×

آئین نامه اجرائی صدور رویداد اتباع خارجی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران

آئین نامه اجرائی صدور رویداد اتباع خارجی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-صدور-رویداد-اتباع-خارجی-در-مناطق-آزاد-تجاری-ـ-صنعتی-جمهوری-اسلامی-ایران
شماره 16447 / ت 252 ک - 10/2/1373

ریاست جمهوری ـ دبیرخانه شورای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی
اکثریت وزرای عضو شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در جلسه مورخ 27/10 / 1372 با توجه به اختیار تفویضی هیات وزیران (موضوع تصویبنامه شماره 21115 / ت 211 هـ مورخ 8/7/1372 ) و به استناد ماده 12 قانون « چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران » مصوب 1372 آیین نامه اجرایی صدور رویداد اتباع خارجی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ در این آیین نامه واژه های زیر به جای عبارتهای مشروح مربوط به کار می رود :
کشور : کشور جمهوری اسلامی ایران
مناطق : مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران
سازمان : سازمان هر منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بودن جمهوری اسلامی ایران
ماده 2 ـ اتباع خارجی برای ورود مستقیم به مناطق از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز مناطق ، نیاز به تحصیل قبلی رویداد نخواهد داشت .
تبصره 1 ـ برای افراد مذکور در این ماده ، نمایندگان نیروی انتظامی در مبادی ورودی مناطق ، اجازه اقامت مربوط را بر روی اسناد مسافرتی معتبر آنان مهر می نمایند اجازه مذکور به مدت دو هفته صادر می شود و طبق تقاضای سازمان تا سه ماه قابل تمدید است .
تبصره 2 ـ برای اقامت طولانی تر از سه ماه مطابق مقررات مندرج در آیین نامه اجرایی اشتغال نیروی انسانی ، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران عمل خواهد شد .
تبصره 3 ـ صدور اجازه اقامت برای مناطق جهت کلیه ممنوع الورودین به کشور ممنوع است .
ماده 3 ـ اتباع خارجی برای ورود به مناطقی که فاقد مبادی مستقیم ورودی مورد نظر (هوایی ـ دریایی ـ زمینی ) می باشند باید از نمایندگی های کشور در خارج رویداد اخذ نماید . نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور براساس مقررات و بلیت رفت و برگشت متقاضی ، بدون استعلام از مرکز ، رویداد با اعتبار یک هفته صادر می نمایند .
ماده 4 ـ اتباع خارجی که پس از ورود به مناطق ، قصد مسافرت به سایر نقاط کشور را داشته باشند باید طبق مقررات تقاضای خود از وزارت امور خارجه یا نماینده آن در منطقه تسلیم نمایند .
تبصره ـ وزارت امور خارجه یا نماینده آن در منطقه حداکثر ظرف یک هفته تقاضای مربوط را بررسی و مطابق قوانین و مقررات ذی ربط رویداد صادر خواهد نمود .
ماده 5 ـ اتباع خارجی مقیم مجاز برای مسافرت به مناطق نیاز به تحصیل رویداد جداگانه نخواهد داشت این افراد می توانند با رعایت مقررات داخلی کشور و ارایه مدارک اقامت معتبر ، به مناطق مسافرت نمایند .
این تصویبنامه در تاریخ 1/2/1373 به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/10/27

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : شورایعالی مناطق آزادتجاری -صنعتی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.