×

اصلاح آئین نامه استخدامی سازمان حسابرسی

اصلاح آئین نامه استخدامی سازمان حسابرسی

اصلاح-آئین-نامه-استخدامی-سازمان-حسابرسی

وکیل


شماره 13243/ت 18 ه - 11/2/1372

سازمان امور اداری و استخدامی کشور –وزارت امور اقتصادی و دارائی
هیات وزیران در جلسه مورخ 11/1/1372بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور ،به استناد ماده (12)قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و با توجه به ماده (100)آیین نامه استخدامی سازمان حسابرسی ،مصوب 1367تصویب نمودند .
آیین نامه استخدامی سازمان حسابرسی ،موضوع تصویبنامه شماره 5570/167مورخ 17/3/1367به شرح ذیل اصلاح می شود :
1-عبارت «در فواصل معینی که حداقل کمتر از یکبار در سال نباشد »در ماده (28)به عبارت «در هر سال »تغییر میابد .همچنین عبارت «ارتقای گروه و تعیین میزان درصد افزایش سنواتی »جایگزین کلمه «ترفیعات »در ماده مذکور میشود .
2-تبصره(1)ماده (30)به شرح زیر اصلاح میشود:
تبصره –طرح طبقه بندی مشاغل دستورالعمل ارزیابی وهمچنین دستورالعمل اجرائی طرح ،شرح وظایف ،شرایط احراز ،مشاغل ،فهرست تخصیص مشاغل به گروهها ،تعیین گروه ورودی مستخدمین و نحوه ارتقای گروه آنان توسط سازمان تهیه و به تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواهد رسید .هر نوع اصلاحات در طرح طبقه بندی مشاغل پس از انجام مراحل مقرر در این تبصره قابل اجرا است .
3-ماده (31)به شرح زیر اصلاح میشود :
ماده31-حقوق مستخدمین سازمان عبارت از وجهی است که در ازای خدمت ارائه شده از طرف آنان با توجه به حداقل معیشت ،تحصیلات ،تخصص و سابقه خدمت و نحوه عملکرد بر اساس نتایج حاصل از ارزشیابی تحت عنوان حقوق مبنا و افزایش سنواتی تعیین و پرداخت می شود.
3-تبصره (1)ماده (32)به شرح زیر اصلاح و تبصره (2)آن حذف میشود :
تبصره –ضریب جدول حقوق مبنای این ماده یکصد ریال تعیین میشود وافزایش آن تابع افزایش ضریب جدول حقوق موضوع ماده (33)قانون استخدام کشوری خواهد بود .
5-ماده(33)به شرح زیر اصلاح و سه (3)تبصره به عنوان تبصره های (1)و(2)و(3) به آن اضافه می شود :
ماده33-به ازای هر سال خدمت تمام وقت مبلغی به عنوان افزایش سنواتی به حقوق مستخدمین افزوده می شود .
ضریب این افزایش در هر سال بر اساس نتایج حاصل از ارزشیابی عملکرد همان سال مستخدم و به میزان 3و4و5 درصد مجموع حقوق مبنا و افزایشهای سنواتی سالهای قبل می باشد .
تبصره1-مستخدمین در بدو ورود به خدمت با توجه به مدرک تحصیلی ارائه شده و شغل مورد تصدی در حداقل گروهی که با رعایت تبصره ماده (30)تعیین میشود مستقر در صورتیکه دارای سابقه خدمت تمام وقت در دستگاههای دولتی یا نهادهای انقلاب اسلامی بوده و یا خدمت وظیفه عمومی (دوره ضرورت و احتیاط )را انجام داده باشند به ازای هر سال سابقه به میزان سه درصد (3%)حقوق مبنای مربوط از افزایش سنواتی برخوردار میشود .
تبصره 2-افزایش سنواتی مستخدمین که حقوق آنان با این اصلاحیه تطبیق داده میشود در قبال هر سال سابقه خدمت قابل قبول تا پایان سال 1370به ماخذ (3%)حقوق مبنای آخرین گروهی که بر اساس مقلطع تحصیلی ذی ربط با توجه به تبصره ماده(30)برای آنان تعیین خواهد شد ،محاسبه میشود .
