×

دستورالعمل نحوه رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد نسبت به تصمیمات و آرا هیات های واگذاری زمین و ستاد مرکزی در مورد اراضی کشت موقت که مورد نقض دیوان عدالت اداری واقع شده یا بشود

دستورالعمل نحوه رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد نسبت به تصمیمات و آرا هیات های واگذاری زمین و ستاد مرکزی در مورد اراضی کشت موقت که مورد نقض دیوان عدالت اداری واقع شده یا بشود

دستورالعمل-نحوه-رسیدگی-و-اتخاذ-تصمیم-مجدد-نسبت-به-تصمیمات-و-آرا-هیات-های-واگذاری-زمین-و-ستاد-مرکزی-در-مورد-اراضی-کشت-موقت-که-مورد-نقض-دیوان-عدالت-اداری-واقع-شده-یا-بشود
1 ـ آرا و تصمیمات هیات های واگذاری زمین و ستاد مرکزی در مورد اراضی کشت موقت که بر اثر طرح شکایت در دیوان عدالت نقض شده یا بشود موضوع این دستور العمل می باشد .
2 ـ رییس قوه قضاییه به تعداد لازم هیات تشکیل داده و قضات هیاتها را انتخاب می نمایند و از رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر کشاورزی می خواهد نسبت به معرفی نمایندگان مجلس و وزارت کشاورزی اقدام نمایند .
3 ـ تعیین محل استقرار هیات ها با رییس قوه قضاییه می باشد .
4 ـ هیاتها به ترتیب شماره از یک شروع می گردد هیات اول مسئول هماهنگی و تقسیم کار و ارجاع پرونده می باشد و بایستی به ترتیب تاریخ وصول دستور ثبت و ارجاع را بدهد .
5 ـ شعب دیوان عدالت اداری مکلفند در مواردی که رای بر نقض تصمیمات و آرا هیات های واگذاری زمین و ستاد مرکزی در مورد اراضی کشت موقت صادر نموده یا می نمایند پرونده را به دبیرخانه هیات ارسال نمایند .
6 ـ هیات های واگذاری زمین و ستاد مرکزی نیز بایستی پرونده هایی را که منتهی به نقض آرا و تصمیمات هیاتها در مورد اراضی کشت موقت گردیده جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجد دبه دبیرخانه هیات بفرستید
7 ـ پس از وصول پرونده و ارجاع به هیات اعضا هیات با توجه به نقض رای یا تصمیم در دیوان عدالت اداری هر تشخیص و اقدامی را که در جهت تبیین موضوع پرونده و احراز واقعیت امر ضروری بدانند شخصا یا به وسیله گروه تحقیق و اهل خبره انجام داده نظریه کارشناسی را اعلام می نمایند سپس قاضی هیات با توجه به مدارک موجود رای مقتضی صادر می نمایند این رای قطعی و غیر قابل تجدید نظر است .
8 ـ اجرای رای قاضی هیات با وزارت کشاورزی است .
9 ـ هیاتها دارای یک دبیرخانه مشترک بوده و یک نفر مسئول دبیرخانه داشته و به تعداد لازم اعضا دفتری خواهند داشت که تحت نظارت و هدایت قاضی اول انجام وظیفه می نمایند .
10 ـ هیاتها می توانند به منظور انجام تحقیقات و کسب نظر کارشناسی از افراد متدین مورد اعتماد و آشنا به مسایل کشاورزی و حقوقی و ثبتی استفاده نمایند . کلیه ادارات و مراجع ذی ربط موظفند مدارک و مستندات مورد نیاز درخواستی هیات ها را در اختیار افراد گروه تحقق و کارشناسی قرار دهند .
11 ـ این دستور العمل در یازده ماده و در تاریخ 13/10/1372 به تصویب رییس قوه قضاییه رسید .

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/10/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.