×

آئین نامه اجرائی تبصره (30) قانون بودجه سال 1372 کل کشور

آئین نامه اجرائی تبصره (30) قانون بودجه سال 1372 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(30)-قانون-بودجه-سال-1372-کل-کشور
شماره12656/ت 4ه- 24/1/1372
نماینده ویژه رئیس جمهور در اداره امور مربوط به بازسازی مناطق جنگزده
هیات وزیران در جلسه مورخ 11/1/1372بنا به پیشنهاد مشترک نماینده ویژه رئیس جمهور در اداره امور مربوط به بازسازی مناطق جنگزده ،سازمان برنامه و بودجه ووزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره (30)قانون بودجه سال 1372کل کشور آیین نامه اجرایی تبصره مزبور را به شرح زیر تصویب نمود .

ماده 1-واحدهای مسکونی و تجاری (اعم از احداثی یا خریداری )،زمینها،کارگاههای تولیدی ،سهام و داراییها ی منقول و غیر منقول شرکتهای تحت پوشش ،ماشین آلات و ابزار و اموال و خودروهای مازاد و بلا استفاده ستاد بازسازی مناطق جنگزده که فهرست آنها به تایید نماینده ویژه رئیس جمهور در اداره امور مربوط به بازسازی مناطق جنگزده می رسد ،به عنوان امکانات مشمول تبصره (30)قانون بودجه سال 1372کل کشور و این آیین نامه تلقی می شود .
تبصره1-به مهاجران جنگ تحمیلی در خرید این نوع امکانات اولویت داده خواهد شد .مهاجران جنگ تحمیلی وآن دسته از کارکنان ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده که از ستاد منفک می شوند می توانند ابزار .وسایل و تجهیزات و نیز وسایط نقلیه را جهت ایجاد اشتغال خریداری نمایند .
تبصره 2-در مورد فروش اموال غیر منقول موضوع این ماده که مشمول مفاد تبصره (12)قانون بودجه سال 1372کل کشور می باشد پس از تعیین تکلیف توسط کمیسیون موضوع تبصره(12)اقدام خواهد شد .
تبصره3-واحدهای مسکونی طرح همیاری که با مشارکت مهاجرین جنگ تحمیلی احداث شده است ،زمینها و واحدهای مسکونی وصنفی که تا پایان سال 1369توسط بنیاد مهاجرین جنگ تحمیلی سابق به مهاجرین واگذار گردیده ولی سند رسمی به نام مهاجرین تنظیم نشده مشمول مقررات این آیین نامه نمی باشد .
تبصره4-وجوه حاصل از وصول باقیمانده بهای املاک و مستغلات موضوع تبصره (2)این ماده که ناشی از سرمایه گذاری و مشارکت بنیاد مهاجرین جنگ تحمیلی سابق است مشمول مقررات این آیین نامه می باشد .
ماده2-فروش واحدهای مذکور در ماده(1)در موارد زیر به قیمت تعیین شده توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام خواهد شد:
الف –در صورتیکه واحدهای مذکور در مناطق روستایی و کشاورزی مستقر باشند به روستاییان و کشاورزان همان محل .
ب-خریدار از مهاجرین جنگ تحمیلی باشد .
ج-ساخنمانهایی که اعیانی آنها متعلق به ستاد بازسازی بوده و عرصه آنها به اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق داشته و خریدار مالک عرصه باشد .
د-خریدار یکی از سازمانها ،موسسات و شرکتهای دولتی و موسسات آموزشی اعم از دولتی و غیر دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی باشد .
ماده3-واحدهای مسکونی ،تجاری،زمینها ،کارگاهها ،ماشین آلات ،ابزار و سایر امکانات موضوع این آیین نامه که مشمول فروش با قیمت کارشناسی رسمی (موضوع ماده 2) نیستند از طریق مزایده با رعایت مقررات مربوط به فروش خواهند رسید .
ماده4-ستاد بازسازی مکلف است وجه حاصل از فروش امکانات مشمول این آیین نامه را به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 390600قسمت سوم قانون بودجه سال 1372کل کشور واریز نماید .
تبصره-وجوه حاصل از فروش امکانات موضوع این آیین نامه عبارت است از مبلغ فروش در هر موردپس از وضع کلیه بدهی ها ،تعهدات هزینه های کارشناسی و انتقال همان مورد.
ماده5-اعتبار ردیف 105101قسمت چهارم قانون بودجه سال 1372کل کشور معادل صد در صد (100%)در آمد وصولی موضوع بند (الف)این تبصره تا سقف سی میلیارد (30000000000)ریال جهت بازگشت ،استقرار و اشتغال مهاجرین ،ساخت حداقل زیر بنای مسکن برای خانواده های بی سرپرست و از کار افتاده مهاجرین جنگ تحمیلی در مناطق آسیب دیده ناشی از جنگ تحمیلی ،حق بیمه و پاداش پایان خدمت کارکنان مازاد ،در اختیار ستاد بازسازی قرار خواهد گرفت تا در راستای تحقق اهداف بازسازی استفاده نماید .
ماده6-موافقتنامه شرح فعالیتهای مربوط به ردیف 105101قسمت چهارم قانون بودجه سال 1372کل کشور توسط ستاد بازسازی تهیه و تنظیم و پس از امضای نماینده ویژه رئیس جمهوریا مقام مجاز از طرف ایشان با سازمان برنامه و بودجه مبادله می شود .
ماده7-پنج (5)نفر از نمایندگان شهرهای جنگزده به تفکیک به استان خوزستان سه (3)نفر ،استان ایلام یک (1)نفر و استان باختران یک (1)نفر با معرفی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر اجرای مفاد این تبصره با دعوت ستاد مرکزی بازسازی یا ستاد بازسازی استان (حسب مورد )در جلسات ستاد مرکزی بازسازی یا ستاد بازسازی استان شرکت می نمایند.
معاون اول رئیس جمهور –حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/01/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.