تبصره 3-مستخدمین متخصص که بیش از سی (30)سال سابقه خدمت قابل قبول تا تاریخ 1/1/1369داشته و کسورات مربوط به بازنشستگی یا حق بیمه را پرداخت نموده یا بنمایند ،در صورت نیاز به ادامه خدمت آنان از تاریخ 1/1/1371از افزایش سنواتی مضاعف برخوردار خواهند شد .
6-ماده(34)و تبصره های آن بشرح زیر اصلاح و متن زیر به عنوان تبصره(3)به ماده یاد شده اضافه می شود.
ماده34-تغییر شغل مستخدم یر اساس نتایج حاصل از ارزشیابی و در صورت ضرورت انجام میشود .
تبصره1-حقوق مستخدمی که ارتقای گروه می یابد بر اساس عددمبنای گروه جدید به اضافه مجموع افزایش های سنواتی در گروههای قبل تعیین می شود.
تبصره2-مستخدمینی که تنزل گروه می یابند ما به التفاوت حقوق مبنای گروه جدید با گروه قبلی به اضافه مجموع افزایشهای سنواتی قبلی را دریافت خواهند نمود و هرگونه افزایش سنواتی بعدی و نیز افزایش حقوق مبنای ناشی از ارتقای گروه بعدی آنان تا استهلاک کامل ما به التفاوت مذکور از آن کسر خواهد شد .
چنانچه مستخدم موضوع این تبصره با تنزل گروه موافق نباشد می تواند عدم رضایت خود را ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ حکم کتبا به سازمان اعلام دارد که در اینصورت آماده به خدمت خواهد شد .
تبصره 3-سازمان میتواند با کسب موافقت سازمان امور اداری و استخدامی کشور در موارد زیر به مستخدمین خود یک الی دو گروه تشویقی علاوه بر گروه استحقاقی اعطا نمایند .
الف – آزادگان
ب-جانبازان
ج-رزمندگان که حداقل شش (6) ماه متوالی یا نه (9)ماه متناوب در جبهه های نبرد حق علیه باطل خدمت نموده اند .
د- مدیران و سایر کارکنان سازمان که خدمات برجسته انجام داده باشند .
7-ماده(35)به شرح زیر اصلاح و دو تبصره به عنوان تبصره های (1)و (2)به ماده یاد شده اضافه میشود:
ماده35-سازمان می تواند مطابق ضوابطی که به تصویب هیات عامل می رسد پس از کسب موافقت شورای حقوق و دستمزد علاوه بر حقوق مبلغی تحت عنوان فوق العاده شغل به مستخدمین شاغل خود پرداخت نماید.حداقل این مزایا پنجاه درصد (50%)حقوق مبنای گروه مربوط تعیین می شود که با در نظر گرفتن تحصیلات تصص پیچیدگی وظایف و مسئولیتها کارابی و نحوه ارزشیابی سالانه مستخدمین تا صدو پنجاه درصد (150%)قابل افزایش است .
تبصره1-ف.ق العاده شغل آن دسته از مستخدمینی که تصدی مشاغل تخصصی تحقیقی و یا آموزشی را بعهده دارند علاوه بر فوق العاده شغل موضوع این ماده تا بیست و پنج درصد (25%)حقوق مبنای آنان قابل افزایش است .
تبصره 2-فوق العاده شغل متصدیان مشاغل مدیریت و سرپرستی علاوه بر موارد فوق تا بیستو پنج درصد (25%)حقوق مبنا ی آنان قابل افزایش است .
8-ماده(36)به شرح زیر اصلاح می شود :
ماده36-بمنظور جذب نیروی انسانی متخصص و بهترین و مجربترین حسابرسان کشور جهت اجرای وظایف قانونی مربوط به متصدیان مشاغل رشته های شغلی حسابرسی و تخصصی که مرتبط با کار حسابرسی و دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر می باشند و دراجرای ماده(6)قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ،تا میزان صد در صد (100%)حقوق مبنا و فوق العاده شغل ،شغل مورد تصدی مستخدمین فوق العاده ای تحت عنوان فوق العاده جذب بر اساس ضوابطی که توسط هیات عامل تهیه می شود پس از تصویب شورای حقوق و دستمزد قابل پرداخت خواهد بود .
