×

مصوبه شورای عالی اداری به منظور اصلاح روش نحوه پرداخت هزینه درمان بیمه شدگان در بیمارستانهای غیر طرف قرارداد بابیمه

مصوبه شورای عالی اداری به منظور اصلاح روش نحوه پرداخت هزینه درمان بیمه شدگان در بیمارستانهای غیر طرف قرارداد بابیمه

مصوبه-شورای-عالی-اداری-به-منظور-اصلاح-روش-نحوه-پرداخت-هزینه-درمان-بیمه-شدگان-در-بیمارستانهای-غیر-طرف-قرارداد-بابیمه
شماره3110/دش- 12/4/1372

مصوبه شورای عالی اداری
وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وزارت امور اقتصادی و دارایی،وزارت پست و تلگراف و تلفن ،سازمان برنامه و بودجه،
سازمان تامین اجتماعی

شورای عالی اداری در چهل و سومین جلسه مورخ 18/3/1372با هدف حذف بوروکراسی زائد اداری ،ارتقاءسطح کارایی دستگاههای اجرائی ،تسریع و تسهیل امور و ارائه خدمات موثر به بیمه شدگان بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور به منظور اصلاح روش نحوه پرداخت هزینه درمان بیمه شدگان در بیمارستانهای غیر طرف قرارداد با بیمه موارد ذیل را تصویب نمود :
1-وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی مکلف است ظرف مدت یکماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به استاندارد نمودن فرم صورتحساب هزینه های بیمارستانی اقدام نموده و نمونه آن را در اختیار کلیه بیمارستانهای مشمول این مصوبه قرار دهد .بیمارستانهای مذکور موظفند کلیه هزینه های دریافتی از بیماران را در فرم استاندارد قید و ممهور به مهر بیمارستان نمایند .
2-بمنظور ایجاد هماهنگی ووحدت رویه در امور مرتبط با رسیدگی به اسناد پزشکی شورایی مرکب از نمایندگان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،
سازمان تامین اجتماعی و سازمان تامین خدمات درمانی نیروهای مسلح در وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تشکیل می گردد.
3-وزارتخانه های بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان تامین اجتماعی مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند که دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی پس از دریافت مدارک کامل بیمارستانهای غیر طرف قرارداد با بیمه حداکثر ظرف مدت سه روز هزینه قابل پرداخت به بیمه شده را پرداخت نماید .
تبصره-دستگاههای مذکور در بند فوق مکلفند بمنظور سرعت بخشیدن به روشهای جاری رسیدگی به اسناد پزشکی تسهیلات لازم را فراهم نموده و نسبت به کامپیوتری کردن روشهای مذکور اقدام نمایند .
4-وزارتخانه های بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ،سازمان تامین اجتماعی ووزارت پست و تلگراف و تلفن مکلفند حداکثر ظرف مدت یکماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به احصاءآن دسته از روشهایی که انجام آن توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است اقدام و مطابق با برنامه زمانبندی توافق شده از خدمات پستی استفاده نمایند .
5-سازمان برنامه و بودجه ووزارت امور اقتصادی و دارائی مکلفند با همکاری وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی روشی اتخاذ نمایند که وزارت فوق الذکر بتواند مطالبات موضوع این مصوبه را ماهانه پرداخت نماید.
6-وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مسئول اجرای این مصوبه می باشند و دبیر خانه شورای عالی اداری گزارش پیشرفت کار را هر سه ماه یکبار به شورای عالی اداری ارائه خواهد نمود .
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری –سید منصور رضوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/03/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت پست و تلگراف و تلفن - وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - سازمان تامین اجتماعی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.