×

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص تسریع و تسهیل در انجام امور متقاضیان گواهینامه های فنی و حرفه ای

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص تسریع و تسهیل در انجام امور متقاضیان گواهینامه های فنی و حرفه ای

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-خصوص-تسریع-و-تسهیل-در-انجام-امور-متقاضیان-گواهینامه-های-فنی-و-حرفه-ای

وکیل


شماره 4940 / د ش - 18/12/1372

وزارت کار و امور اجتماعی ـ سازمان آموزش فنی و حرفه ای
شورای عالی اداری در 52 اجلاس مورخ 10/12/1372 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت کار و امور اجتماعی به منظور تسریع و تسهیل در انجام امور متقاضیان گواهینامه های فنی و حرفه ای موارد زیر را تصویب نمود :
1 ـ صدور گواهینامه های فنی و حرفه ای کارآموزان ثابت ، آموزشگاههای آزاد و داوطلبین ادواری واقع در مراکز استان حداکثر در مدت 3 روز پس از انجام آزمون توسط ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان صورت می گیرد .
2 ـ صدور گواهینامه های فنی و حرفه ای کار آزمون در مراکز آموزش ثابت ، آموزشگاههای آزاد و داوطلبین ادواری واقع در خارج از مراکز استان حداکثر در مدت 6 روز پس از انجام آزمون توسط ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان صورت می گیرد .
3 ـ ادارات کل فنی و حرفه ای استان مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا گواهینامه ها پس از صدور بلافاصله از طریق پست و یا متصدیان ذیربط به مراکز آموزشی ارسال گردد .
4 ـ به منظور تسریع و تسهیل در انجام صدور گواهینامه های فنی و حرفه ای ، ادارات کل فنی و حرفه ای مکلفند بلافاصله پس از دریافت لیست اسامی و مدارک کارآموزان و داوطلبین گواهینامه نسبت به آماده سازی گواهینامه ها اقدام نمایند .
5 ـ به منظور تسهیل و تسریع در انجام آزمون ، ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا حداکثر در مدت 5 روز پس از انجام آزمون کتبی ، نسبت به انجام آزمون عملی در محل آموزش کار آموزان اقدام نمایند .
تبصره : ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای می توانند جهت انجام آزمون عملی از امکانات و مربیان آموزشگاهها و مراکز آموزشی استفاده نمایند .
6 ـ صدور گواهینامه المثنی حداکثر در مدت یک روز توسط ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای صورت گیرد و در صدور گواهینامه های مذکور نیازی به تهیه استشهادیه و گواهی امضا توسط متقاضی نمی باشد .
تبصره : ارسال درخواست و مدارک متقاضی جهت صدور گواهینامه المثنی و همچنین ارسال گواهینامه صادره می تواند از طریق پست صورت گیرد .
7 ـ سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف است 3 ماه پس از تصویب این مصوبه مفاد آن را به مورد اجرا گذارند .
8 ـ وزیر کار و امور اجتماعی مسئول اجرای این مصوبه می باشد و سازمان امور اداری و استخدامی کشور گزارش پیشرفت این مصوبه را هر سه ماه یک بار به شورای عالی اداری ارایه خواهد نمود .
معاون اول رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری ـ سید محمد میر محمدی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/12/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كار و امور اجتماعی - سازمان آموزش فنی و حرفه ای -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.