9- عبارت «فوق العاده تخصص »در متن ماده (37)به عبارت «فوق العاده شغل و فوق العاده جذب »تغییر مییابد .
10-ماده(43)به شرح زیر اصلاح میشود:
ماده43-سازمان می تواند علاوه بر حقوق و مزایای مقرر کمکهایی به شرح زیر به مستخدمین خود اعطا نماید .
الف-به مستخدمین مرد شاغل ،بازنشسته و وظیفه بگیر مشمول این آیین نامه که دارای همسر دائم میباشند ماهیانه معادل پنجاه درصد (50%)حداقل حقوق مبنا ی جدول موضوع ماده (32)به عنوان کمک هزینه عائله مندی .
تبصره-مستخدمین زن شاغل ،بازنشسته و وظیفه بگیر مشمول این آیین نامه که دارای همسر نبوده و خود بتنهایی متکفل مخارج فرزندان میباشند از کمک موضوع این بند بهره مند می شوند .
ب-به هر یک از مستخدمین مرد شاغل بازنشسته ووظیفه بگیر مشمول این آیین نامه که دارای فرزند تا سن بیست (20)سال هستند به ازای هر فرزند (حداکثر سه فرزند )ماهانه معادل ده درصد (10%)حداقل حقوق مبنای جدول موضوع ماده(32)به عنوان کمک هزینه اولاد (حداکثر سن برای اولادی که از مزایای این بند استفاده میکند به شرط ادامه تحصیل و ارائه گواهی مربوط بیست و پنج (25)سال تمام برای اولاد ذکور ،و زمان ازدواج برای اولاد اناث خواهد بود )
ج-سایر کمکها و مزایا مطابق قوانین و مقررات عمومی و جاری کشور .
11-عبارت «حقوق ،فوق العاده شغل و فوق العاده جذب »در ماده(19)وتبصرهآن و سایر مواد این آیین نامه جایگزین عبارت «حقوق و فوق العادههای تخصص »می شود .
12-عبارت «حقوق ،مزایای شغل و فوق العاده های جذب ،بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی ،کسر صندوق و تضمین ،سختی شرایط محیط کار و نوبت کاری و کشیک »در ماده(44)جایگزین عبارت «حقوق و فوق العاده های تخصص ،بدی آب و هوا ،محرومیت از تسهیلات زندگی ،محل خدمت ،کسر صندوق ،تضمین ،سختی شرایط محیط کار ،نوبت کاری و کشیک »می شود .
13-عبارت «گروه وپایه» در ماده(61)و سایر مواد این آیین نامه به کلمه «حقوق »تغییر می یابد .
14-ماده(62)به شرح زیر اصلاح می شود :
ماده62-به بانوان باردار برای زایمان هر فرزند تا سه زایمان سه ماه معذوریت با استفاده از حقوق و مزایای مقرر در ماده(44)داده می شود .تشخیص تاریخ این معذوریت با پزشک معالج آنان است .ایام معذوریت جزو مرخصی استعلاجی منظور خواهد شد و در مورد زایمان چهارم به بعد سازمان هیچگونه تعهدی نداشته و مستخدم میتواند صرفا از مرخصی استحقاقی یا بدون حقوق استفاده نماید.
15-عبارت «عدم حضور مستخدم به علت موضوع مندرج در ردیف یک جزو مرخصی استعلاجی و به سبب موضوعات مندرج در ردیفهای (2)الی (7)با پرداخت حقوق ومزایای مقرر در ماده (44)به حساب مرخصی اضطراری منظور و حکم لازم صادر میشود»در تبصره ماده (70)جایگزین عبارت «غیبت مستخدم بر حسب علت جزو مرخصی استحقاقی یا استعلاجی محسوب و حکم لازم در این مورد صادر خواهد شد»میشود.
16-ماده(74)به شرح زیر اصلاح می شود :
ماده74-به منظور رفاه و تامین آتیه مستخدمین و خانواده آنان هر ماه سه درصد(3%)از حقوق مزایای شغل مستخدم کسر و پس از افزودن معادل آن بابت سهم سازمان ،مجموع آن در صندوق مستقلی تحت عنوان صندوق پس انداز کارکنان واریز می شود.
