×

مصوبه عالی اداری به منظور ارائه خدمات به موقع ،موثر و تسریع در امور متقاضیان صنعت و فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت سرمایه گذاری در ایجاد واحدهای صنعتی

مصوبه عالی اداری به منظور ارائه خدمات به موقع ،موثر و تسریع در امور متقاضیان صنعت و فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت سرمایه گذاری در ایجاد واحدهای صنعتی

مصوبه-عالی-اداری-به-منظور-ارائه-خدمات-به-موقع-،موثر-و-تسریع-در-امور-متقاضیان-صنعت-و-فراهم-نمودن-تسهیلات-لازم-جهت-سرمایه-گذاری-در-ایجاد-واحدهای-صنعتی

وکیل


شماره:3000/د ش - 16/3/1372

مصوبه شورای عالی اداری
وزارت صنایع سنگین –وزارت صنایع –وزارت معادن و فلزات –وزارت کار و امور اجتماعی –وزارت تعاون –وزارت جهاد سازندگی –وزارت پست و تلگراف و تلفن –وزارت نفت –وزارت راه و ترابری –دادگستری جمهوری اسلامی ایران –سازمان حفاظت محیط زیست –بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران .
شورای عالی اداری در چهل و دومین جلسه مورخ 4/3/1372بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور در اجرای مصوبه شماره 1070/د ش مورخ 2/3/1371شورای عالی اداری به منظور ارائه خدمات به موقع ،موثر و تسریع در امور متقاضیان صنعت و فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت سرمایه گذاری در ایجاد واحدهای صنعتی موارد زیر را تصویب نمود :
1-مراجع صادر کننده مجوزهای صنعتی مکلفند ضوابط اقدام به فعالیتهای تولیدی و خدمات صنعتی تنظیم و اعلام نموده و طرحهای پیشنهادی متقاضیان را با ضوابط اعلام شده تطبیق کرد و در صورت تایید ،نسبت به صدور جواز تاسیس اقدام نمایند .
تبصره1-اقدام به فعالیتهای تولیدی و خدمات صنعتی به استثنای مواردی که از نظر قانونی ممنوعیت دارد ،آزاد می باشد .
تبصره2-مراجع صادر کننده مجوزهای صنعتی نسبت به انتشار فهرست اولویتها اقدام مینمایند .
تبصره3-تعداد مجوزهای لازم جهت ایجاد واحدهای صنعتی ،منحصر به جواز تاسیس و پروانه بهره برداری محدود می شود .
2-مراجع صادر کننده مجوزهای صنعتی موظفند :
الف –گردش کار صدور جواز تاسیس را به نحوی تاسیس نمایند که صدور جواز تاسیس حداکثر ظرف مدت 7روز اداری انجام پذیرد و در صورت عدم موافقت با طرح متقاضی ،مراتب را با ذکر مراتب کتبا به متقاضی اعلام نماید .
ب-فهرست آن دسته از طرحهای صنعتی که بررسی آنها در ظرف مدت فوق الاشاره میسر نمیباشد را تهیه و تنظیم نموده و نسبت به صدور جواز تاسیس جهت اینگونه طرحها ،حداکثر ظرف مدت یکماه اداری اقدام نمایند .
ج-به منضور ارائه اطلاات و راهنمائی های لازم به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی در دستگاه متبوع خود ،بانک اطلاعات ایجاد نموده و ترتیبات لازم جهت انتشارات و مبادله اطلاعات با یکدیگر و سایر دستگاههای ذی ربط را فراهم نماید .
د-یک نسخه از جواز تاسیس صادره را جهت اطلاع و اقدامات متقضی به دستگاههای دولتی ذی ربط (سازمان حفاظت محیط زیست ،وزارت کار و امور اجتماعی و …)ارسال نمایند .
3-سازمان حفاظت محیط زیست موظف است در چهارچوب مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست ،ضوابط زیست محیطی لازم الرعایه در خصوص محل استقرار ،نحوه بهره برداری از واحدهای صنعتی و همچنین فهرست ازآن دسته از فعالیتهای صنعتی را که متضمن تاثیرات زیست محیطی است تهیه و تنظیم نموده و به مراجع صادر کننده مجوزهای صنعتی اعلام نمایند .
