×

آئین نامه نحوه مصرف اعتبار ردیف 128000ـنهضت سوادآموزی ـکمک )موضوع بند ـالف )تبصره 15قانون بودجه سال 1366 کل کشور

آئین نامه نحوه مصرف اعتبار ردیف 128000ـنهضت سوادآموزی ـکمک )موضوع بند ـالف )تبصره 15قانون بودجه سال 1366 کل کشور

آئین-نامه-نحوه-مصرف-اعتبار-ردیف-128000ـنهضت-سوادآموزی-ـکمک-)موضوع-بند-ـالف-)تبصره-15قانون-بودجه-سال-1366-کل-کشور

وکیل

شماره 2378/ت 35 31/1/1366

وزارت آموزش و پرورش
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/1/1366بنا به پیشنهاد و تایید وزارت آموزش و پرورش ووزارتین امور اقتصادی و دارایی و برنامه و بودجه ،آیین نامه اجرایی نحوه مصرف اعتبار ردیف 128000(نهضت سواد آموزی ـکمک )موضوع ردیف 40 بند الف تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 کل کشور را که طی نامه شماره 286ـ1وزارت برنامه و بودجه ارایه شده بود به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1ـ اعتبار ردیف 128000(نهضت سواد آموزی ـکمک )قانون بودجه سال 1366 برای پرداخت هزینه های پرسنلی و اداری . سایر هزینه های مربوط به نهضت سواد آموزی با رعایت مفاد قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند و نیز براساس موافقتنامه منعقده با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف می باشد و صرفا از شمول قانون محاسبات عمومی مستثنی است .
ماده 2ـجدول اعتبارات مورد نیاز به طوریکه نمایانگر کلیه احتیاجات واقعی هزینه های مربوطه باشد به تفکیک مرکز و استانها توسط معاونت اداری ،مالی با هماهنگی مدیریت برنامه ریزی و آمار نهضت تهیه و پس از پیشنهاد شورای مرکزی و تصویب سرپرست نهضت در استانها ابلاغ خواهد شد.
ماده 3ـ مسؤلیت درخواست وجه و پرداخت هزینه ها حسابها و حفظ اسناد و مدارک مالی و وجوه نقدینه و اوراق بهادار و نگاهداری حساب اموال نهضت به عهده مدیر امور مالی نهضت می باشد که با پیشنهاد معاونت اداری و مالی و حکم سرپرست نهضت منصوب می شود.
تبصره ـ مسؤل امور مالی استان با پیشنهاد و حکم مسؤل نهضت استان و تایید مدیر مالی نهضت و مسؤل امور مالی شهرستان به پیشنهاد و حکم مسؤل نهضت شهرستان و تایید مسؤل امور مالی استان تعیین و منصوب می شوند و مسؤلیتهای مندرج در این ماده در مورد ابوابجمعی خود را عهده دار خواهند بود.
ماده 4ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آیین نامه در حسب مورد نیاز و در حدود اعتبارات تخصیص یافته ردیف 128000قانون بودجه سال 1366 براساس دستور سرپرست نهضت یا مقام مجاز از طرف ایشان و درخواست مدیر امور مالی نهضت که باید قبلا به وزارات امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشد توسط خزانه به حساب بانکی نهضت نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز خواهد شد0
استفاده از حساب مذکور با امضای سرپرست نهضت یا مقام مجاز از طرف ایشان به اتفاق امضای مدیر مالی با مهر نهضت خواهد بود0
ماده 5ـ تشخیص افتتاح حساب بانکی و معرفی امضاء های مجاز استانها و شهرستانها به عهده مسؤل نهضت استان و تایید معاون اداری و مالی مرکز می باشد0
برداشت و استفاده از حسابهای بانکی در استانها و شهرستانها با امضای مسؤلین دفاتر مربوطه یا مقام مجاز از طرف آنان به اتفاق مسؤل امور مالی آنها به همراه مهر می باشد0
ماده 6ـ پرداخت هزینه های دفاتر تهضت در استانها و شهرستانها از مرکز به صورت تنخواه گردان و با تشخیص سرپرست نهضت یا مقام مجاز از طرف ایشان از طریق مدیر مالی به حساب بانکی واحدهای مزبور انجام می گردد مشروط بر"نکه میزان تنخواه گردان حداکثر از چهل درصد اعتبار ابلاغی تجاوز نکند و پرداخت های بعدی در حدود اعتبارات ابلاغی فقط در قبال اسناد هزینه های انجام شده مجاز خواهد بود0
ماده 7ـ مسؤلیت تشخیص ، تعهد و تسجیل و صدور حواله به عهده سرپرست نهضت یا مقام مجاز ازطرف ایشان خواهد بود.
