد و این امر مورد اعتراض پیشنهاد دهنده باشد . مرتب برای تصمیم گیری لازم به شورای عالی بیمه خدمات درمانی منعکس می شود . شورای یاد شده مکلف است حداکثر ظرف یک ماه نسبت به موضوع تصمیم گیری کند .
تبصره 1 ـ مجوزهایی که تا کنون توسط دستگاهها از سازمان تامین اجتماعی گرفته شده است . کماکان به قوت خود باقی است .
تبصره 2 ـ کمیته امداد امام خمینی برای عقد قرارداد با مراکز درمانی احتیاج به کسب مجوز ندارد .
ماده 3 ـ کلیه دستگاههای مشمول ماده 7 قانون بیمه همگانی خدمات در مانی کشور به استثنای کمیته امداد امام خمینی مکلفند 2 بر روی 9 سهم درمان را در پایان هر ماه حسب مورد به صندوق سازمان بیمه خدمات درمانی یا صندوق سازمان تامین خدمات اجتماعی واریز و فهرست تفکیکی بیمه شدگان را در ابتدای هر سال به سازمان بیمه خدمات درمانی ارسال کند تغییرات صورت گرفته در طول سال نیز باید بلافاصله به سازمان بیمه خدمات درمانی منعکس شود .
ماده 4 ـ سازمانها ، دستگاهها و اشخاص حقوقی که راسا 7 بر روی 9 حق سرانه یا سهم درمان را به شرکتهای بیمه گر پرداخت یا خود راسا ارایه خدمت می کنند در صورتی که 2 بر روی 9 باقیمانده را ظرف سه ماه به صندوقهای سازمان بیمه خدمات درمانی یا سازمان تامین اجتماعی بر حسب مورد واریز نکنند مجوزشان لغو می شود .
ماده 5 ـ سازمانها و شرکتها بیمه در صورت انعقاد قرارداد موظفند در مقابل دریافت 7 بر روی 9 حق سرانه درمان مصوب هیئت وزیران یا سهم درمان سازمان تامین اجتماعی ، کلیه خدمات درمانی ، تشخیصی سر پایی و بستری و اورژانس مورد تعهد بیمه خدمات درمانی مصوب هیئت وزیران را ارایه کنند .
ماده 6 ـ کلیه سازمانها و شرکتها بیمه گر و پزشکان و موسسات دولتی موظفند سقف فرانشیز مصوب هیئت وزیران و ضوابط ارایه خدمات و تعرفه های مصوب را رعایت کنند .
ماده7 ـ در صورتی که هریک از دستگاهها و سازمانهای دولتی و وابسته به دولت به تعهدات خود عمل نکنند ، سازمان برنامه و بودجه مکلف است بدهی آنان به سازمان بیمه خدمات درمانی و یا سازمان تامین اجتماعی را از سر جمع اعتبارات آنها کسر و به سازمانهای یاد شده پرداخت کند و همه ساله در بودجه سنواتی روش سنواتی روش لازم را پیش بینی کند .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 14679

تاریخ تصویب : 1374/03/17

تاریخ ابلاغ : 1374/05/09

دستگاه اجرایی : سازمان تامین اجتماعی - سازمان بیمه خدمات درمانی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.