×

مصوبه شورای عالی اداری در زمینه بهبود سیستم ها و روشهای انجام کارو بمنظور ارتقاءسطح کارائی و دستیابی به نظام کارآمد اجرائی و تسهیل و تسریع امور مراجعین

مصوبه شورای عالی اداری در زمینه بهبود سیستم ها و روشهای انجام کارو بمنظور ارتقاءسطح کارائی و دستیابی به نظام کارآمد اجرائی و تسهیل و تسریع امور مراجعین

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-زمینه-بهبود-سیستم-ها-و-روشهای-انجام-کارو-بمنظور-ارتقاءسطح-کارائی-و-دستیابی-به-نظام-کارآمد-اجرائی-و-تسهیل-و-تسریع-امور-مراجعین
شماره2990د ش - 16/3/1372

مصوبه شورای عالی اداری
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور –سازمان برنامه و بودجه - وزارت پست و تلگراف و تلفن
شورای عالی اداری در چهل و دومین جلسه مورخ 4/3/1372بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور در زمینه بهبود سیستم ها و روشهای انجام کارو بمنظور ارتقاءسطح کارائی و دستیابی به نظام کارآمد اجرائی و تسهیل و تسریع امور مراجعین موارد ذیل را تصویب نمود :
1-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است از تاریخ پانزده تیر ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و دو در زمینه تفکیک ساختمان ،صدور سند مالکیت ساختمان ،اصلاح سند مالکیت و صدور سند مالکیت المثنی به ترتیب زیر اقدام نماید:
الف –روش تفکیک ساختمان :
-صورت مجلس تفکیکی حداکثرظرف مدت 5 روز (برای تهران 7 روز)پس از دریافت مدارک شامل :فرم تقاضا ،نقشه ساختمان ،گواهی پایان کار(شناسنامه ساختمان )صادر می گردد.
ب-روش صدور سند مالکیت ساختمان (موضوع ماده22قانون ثبت ):
-سند مالکیت ساختمان حداکثر ظرف مدت 2 روز(برای تهران 3 روز)پس از در یافت مدارک قانونی حسب مورد صادر و به متقاضی تسلیم می گردد.
ج-روش اصلاح سند (اجرای ماده 149الحاقی به قانون ثبت ):
-اصلاح سند مالکیت و تسلیم آن به ذینفع حداکثر ظرف مدت 6 روز (برای تهران 8روز )پس از دریافت فرم تقاضا صورت می پذیرد .
د-روش صدور سند مالکیت المثنی :
-صدور سند مالکیت المثنی و تسلیم آن به ذینفع حداکثر ظرف مدت 20 روز پس ا دریافت مدارک قانونی صورت می پذیرد .
تبصره-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است در مورد تقلیل آگهی های موضوع اصلاح تبصره یک ماده 120آیین نامه قانونی ثبت اسناد و املاک به یک نوبت تمهیدات لازم را فراهم نماید .
2-چنانچه انجام فعالیتهای مربوط به هر یک از روشهای مذکور با موانع قانونی مواجه گردد،کلیه واحدهای ثبتی موظفند ظرف مدت زمان تعیین شده در روشهای اصلاحی ماده یک حسب مورد مراتب را با ذکر دلائل کتبا به متقاضی اعلام نمایند.
3-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است از تاریخ تصویب این مصوبه نسبت به طراحی و استقرار سیستم مکانیزه و نوین بایگانی (میکروفیلم ،میکروفیش و…)و پایگاه اطلاعاتی مناسب (شبکه کامپیوتری )از طریق تنظیم پروژه زمانبندی شده اقدام نماید .
4-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ تصویب این مصوبه بمنظور بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مورد عمل در واحدهای ثبتی تمهیدات لازم را فراهم نماید.
5-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است بمنظور تسریع و تسهیل امور ارباب رجوع نسبت به ایجاد واحد امور مراجعین اقدام نماید .
6-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بمنظور استقرار واحدهای ثبتی در فضای اداری مناسب تمهیدات لازم را فراهم مینماید .
7-سازمان ثبت اسناد و املا ک کشور موظف است در کلیه شهر هایی که مجتمع های اداری –خدماتی دایر می گردداز طریق استقرار واحدهای ثبتی در مجتمع های مذکور نسبت به ا رائه خدمات اقدام نماید .
8-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور موظفند نسبت به ایجاد واحد بهبود سیستم ها و روشها از محل ردیف های سازمانی موجود یا ایجاد پست اقدام نموده و واحدمزبور موظف است به طور مستمر نسبت به بررسی ،اصلاح و تدوین روشهای انجام کار اقدام نماید
9-سازمان امور اداری و استخدامی کشور ،به ازاءافرادی که از خدمت در مشاغل تخصصی در سازمان مزبور بازنشسته می شوند و نیز پستهای سازمانی بلا تصدی مشاغل تخصصی در سقف نیروی انسانی پیش بینی شده در برنامه پنج ساله اول تمهیدات لازم را فراهم می نماید .
10-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بمنظور استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود در جهت این مصوبه از طرح کارانه مصوب شورای حقوق و دستمزد برخوردار خواهد بود .
11-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است پیشنهاد افزایش فوق العاده مشاغل تخصصی را حداکثر ظرف مدت 5روز به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارائه نماید و سازمان مذکور موظف است حداکثر ظرف مدت 5 روز پیشنهاد مزبور را برای طرح در شورای حقوق و دستمزد آماده نماید .
12-دستگاههای ذیربط موظفند بمنظور افزایش درآمدهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تمهیدات لازم را فراهم نمایند .
13-سازمان برنامه و بودجه موظف است در جهت تحقق مفاد این مصوبه نسبت به پیش بینی و تخصیص اعتبارات لازم اقدام نماید .
14-وزارت پست و تلگراف و تلفن موظف است در جهت تامین نیازهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاریهای لازم را با سازمان مذکور معمول نماید .
15-رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مسئول اجرای مفاد مصوبه می باشد و دبیر خانه شورای عالی اداری گزارش پیشرفت این مصوبه را هر سه ماه یکبار به شورای عالی اداری ارائه خواهد نمود .
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری –سید منصور رضوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/03/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت پست و تلگراف و تلفن - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.