×

آئین نامه اجرائی نحوه مصرف اعتبارات ردیف های 129022 و 129023 قانون بودجه سال 1366 موضوع بند ب تبصره 11 قانون مزبور

آئین نامه اجرائی نحوه مصرف اعتبارات ردیف های 129022 و 129023 قانون بودجه سال 1366 موضوع بند ب تبصره 11 قانون مزبور

آئین-نامه-اجرائی-نحوه-مصرف-اعتبارات-ردیف-های-129022-و-129023-قانون-بودجه-سال-1366-موضوع-بند-ب-تبصره-11-قانون-مزبور شماره 22626/ت 31 31/1/1366
کمیته امداد امام
هئت وزیران در جلسه مورخ 5/1/1366 بنا به پیشنهاد وتایید کمیته امداد و وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت برنامه و بودجه که طی نامه شماره 286ـ1 وزارت برنامه وبودجه ارایه شده بود ، آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 11 قانون بودجه سال 1366 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند :

ماده 1 ـ اعتبارات موضوع این آیین نامه شامل موارد زیر می باشد :
الف ـ اعتبار ردیف 129022(وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ـ امور امداد امام ـ کمک ) قانون بودجه سال 1366 که برای انجام هزینه های پرسنلی و اداری و پرداخت ها ی انتقالی شامل اعطای کمک های بلاعوض از قبیل کمک های مستمر نقدی و غیر نقدی به افراد بی بضاعت تحت پوشش و کمک های ازدواج و جهیزیه و تبدیل به احسن و خود کفایی ( کمک های سرمایه ای ) و درمانی و سایر کمک ها و هزینه ها مربوط در قالب برنامه های پیش بینی شده ذیل ردیف مذکور قابل مصرف است .
ب ـ اعتبار ردیف 129023(وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ـ امور امداد امام ـ طرح شهید رجایی کمک به روستا نشینان و عشایر سالمند نیازمند ) قانون بودجه سال 1366 که از محل آن جهت هر یک از روستائشینان و عشایر سالمند نیازمندکه در اول سال 1366 سن آنان متجاوز از شصت سال تمام باشد به ازاء یک فرد در خانواده مبلغ 3000ریال در ماه و بیش از یک فرد مبلغ پنجهزار (5000) ریال در ماه بصورت مجموعه ای از کالاهای اساسی مورد نیاز مشمولین طرح اعم از سرمایه ای ، تولیدی ، جنسی و یا نقدی قابل پرداخت است .
اعتبارات موضوع ردیفهای مذکور با رعایت قانون بودجه سال 1366 و قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات … مصوب 6/11/1364 و مقررات کمیته امداد امام و این آئیننامه بر اساس تخصیص اعتبار و در قالب موافقتنامه های شرح عملیات متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف بوده و از شمول قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی است ( ردیف 5 تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 ) .
ماده 2ـ سهم اعتبارات مورد نیاز کمیته امداد امام در مرکز و واحدهای تابعه آن در استانها و شهرستانها از محل اعتبارات موضوع ماده 1 این آئیننامه با توجه به سقف اعتباری هر یک از ردیفها و برنامه های مربوط به پیشنهاد سرپرست کمیته امداد و تصویب شورا ی مرکزی کمیته مذکور تعیین و ابلاغ خواهد شد .
تبصره ـ شورای مرکزی کمیته امداد امام موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که حد اقل دو سوم اعتبار موضوع بند « الف » ماده 1 این آئیننامه صرف کمک به تهیدستان روستاها گردید .
ماده 3 ـ مشمولین موضوع بند «ب» ماده 1 این آئیننامه باید حائز شرایط زیر باشند :
الف ـ روستانشینان و عشایر سالمند نیازمند که از هیچگونه مستمری ( حقوق بازنشستگی یا وظیفه یا کمک نهادها ی انقلاب اسلامی و ارگانها و موسسات دولتی ) بهره مند نباشند .
