×

دستورالعمل تعیین ضریب افزایش سنواتی بر اساس نتایج ارزشیابی شاغلان

دستورالعمل تعیین ضریب افزایش سنواتی بر اساس نتایج ارزشیابی شاغلان

دستورالعمل-تعیین-ضریب-افزایش-سنواتی-بر-اساس-نتایج-ارزشیابی-شاغلان

وکیل


شماره 15159/ت 57 ه - 17/3/1372

سازمان امور اداری و استخدامی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 16/3/1372بنا به پیشنهاد شماره 725/د مورخ 15/2/1372سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود :
دستورالعمل تعیین ضریب افزایش سنواتی بر اساس نتایج ارزشیابی شاغلان به میزان 3،4و5درصد(موضوع ماده (2)قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 1370-)به شرح زیر میباشد :
1-ضریب افزایش سنواتی کارکنان دستگاههای مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت در هر واحد سازمانی ،در صورت قابل قبول بودن خدمت آنان بر اساس نتایج ارزشیابی سالانه ،به ترتیب زیر تعیین خواهد شد:
الف –ضریب 5درصد برای 20درصد کارکنان که بالاترین امتیازات ارزشیابی را کسب کرده اند ،همچنین مقامات موضوع تبصره (2)ماده یک قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ومقامات همتراز در قوه مجریه .
ب –ضریب4 در صدی برای60درصد کارکنانی که بالاترین امتیازات بعدی را کسب کرده اند .
ج –ضریب 3درصد برای بقیه کا رکنان .
تبصره –تعیین ضریبهای فوق الذکر دشامل کارکنانی است که حداقل امتیاز خدمت قابل قبول را کسب کرده با شند .
1-1-در صورت مساوی بودن امتیازات ارزشیابی مشمولان ردیفهای فوق ، نظیرمدیرواحد ملاک تعیین ضرایب فوق خواهد بود.
2-1-واحد سازمانی از نظیر این دستورالعمل اداره کل مدیریت است .در شهرستانهایی که بالاترین سطح تشکیلات اداره می باشد ویا اداره ای در آن وجود دارد اداره به عنوان واحد سازمانی تلقی می شود .
3-1-تشخیص خدمت قابل قبول به عهده مدیر دستگاه می باشند.
2-کارکنانی که امتیازارزشیابی آنان قابل قبول تلقی نمی شود به مدت یک سال از افزایش سنواتی محروم می شوند .
3-تعیین ضریب افزایش سنواتی کارکنان جدید الاستخدام که کمتر از شش (6)ماه به خدمت اشتغال داشته باشند با کسب نظر از مدیر واحد مربوط انجام می شود وخدمت این کارکنان در صورت اعلام رضایت کتبی از سوی مدیر قابل قبول تلقی شده و به آنان 3درصد افزایش سنواتی تعلق می گیرد .
4-معاونان روسای دستگاههای اجرایی ،مدیران کل ،مدیران امور و عناوین مشابه و معاونان آنان جزو آمار واحدهای سازمانی خود محسوب نمی شوند و تعیین ضریب افزایش سنواتی آنان بر اساس نتایج ارزشیابی در مقایسه با یکدیگر در سطح دستگاه و با نظر وزیر یا بالاترین مقام دستگاه یا مقامات مجاز از طرف او تعیین خواهد شد.
5-چنانچه در محاسبه آمار کارکنان با توجه به نسبتهای تعیین شده ارقام اعشاری بدست آید ،کسر نیم و بالاتر ،یک به حساب می آید و کسر کمتر از نیم محاسبه نمی شود .
6-ضریب افزایش سنواتی هر سال بر اساس نتایج ارزشیابی سال قبل تعیین می شود .
7-دستگاههای مذکور در ماده (12)قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ،ضریب افزایش سنواتی کارکنان خود را بر اساس نتایج ارزشیابی های بعمل آمده از طرحهای اختصاصی خود با رعایت مفاد بند یک این دستورالعمل تعیین خواهند نمود و در مواردی که از طرح خاصی برای ارزشیابی استفاده نمی نمایند نظر کتبی مدیران واحدها در این خصوص ملاک عمل خواهند بود.
8-ارزشیابی سال 1371ملاک اجرای این تصویبنامه است و احکام مربوط با توجه به ضریب افزایش سنواتی از ابتدای سال 1372صادر و اجرا خواهد شد .
معاون اول رئیس جمهور –حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/03/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.