×

مصوبه شورای عالی اداری در مورد سازمانهای منطقه ای بهداشت و درمان استانها در دانشگاهها و دانشکده های علوم

مصوبه شورای عالی اداری در مورد سازمانهای منطقه ای بهداشت و درمان استانها در دانشگاهها و دانشکده های علوم

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-مورد-سازمانهای-منطقه-ای-بهداشت-و-درمان-استانها-در-دانشگاهها-و-دانشکده-های-علوم-

وکیل


شماره 7447 / د ش - 14/12/1372

مصوبه شورای عالی اداری
بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ـ سازمان امور اداری و استخدامی کشور ـ سازمان برنامه و بودجه
شورای عالی اداری ، در 52 اجلاس مورخ 10/12/1372 بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و در جهت نیل به اهداف نظام اداری و اجرایی برنامه اول توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و به منظور تحدید تشکیلات دولت تجانس وظایف و عدم تکرار و تداخل وظایف و مسئولیتها و محدود کردن منطقی مراجع تصمیم گیری و تبدیل حوزه مرکزی به ستاد مدیریتی دستگاه و همچنین صرفه جویی در میزان هزینه ها موارد زیر تصویب نمود :
ماده 1ـ سازمانهای منطقه ای بهداشت و درمان استانها در دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ادغام و کلیه وظایف ، تعهدات اعتبارات ، تجهیزات ، داراییها و نیروی انسانی سازمانهای مزبور به دانشگاهها و دانشکده های یاد شده که از این پس دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی نامیده می شوند انتقال می یابند .
روسای دانشگاهها یا دانشکده های مزبور به عنوان مقام وزیر در استان عهده دار کلیه وظایف و مسئولیتهای قانونی محوله می باشند .
تبصره : وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلف است ظرف مدت حداکثر یک سال از تاریخ ابلاغ این مصوبه چگونگی ادامه فعالیت دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی مستقر در شهرستانها (به جز مراکز استان ) را در چارچوب این مصوبه روشن و طرح لازم را به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارایه نماید .
ماده 2 ـ سازمان منطقه ای بهداشت و درمان استان تهران با کلیه وظایف و تعهدات ، اعتبارات ، تجهیزات داراییها و نیروی انسانی سازمان مزبور با رعایت محدوده جغرافیایی مشخص که توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تعیین خواهد شد ، در هر یک از دانشگاههای علوم پزشکی تهران ، شهید بهشتی و ایران که از این پس دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی تهران شهید بهشتی و ایران نامیده می شوند .
ماده 3 ـ وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مکلف است در اجرای این مصوبه ساختار تشکیلاتی حوزه مرکزی وزارت و حوزه ستادی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی را حداکثر در قالب 6 معاونت و تقلیل حداقل 20% مشاغل و واحدهای مدیریتی ظرف مدت حداکثر دو ماه تنظیم و جهت تایید به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارسال نمایند .
ماده 4 ـ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف است با توجه به اختیارات ناشی از بند 14 مصوبه شماره 2295 / د ش مورخ 21/11/1371 این شورا نسبت به تقلیل پستها و نیروی انسانی موجود در مشاغل خدماتی و پشتیبانی به میزان حداقل 30% اقدام نماید .
تبصره : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می تواند از محل حذف پستهای موضوع مواد 3 ، 4 این مصوبه با تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبت به تنظیم گسترده منطقی طرح شبکه های بهداشتی و درمانی کشور در جهت ایجاد پوشش سازمانی لازم در ارایه خدمات مربوطه اقدام نماید .
ماده 5 ـ سازمان برنامه و بودجه موظف است نسبت به جابجایی بودجه و اعتبارات براساس تغییرات به عمل آمده در این مصوبه حسب مورد اقدام نماید .
ماده 6 ـ وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مسئول اجرای این مصوبه می باشد و سازمان امور اداری و استخدامی کشور گزارش پیشرفت این مصوبه را به شورای عالی اداری ارایه خواهد نمود .
معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری ـ سید محمد میر محمدی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/12/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.