4-وزارت کار و امور اجتماعی موظف است ضوابط و مقررات لازم الرعایه در خصوص حفاظت و بهداشت کار را به مرجع صادر کننده مجوزهای صنعتی اعلام نماید .
5 –مراجع صادر کننده مجوزهای صنعتی موظفند ضمن رعایت ضوابط استقرار واحدهای صنعتی (اعلام شده از سوی حفاظت محیط زیست )به منظور آگاه نمودن متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی از استانداردها و مقررات لازم الرعایه زیست محیطی ،و حفاظت و بهداشت کار (اعلام شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کار و امور اجتماعی )مقررات مذکور را به هنگام صدور جواز تاسیس جهت رعایت ،و متقاضیان اعلام نمایند .
6-سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است در حین مراحل تاسیس واحدهای صنعتی ،نسبت به اجرای ضوابط زیست محیطی لازم الرعایه نظارت نموده و در صورت مشاهده تخلف و عدم رفع آن از سوی واحدای صنعتی مربوطه ،اقدامات لازم را از طریق مراجع قانونی به عمل آورد .
7-بانکهای اعطاءکننده تسهیلات موظفند در غالب سیاستهای مصوبه شورای پول و اعتبار ،در خواست متقاضیا ن را با توجه به توجیه اقتصادی طرح پیشنهادی ،بررسی و اظهار نظر نموده و با توجه به اولویتها ،پاسخ لازم را مبنی بر موافقت یا عدم موافقت ،حداکثر ظرف مدت دو ماه اعلام و در صورت موافقت ،نحوه پرداخت تسهیلات را به صورت زمانبندی شده به متقاضیان واجد شرایط اعلام نمایند .
8-بانکهای اعطاءکننده تسهیلات موظفند بمنظور تسریع در اعطای تسهیلات به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی ،قرار داد واگذاری اراضی و سایر اسناد صادره از سوی مراجع قانونی واگذار کننده نظیر شرکت شهرکهای صنعتی ایران ،سازمان امور اراضی ،سازمان زمین شهری ،سازمان جنگلها و مراتع کشور را به عنوان وثیقه تلقی نمایند .
9-وزارتخانه های نیرو ،پست و تلگراف و تلفن ،نفت و راه و ترابری موظفند در حدود قوانین و مقررات مربوط ضمن همکاری با وزارت صنایع ،نسبت به تامین امکانات زیر بنایی مورد نیاز شهرکها و نواحی صنعتی مصوب بر اساس زمانبندی مشخص اقدام نمایند .
10-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است نسبت به صدور اسناد مالکیت اراضی متعلق به شرکت شهرکهای صنعتی ایران و نواحی صنعتی مصوب و همچنین اراضی آن دسته از واحدهای صنعتی مستقر در خارج از شرکتها و نواحی صنعتی مصوب ،خارج از نوبت و حداکثر ظرف مدت سه ماه اقدام نماید .
11-وزرای صنعتی مربوطه ،جهاد سازندگی،تعاون،نیرو،پست و تلگراف وتلفن ،نفت و راه و ترابری ،کار و امور اجتماعی ،دادگستری جمهوری اسلامی ایران و همچنین روسای سازمانهای حفاظت محیط زیست و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسئول اجرای مفاد این مصوبه از تاریخ ابلاغ می باشند .دبیر خانه شورای عالی اداری موظف است اقدامات انجام شده را هر سه ماه یکبار به شورای عالی اداری گزارش نماید .
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری –سید منصور رضوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/03/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری - بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت صنایع - وزارت راه وترابری - وزارت صنایع - وزارت پست و تلگراف و تلفن - وزارت كار و امور اجتماعی - سازمان حفاظت محیط زیست - وزارت جهاد كشاورزی - وزارت تعاون -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.