ماده 8ـ مسؤلان امور مالی نهضت موظفند اسناد هزینه های انجام شده هرماه مرکز استان و شهرستانهای تابعه را (بتدریج یا یکجا )پس از امضای خود و مسؤل نهضت در دفاتر مربوطه همراه با اصل مدارک و فهرست خلاصه هزینه ها حداکثر تاپایان ماه بعد به امور مالی نهضت در مرکز ارسال دارند تا پس از انجام رسیدگیهای لازم و تایید آنها و امضاء فهرست خلاصه هزینه های واصله از استان و شهرستانها توسط سرپرست نهضت یا مقام مجاز ازطرف ایشان و امضای مدیر مالی به حساب هزینه قطعی منظور گردد0
تبصره ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده موضوع این آیین نامه باید متضمن مدارک و مراتب مقرر در بند ز قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند بوده و از جمله متکی به مدارک زیر باشد :
ب ـ تایید لیست حقوق کادر اداری توسط کارگزینی و لیست کمک هزینه آموزشیاران توسط واحد آموزش و کارگزینی .
ج ـ امضاء گیرنده وجه در لیست پرداخت حقوق یا کمک هزینه و دستمزد و یا گواهی بانک دایر به واریز وجه به حساب بانکی ذینفع .
دـ در مورد قرار د ا د ها تایید تحویل کالا یا انجام خدمت موضوع قرارداد توسط مسؤل دفتر مربوطه یا مقام مجاز از طرف او به همراه اصل قرارداد مربوطه .
ماده 9ـ در استانها اتخاذ تصمیم در مورد خرید و خدمات حداکثر تا مبلغ دویست هزار ریال به عهده مسؤل نهضت شهرستان می باشد و در هر حال خریدها در موارد اضطراری که تامین آنها از قبل توسط دفتر مرکزی قابل پیش بینی نبوده و در حد رفع اضطرار صورت گیرد و خریدهای پیش از دویست هزار ریال احتیاج به کسب مجوز از دفتر مرکزی دارد .
ماده 10ـ مدیر مالی در مرکز استان می تواند با تایید مسؤل نهضت استان حداکثر تا مبلغ پانصد هزار ریال مجموعا در اختیار حسابدار و مسؤل تدارکات جهت هزینه های جزیی قرار دهد و پرداختهای بعدی فقط در قبال ارایه سند امکان پذیر می باشد. این مبلغ در شهرستان به تشخیص مسؤل نهضت شهرستان حداکثر دویست هزار ریال خواهد بود.
تبصره ـ حداکثر تنخواه گردان مذکور در این ماده در مراکز استانها پس از موافقت مدیر مالی دفتر مرکزی تایک میلیون ریال و در شهرستانها پس از موافقت مدیر مالی استان تا چهار صد هزار ریال قابل افزایش می باشد .
ماده 11ـ نحوه تنظیم و نگاهداری حسابهای موضوع این آیین نامه تابع دستورالعمل امور مالی دفتر مرکزی می باشد که استانها و شهرستانها موظف به اجرای آن هستند .
ماده 12ـ دراجرای قانون نحو.ه هزینه کردن اعتبار موضوع این آیین نامه نهضت موظف است فهرست هزینه ها و عملیات خود را همراه با گزارش توجیهی هر چهار ماه یک بار از طریق نخست وزیری به کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیونهای مربوطه مجلس شورای اسلامی ارسال دارد.
ماده 13ـ کلیه اموال یا تاسیساتی که از محل اعتبار موضوع این آیین نامه خریداری یا ایجاد می شود اموال دولتی محسوب می گردد باستثنای اموالی که طبق اساسنامه نهضت به منظور تشویق و ترغیب جهت اهداء به افراد خریداری می گردد.
ماده 14ـ سرپرست نهضت موظف است به منظور حصول اطمینان از صحت و حسن جریان امور مالی ، نظارت مستمر خویش را از طریق حسابرسی داخلی اعمال نماید .
ماده 15ـ امین اموال و کالا فردی است ذیصلاح که با موافقت مدیر مالی و به حکم سرپرست نهضت یا مقام مجاز از طرف او تعیین و مسؤلیت حراست ، تحویل و نگاهداری اموال ، کالا ، سپرده ها ، اوراق بهادار، وجوه نقدینه نهضت را کلا یا بعضا به عهده می پذیرد و افرادی که از این به بعد به عنوان امین اموال کالا انتخاب و به کار گمارده می شوند بایستی قبلا ضامن و یا وثیقه متناسبی در حدود مسؤلیت مربوطه در اختیار نهضت قرار دهند .
ماده 16ـ کلیه وجوه استفده نشده اعتبار موضوع این آیین نامه در استانها و شهرستانها باید حداکثر تا 20 فروردین و در مرکز تا پایان فروردین ماه 1367 به حساب خزانه واریز گردد.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12281

تاریخ تصویب : 1366/01/05

تاریخ ابلاغ : 1366/02/10

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.