×

ضوابط اجرائی بودجه سال 1372کل کشور

ضوابط اجرائی بودجه سال 1372کل کشور

ضوابط-اجرائی-بودجه-سال-1372کل-کشور
شماره 13853/ت 29ه - 21/2/1372

سازمان برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/2/1372بنا به پیشنهاد شماره 473-33مورخ 1/2/1372سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل یکصد و سی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ضوابط اجرایی بودجه سال 1372کل کشور را برای وزارتخانه ها ،موسسات ،شرکتهای دولتی و سازمانهایی که شمول مقررات عمومی در مورد آنها مستلزم ذکر نام می باشد و در این تصویبنامه کلا دستگاه اجرایی نامیده می شوند به شرح زیر تصویب نمود :

1-نظر به اینکه از اهم سیاستهای بودجه ای دولت استفاده بهینه از نیروی انسانی کارکنان می باشد ،لذا دستگاههای اجرایی لازم است با بهره گیری از توان و بالابردن سطح فعالیت و بازدهی کارکنان مازاد را با رعایت مقررات وبر اساس «فانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاههای دولتی »به نحوی فراهم نمایند تا ترکیب ساختار سازمانی آنها از نظر تعداد مشاغل اصلی و پشتیبانی بصورت مطلوب درآید.
2- استفاده از خدمات افرادی که به منظور اجرای طرحهای عمرانی کشور به کار گرفته شده اند در فعالیتها ی جاری دستگاههای اجرایی اکیدا ممنوع می باشد .3-3-پرداخت حقوق و دستمزد ،مزایای شغلی ،فوق العاده و اضافه کار به کارکنانی که اعتبارات پرسنلی آنان در بودجه جاری دستگاه اجرایی پادار گردیده است و هر نوع هزینه های پرسنلی ،اداری و سرمایه ای دیگر برای امور جاری به استثنای حق ماموریت ،حق التحقیق از محل اعتبار طرحهای عمرانی (اعم از ملی یا استانی )ممنوع است .(علیرغم انکه این افراد در عملیات مربوط به طرحها مشغول خدمت باشند ویا بشوند )مگر در صورت قطع اعتبارات آنها از محل بودجه جاری باتایید بالاترین مقام دستگاه اجرائی و بر اساس شرح عملیات موافقت نامه طرح مورد مبادله با سازمان برنامه و بودجه
4-پرداخت هر نوع فوق العاده اضافه کار ساعتی در خارج از ساعات اداری با تا یید بالاترین مفام دستگاه اجرائی یا مقام مجاز از طرف ایشان با رعایت ضوابط ذیل به عمل خواهد آمد .
الف –میزان اضافه کاری ساعتی کارکنان بر مبنای هر ساعت معادل حقوق و مزایای کارکنان و حداکثر شصت (60)ساعت در ماه خواهد بود .
بیست درصد (20%)کارکنان هر دستگاه میتوانند تا یکصدو بیست (120)ساعت اضافه کار دریافت نماید .اضافه کار کادر درمانی و بهداشتی ،کارکنان شاغل در مراکز شبانه روزی ،کارگاههای حمایتی و توان بخشی سازمان بهزیستی کشور کارکنان مراقبت پرواز ، سازمان زندانها ،مراکز آموزش فنی حرفه ای ،مراکز شبانه روزی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و مراکز وابسته به سازمان آموزش و پرورش استثنایی حداکثر (175)ساعت در ماه خواهد بود .
ب-پرداخت اضافه کار به کارگران و نیز آن دسته از دستگاههای اجرایی که برای پرداخت ‏فوق العاده اضافه کار دارای مقررات قانونی خاصی می باشند تابع قوانین مربوط خواهد بود .
پ-بدیهی است پرداخت فوق العاده اضافه کار در قالب اعتبار مصوب می باشد مشروط بر آنکه خللی در سایر پرداختها نظیر کمک هزینه عائله مندی کمکهای غیر نقدی و مانند آنها وارد نیاید .
5-خرید هر گونه ساختمان یا احداث ساختمان وانجام هزینه های تبعی آن نیز اجاره ساختمان اضافی ،محوطه ،انبار ،توقفگاه ،مزرعه ،با و نظایر آن از محل اعتبارات جاری برای دستگاههای اجرایی به استثنا دستگاههای آموزشی ،بهداشتی و دفاتر پست روستایی ممنوع است .
6-هیچ گونه اعتباری بابت انجام هزینه های چراغانی و یا حق اشتراک صندوقهای پستی جدید در خارج از کشور قابل پرداخت نمی باشد .
7-پرداخت هر گونه وام توسط دستگاههایی که از درآمد عمومی کشور استفاده مینمایند از محل اعتبارات جاری و عمرانی مندرج در قانون بودجه سال 1372به کارکنان دستگاههای اجرایی ونیز خرید هر گونه نشریات و کتب برای استفاده شخصی آنان ممنوع است .
8-خرید اشیاءعتیقه و هنری (به استثنای موزه ها وموسسات هنری )و نیز خرید هر گونه وسایل صوتی و تصویری توسط دستگاههای اجرایی به استثنای دستگاههای آموزشی از محل اعتبارات جاری مجاز نمی باشد .
9-دستگاههای اجرایی موظفند پیشرفت فعالیتهای جاری و عملیات طرحهای عمومی را با توجه به مفاد قانون برنامه و بودجه و بر اساس موافقتنامه های مبادله شده به سازمان برنامه و بودجه گزارش نمایند .
10-انعقاد قرار داد جدید وکالت و مشاور حقوقی و یا تمدید قرار دادهای قبلی وتعیین میزان حق الوکاله و حق مشاوره با تصویب وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط خواهد بود .
11-دستگاههای اجرایی موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند که حتی المقدور تسهیلات و امکانات لازم برای استفاده کارکنان از غذای گرم و مهد کودک با نرخ مناسب فراهم شود .
12-دستگاههای اجرایی لازم است مطالبات کارکنان ناشی از اجرای قانون نظام هماهنگ را به صورت قطعی در طی سال 1372پرداخت نمایند .
13-رعایت مفاد تبصره(78)قانون بودجه سال 1363کل کشور در رابطه با تامین اعتبار قبلی هر گونه پیشنهادی که متضمن تعهدات مالی برای دولت باشد الزامی است .
14-مفاد این تصویبنامه از اول سال 1372لازم الاجرا می باشد
معاون اول رئیس جمهور-حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/02/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.