ب ـ سالمند روستانشین و عشایر فاقد در آمد و یا امکانات مالی در حد خود کفائی ( خانواده تحت تکفل ) باشد بدین معنی که درآمد او در حد متعارف روستا و عشایر کافی به تامین زندگی او و خانواده تحت تکلفش نباشد .
تبصره 1ـ روستانشینان و عشایری که بعللی روستا را ترک نموده و در شهر سکونت گزیده اند در صورت سکونت مجدد ومستمر در روستا و دارا بودن سایر شرایط مندرج در آئیننامه میتوانند از کمکهای موضوع بند ب ماده 1 این آیین نامه برخودارشوند .
تبصره 2 ـ زن وشوهر در صورتیکه واجد شرایط لازم باشد مجموعا تا مبلغ 5000 ریال می توانند از کمکهای موضوع بند « ب » ماده 1 این آیین نامه استفاده نمایند .
تبصره 3ـ تشخیص و تعیین افراد روستانشین و عشایر واجد شرایط موضوع این ماده با رعایت مفاد ایت آیین نامه به عهده کمیته امداد خواهد بود .
ماده 4 ـ وجوه لازم برای انجام هزینه ها وکمکهای موضوع این آیین نامه در حدود اعتبارات تخصیص یافته ردیفهای 129022و 129023 قانون بودجه سال 1366 بر اساس دستور سرپرست کمیته امداد امام و در خواست وجه با امضاء مدیر مالی کمیته مزبور ( که قبلا باید از طرف سرپرست کمیته مذکور به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشد ) توسط خزانه به حسابهای مربوط که حسب مورد از طریق خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده یا می شود واریز خواهد شد ، برداشت از حسابهای مزکور با امضای مشترک مدیر مالی و سرپرست کمیته امداد یا یک نفر از اعضاء شورای مرکزی کمیته مزبور مجاز خواهد بود .
ماده 5 ـ مسئولین تشخیص و تعهد و تسجیل و صدور حواله اعتبارات موضوع ایت آیین نامه به عهده سرپرست کمیته امداد امام یا مقام مجاز از طرف ایشان می باشد .
ماده 6 ـ مدیر مالی کمیته امداد امام با تصویب شورای مرکزی و با حکم سرپرست کمیته مزبور منصوب می شود و مسئولیت در خواست وجه و پرداخت هزینه ها و نگهداری حسابها و حفظ اسناد و مدارک مالی و وجوه و نقدینه ها واوراق بهادار و نگهداری حساب اموال موضوع این آیین نامه را در سطح کشور به عهده دارند .
تبصره مسئولین امور مالی واحدهای تابعه کمیته امداد امام در مراکز استانها و شهرستانها با پیشنهاد مدیر مالی و حکم سرپرست کمیته انداد امام یا مقام مجاز از طرف ایشان منصوب می شوند . و عهده دار مسئولیتهای موضوع این ماده در مورد ابوابجمعی خود می باشند .
ماده 7 ـ سرپرست کمیته امداد امام موظف است برای پرداخت هزینه های هر یک از واحدهای تابعه خود در سراسر کشود نزد یکی از شعب بانکها دولتی محل حساب بانکی افتتاح نماید . وجوه لازم برای انجام هزینه ها وکمکهای موضوع این آیین نامه در هر یک واحدهای مذکور حد اکثر معادل سهمیه تعیین شده موضوع ماده 2 این آیین نامه بر اسا اساس دستور سرپرست توسط مدیر مالی به صورت تنخواه گردان به حساب بانکی واحد مربوط واریز خواهد شد .
برداشت از حساب مذکور با امضای مسئول امور مالی مربوط و یک نفر از اعضای شورای واحد مربوط به انتخاب سرپرست کمیته امداد مجاز خواهد بود . پرداخت های بعدی در قبال ارایه اسناد هزینه های انجام شده مجاز می باشد .
تبصره ـ در مناطقی که امکان استفاده از تسهیلات بانکی وجود نداشته باشد حواله و ارسال تنخواه گردان موضوع این ماده به واحدهای تابعه کمیته امداد امام به وسایل مقتضی توسط کمیته مزبور انجام خواهد شد .
ماده 8ـ کمیته امداد امام خمینی مجاز است در صورت لزوم نسبت به خرید و تدارکات تمام یا قسمتی از کالاهای مورد نیاز و ارسال آن به واحدهای تابعه برای اعطای کمکهای غیر نقدی موضوع این آئیننامه اقدام نماید .
ماده 9ـ واحدهای تابعه کمیته امداد امام در سراسر کشور موظفند کمکهای نقدی و غیر نقدی موضوع این آیین نامه را بین مشمولین بر اساس دستورالعملی که با رعایت مفاد این آیین نامه وسیله کمیته امداد امام در مرکز تهیه و ابلاغ خواهد شد توزیع نماید .