17-ماده(75)و تبصره(1)آنبه شرح زیر اصلاح میشود :
ماده75-در مواقع بازنشستگی ،از کار افتادگی ،استعفا ،باز خرید از خدمت به علت عدم نیاز سازمان فوت و یا انتقال مستخدم به سایر دستگاههای دولتی یا نهادهای انقلاب اسلامی ،مجموع سهم پس انداز مستخدم به علاوه سهم سازمان و سودآن (در صورت اکتساب )یکجا به او ویا وارث قانونی وی پرداخت میشود.
تبصره1-در مواقع بازخرید از خدمت بر اساس رای هیات رسیدگی به تخلفات اداری ،انفصال دائم ویا اخراج فقط موجودی سهم مستخدم به علاوه سود اکتسابی به وی پرداخت میشود.
18-ماده(78)به شرح زیر اصلاح میشود:
ماده78-تعیین میزان هزینه های مذکور در موارد (76)و(77)به عهده مجمع عمومی سازمان میباشد.
19-ماده80به شرح زیر اصلاح میشود:
ماده80-مستخدمی که به ترتیب مقرر درماده (79)از خدمت سازمان استعفا داده است حداکثر پس از مدت شش(6)ماه ازتاریخ ارائه استعفا نامه از خدمت سازمان مستعفی شناخته شده و سازمان موظف است حکم استعفای وی را صادر نماید .
20-ماده (82)به شرح زیر اصلاح و سه (3)تبصره بعنوان تبصره های (1)و(2)و(3)به آن اضافه میشود:
ماده82-مستخدم میتواند در صورت موافقت سازمان سوابق خدمت خود را باز خرید نمایند .از تاریخ تصویب این اصلاحیه به مستخدمی که سوابق خدمت وی بازخرید میشود در ازای هر سال سابقه خدمت در سازمان و موسسات حسابرسی که مطابق قانون تشکیل واساسنامه کارکنان آن به سازمان منتقل شده اند حداکثر معادل یک ماه ونیم آخرین حقوق و فوق العاده شغل پرداخت میشود .وجوه بازخریدی مستخدمینی که در اجرای امر تطبیق وضع استخدامی در سالهای 1367و1368مبالغی به عنوان خرید خدمات قبلی خود دریافت کرده اند ،پس از کسر این مبالغ قابل پرداخت است .کسر سال یکسال محسوب می شود .در مواردی که این آیین نامه مسکوت است ملاک قوانین و مقررات عمومی در این زمینه میباشد.
تبصره1-حقوق وفوق العاده های ایام مرخصی استحقاقی ذخیره شده مستخدم بازخرید شده بر اساس آخرین حقوق و مزایای مذکور در ماده (44)محاسبه و پرداخت خواهد شد .
تبصره2-مستخدمین مستفعی و باز خرید شده که از نظر بازنشستگی مشمول مقررات بازنشستگی قانون استخدام کشوری هستند می توانند سهم کسور بازنشستگی خود را دریافت و یا درخواست نمایند برابر قانون نحوه انتقال کسور بازنشستگی مصوب سال 1365به صندوق تامین اجتماعی و یا صندوقهای بازنشستگی دیگری منتقل شود.
تبصره3-استخدام مجدد مستخدمی که سوابق خدمت او باز خرید شده است ممنوع می باشد .
21-عبارت «و نیز نزد اشخاص حقیقی یا حقوقی که به امور حسابرسی میپردازند »پس از عبارت «نهادهای انقلاب اسلامی »در ماده(86)اضافه می شود .
22-عبارت «تمام حقوق جدول مربوط »در ماده (96)به عبارت «تمام حقوق مبنا و افزایش سنواتی »تغییر میابد .
23-تبصره (1)ماده(96)به شرح زیر اصلاح می شود :
تبصره 1-حداکثر مدت آمادگی به خدمت یکسال خواهد بود و پس از این مدت مستخدم آماده به خدمت حسب مورد بازنشسته و یا سوابق خدمت او بر اساس ماده (82)باز خرید خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور –حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/01/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.