×

آئین نامه مربوط به نحوه مصرف اعتبار ردیف 108008(مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب ـکمک ) موضوع ردیف 36بند الف تبصره 15 بودجه سال 1366 کل کشور

آئین نامه مربوط به نحوه مصرف اعتبار ردیف 108008(مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب ـکمک ) موضوع ردیف 36بند الف تبصره 15 بودجه سال 1366 کل کشور

آئین-نامه-مربوط-به-نحوه-مصرف-اعتبار-ردیف-108008(مدرسه-عالی-تربیتی-و-قضایی-طلاب-ـکمک-)-موضوع-ردیف-36بند-الف-تبصره-15-بودجه-سال-1366-کل-کشور شماره 2374/ت 33 31 /1/1366

دادگستری جمهوری اسلامی ایران
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/1/1366بنا به پیشنهاد و تایید دادگستری جمهوری اسلامی ایران ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت برنامه و بودجه ، آیین نامه نحوه مصرف اعتبار ردیف 108008(مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب ـ کمک )موضوع ردیف 36 بند الف تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 کل کشور را که طی نامه شماره 286ـ1وزارت برنامه و بودجه ارایه شده بود به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1ـ اعتبار ردیف 108008قانون بودجه سال 1366جهت پرداخت هزینه های پرسنلی و اداری و سایر هزینه های مربوط و نیز هزینه تحصیلی دانشجویان مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب که در این آیین نامه مدرسه نامیده می شود با رعایت قانون بودجه سال 1366 و قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364مجلس شورای اسلامی و مفاد این آیین نامه براساس موافقتنامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف بوده و از شمول قانون محاسبات عمومی مستثنی است .
ماده 2ـ جدول اعتبارات مورد نیاز و توزیع آن بین مصارف مختلف در حدود اعتبار موضوع این آیین نامه پس از تصویب هیات مدیره مدرسه به تایید شورایعالی قضایی یا مقام مجاز از طرف شورا خواهد رسید.
ماده 3ـ مسؤل امور مالی مدرسه با تصویب هیات مدیره و حکم سرپرست مدرسه منصوب می شود و مسؤلیت درخواست وجه پرداخت هزینه ها و نگهداری حسابها و حفظ اسناد و مدارک مالی و وجه نقد و اسناد و اوراق بهادار و حساب اموال مدرسه را به عهده دارد.
ماده 4ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آیین نامه در حدود اعتبار تخصیص یافته ، ردیف 108008قانون بودجه سال 1366 بر اساس پیشنهاد مدرسه و تایید شورایعالی قضایی یا مقام مجاز از طرف شورا و درخواست وجه با امضای مسؤل امور مالی ( که قبلا از طرف سرپرست مدرسه به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشد )توسط خزانه به حساب مربوط که از طرق خزانه نزد یکی از شعب بانک ملی در شهرستان قم افتتاح شده یا می شود واریز خواهد شد.
استفاده از حساب مذکور با امضای مشترک مسؤل امور مالی و سرپرست مدرسه مجاز خواهد بود.
ماده 5ـ مسؤلیت تشخیص ،تعهد ،تسجیل و صدور حواله به عهده سرپرست مدرسه خواهد بود.
ماده 6ـ اسناد هزینه های مربوط با امضای مشترک سرپرست مدرسه و مسؤل امور مالی به هزینه قطعی منظور می شود.
ماده 7ـ نصاب و نحوه انجام معاملات و نیز میزان پیش پرداخت و تنخواه گردان و سپرده حسن انجام کار و همچنین نوع و میزان تضمینی که می بایست در قبال پیش پرداخت و حسن انجام کار اخذ گردد تابع قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364مجلس شورای اسلامی قابل مصرف می باشد.
تبصره ـ در مورد معاملات بیش از پنج میلیون و یک ریال تایید شورایعالی قضایی و یا مقام مجاز از طرف شورا ضروری است .
ماده 8ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده از محل اعتبار موضوع این آیین نامه تابع قانون نحوه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364نجلس شورای اسلامی قابل مصرف می باشد.
ماده 9ـنحوه تنظیم و نگهداری حسابهای موضوع این آیین نامه تابع قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364مجلس شورای اسلامی قابل مصرف می باشد.
ماده 10ـ کلیه اموال و تاسیساتی که از محل اعتبار موضوع این آیین نامه خریداری و یا ایجاد می شود اموال دولتی محسوب می گردد.
ماده 11ـمانده وجوه استفاده نشده موضوع این آیین نامه باید حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1367به خزانه واریز گردد.
ماده 12ـ ایجاد هر نوع تعهد از طرق مصرف اعتبار موضوع این آیین نامه برای سالهای بعد مجاز نخواهد بود.
ماده 13ـ به منظور اطمینان از صحت و حسن جریان امور مالی مدرسه ، هیات مدیره موظف است از طریق حسابرسی و یا به طریق مقتضی دیگر برعملیات مالی مدرسه مستمرا نظارت نماید .
ماده 14ـ مدرسه موظف است فهرست هزینه ها و عملیات انجام شده موضوع اعتبار این آیین نامه را همراه با گزارش توجیهی هر چهار ماه یک بار جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی به وزارت برنامه و بودجه ارسال دارد.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12281

تاریخ تصویب : 1366/01/05

تاریخ ابلاغ : 1366/02/10

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.