ماده 10 ـ کمیته امداد امام در صورت ضرورت میتواند کمک موضوع بند ب ماده 1 این آیین نامه را بطور یکجا بصورت نقدی و یا جنسی به واجدین شرایط پرداخت نماید .
ماده 11 ـ نصاب و نحوه انجام معاملات و میزان پیش پرداخت که از 40% تجاوز نخواهد کرد و تنخواه گردان و سپره حسن انجام کار و همچنین نوع و میزان تضمینی که می بایست در قبال پیش پرداخت و یا حسن انجام کار اخذ کرد تابعه مراتب و ضوابط مقرر در بندهای ( د و ه ) ماده واحده قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات 000 مصوب 6/11/1364 می باشد .
ماده 12ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده موضوع این آیین نامه باید متکی به مدارک و مراتب مقرر در بند و قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات … مصوب 6/11/1364 باشد .
تبصره کلیه اسناد هزینه های مربوط به اعتای کمکهای نقدی و غیر نقدی و سایر پرداخت های انتقالی از محل اعتبارات موضوع این آیین نامه باید متضمن لیست های مربوط که به امضای و یا اثر انگشت دریافت کننده کمک رسیده است باشد .
ماده 13ـ واحدهای تابعه کمیته امداد در شهرستانها موظفند کلیه اسناد هزینه های انجام شده از محل هر یک از اعتبارات موضوع این آیین نامه را به طور جداگانه تنظیم و پس از امضای مسئول امور مالی واحد مربوط و یک نفر از اعضای شورای مزبور به انتخاب سرپرست کمیته امداد امام به همراه اصل اسناد و فهرست خلاصه هزینه های انجام شده جهت واریز تنخواه گردان به امور مالی کمیته امداد در مرکز ارسال دارند.
ماده 14ـمدیرمالی کمیته امدادموظف است اسناد هزینه های واحدهای تابعه کمیته مزبور را جمع آوری و رسیدگی نموده و فهرست خلاصه اسناد مذکور و همچنین اسناد مربوط به هزینه های مرکز را پس از امضای خود و سرپرست کمیته امداد امام یا مقام مجاز از طرف ایشان به حساب هزینه قطعی منظور نماید .
ماده 15ـاموالی که از محل اعتبارات موضوع ای آیین نامه خریداری و یا ایجاد می شود به استثنای اموالی که در اجرای این آیین نامه موضوع کمک به اشخاص قرار می گیرد اموال دولتی محسوب می گیردد.
ماده 16ـمانده وجوه مصرف نشده اعتبارات موضوع این آیین نامه باید حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1367 به حساب خزانه واریز گردد.
ماده 17ـ کمیته امداد امام موظف است حساب اعتبارات موضوع این آیین نامه را یه طور جداگانه نگهداری و در مواعدی که از طرف دیوان محاسبات کشور تعیین و اعلام می شود به دیوان مزبور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارایه نماید .
ماده 18ـایجاد هر نوع تعهد عملیات و پرسنلی از طریق اعتبارات موضوع این آیین نامه برای سالهای بعد مجاز نمی باشد.
ماده 19ـشورای مرکزی کمیته امداد موظف است از طریق حسابرسی داخلی و یا اعزام مامور به واحدهای تابعه خود در مرکز و شهرستانها بر جریان امور مالی مستمرا نظارت نماید .
ماده 20ـ کمیته امداد امام خمینی موظف است فهرست هزینه ها و عملیات موضوع این آیین نامه را همراه با گزارش توجیهی هر چهار ماه یکبار جهت تقدیم به کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیونهای مربوط مجلس شورای اسلامی به نخست وزیری ارسال نماید .
نخست وزیر ـمیر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12281

تاریخ تصویب : 1366/01/05

تاریخ ابلاغ : 1366/10/16

دستگاه اجرایی : كمیته امداد امام خمینی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.