×

آئین نامه اجرائی نحوه مصرف اعتبار ردیف 114006(سازمان تبلیغات اسلامی - کمک)

آئین نامه اجرائی نحوه مصرف اعتبار ردیف 114006(سازمان تبلیغات اسلامی - کمک)

آئین-نامه-اجرائی-نحوه-مصرف-اعتبار-ردیف-114006(سازمان-تبلیغات-اسلامی---کمک)

وکیل


شماره 2368/ت 29 31/1/1366

وزارت ارشاد اسلامی
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/1/1366 بنا به پیشنهاد و تایید وزارت ارشاد اسلامی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت برنامه و بودجه ، باستناد ردیف 38بند الف تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 آیین نامه اجرایی نحوه مصرف اعتبار ردیف 114006( وزارت ارشاد اسلامی ـسازمان تبلیغات اسلامی ـکمک ) را به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1ـ اعتبار ردیف 114006(سازمان تبلیغات اسلامی ـکمک)قانون بودجه سال 1366با رعایت قانون ، بودجه مذکور و قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتیکه به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عممی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364و مفاد این آیین نامه و مقررات مورد عمل سازمان براساس موافقتنامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف بوده و صرفا از شمول قانون محاسبات عمومی مستثنی می باشد.
ماده 2ـ دراین آیین نامه منظور از سازمان همان سازمان تبلیغات اسلامی است .
ماده 3ـ سازمان می تواند از محل این اعتبار جهت پرداخت هزینه های پرسنلی و اداری و سرمایه ای و سایر هزینه های مربوطه و نیز پرداخت کمک به کلیه نهادها و حوزه های علمیه و اماکن مذهبی و موسسات انتفاعی و غیر انتفاعی و اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی یا خارجی که به منظور نشر معارف و گسترش فرهنگ و تبلیغات اسلامی به وجود آمده یا خواهند آمد براساس ضوابط و مقررات مورد عمل سازمان به نحوی که ضمن اجرای وظایف سازمان در خارج از کشور از تداخل با وظایف وزارت ارشاد اسلامی احتراز گردد اقدام نماید.
ماده 4ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آیین نامه به تدریج و نیز برحسب نیاز در حدود اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبار ردیف 114006قانون بودجه سال 1366براساس دستور سرپرست سازمان یا مقامات مجاز از طرف ایشان ودرخواست وجه مدیر امور مالی سازمان که باید قبلا به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشد می تواند توسط خزانه به حساب بانکی سازمان که از طریق خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده یا می شود ، واریز خواهد شد.
برداشت از حساب مذکور با امضای مشترک سرپرست سازمان یا مقام مجاز از طرف ایشان و مدیر امور مالی سازمان مجاز می باشد.
ماده 5ـ سازمان می تواند برای پرداخت هزینه های خود به تعداد مورد نیاز حسابهای بانکی در داخل و یا خارج از کشور در هریک از شعب بانکها افتتاح نماید.
تشخیص افتتاح حساب و مسدود نمودن آنها در شعب مورد نظر و معرفی امضاء های مجاز به عهده سرپرست سازمان و یا مقام مجاز ازطرف ایشان و در سایر واحدها و مناطق به عهده سرپرستان واحدهای تابعه و تایید سرپرست سازمان در مرکز خواهد بود . و برداشت از حسابهای بانکی فوق حداقل با دو امضاء مجاز که یکی ازآنها مسؤل امور مالی واحد مربوطه خواهد بود مجاز است .
ماده 6ـ مسؤلیت تشخیص و تعهد و تسجیل و صدور حواله به عهده سرپرست سازمان یا مقامات مجاز ازطرف ایشان می باشد.
ماده 7ـ مدریر امور مالی سازمان با حکم سرپرست سازمان منصوب می شود و مسؤلیت درخواست وجه و پرداخت وجه و هزینه ها و نگهداری حسابها و حفظ اسناد و مدارک مالی و نقدینه ها و اوراق بهادار و نگهداری حساب اموال سازمان را به عهده دارد.
تبصره ـ مسؤلین امور مالی دفاتر سازمان در استانها و شهرستانها با معرفی سرپرست دفاتر مربوط و تایید مدیر امور مالی سازمان با حکم سرپرست سازمان یا مقام مجاز از طرف ایشان منصوب می شوند و عهده دار مسؤلیتهای مندرج در این ماده در مورد ابوابجمعی خودمیباشند
ماده 8ـ برای پرداخت هزینه های سازمان در استانها مدیر امور مالی سازمان موظف است به تشخیص سرپرست سازمان یا مقامات مجاز از طرف ایشان تنخواه گردان مناسبی حداکثر برابر اعتبار سهمی یک ماهه استان را حسب مورد به حساب بانکی سازمان در مرکز استان ذیربط واریز نماید پرداختهای بعدی در قبال اسناد هزینه های انجام شده مجاز خواهد بود.
تبصره ـ سهم اعتباری هر یک از دفاتر سازمان در استانها و شهرستانها از محل اعتبار موضوع این آیین نامه توسط سازمان تعیین و ابلاغ خواهد شد.
ماده 9ـ مسؤلین امور مالی سازمان در دفاتر مراکز استان موظفند برای انجام هزینه های دفاتر شهرستانهای تابعه خود به تشخیص سرپرست دفتر استان مربوط تنخواه گردان مناسبی حداکثر برابر اعتبار سهمی یک ماهه دفتر شهرستان مربوط را از محل تنخواه گردان موضوع ماده 8به حساب بانکی دفتر شهرستان مربوط واریز نماید پرداختهای بعدی در قبال اسناد هزینه های انجام شده مجاز خواهد بود.
ماده 10ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده در داخل و خارج از کشور از محل اعتبار موضوع این آیین نامه باید متضمن مراتب و مدارک مندرج در بند و قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتیکه به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364باشد .
ماده 11ـ مسؤلین امور مالی دفاتر سازمان شهرستان موظف استاسناد هزینه های انجام شده هرماه را پس از امضای خود و سرپرست دفتر شهرستان همراه با اصل مدارک ونماینده اسناد مربوط جهت واریز تنخواه گردان حداکثر تا پایان ماه بعد به دفتر سازمان در استان مربوط ارسال دارند.
ماده 12ـ امور مالی سازمان موظف است اسناد هزینه های انجام شده در مرکز و نماینده اسناد واصله از مراکز استان را رسیدگی و پس از امضای خود و سرپرست سازمان یا مقامات مجاز از طرف ایشان را با رعایت مفاد بند و ماده واحده قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتیکه به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364به هزینه قطعی منظور و حسابهای کل دریافت و پرداختهای ماهانه سازمان را تهیه و تنظیم نماید.
ماده 13ـ نصاب و نحوه انجام معاملات و نیز میزان پیش پرداخت و تنخواه گردان و سپرده حسن انجام کار و همچنین نوع و میزان تضمینی که می بایست در قبال پیش پرداخت و یا حسن انجام کار اخذ گرددتابع ضوابط و مراتب مندرج در بندهای (د)و(هـ) قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتیکه به موجب قانون از رعایت محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364می باشد.
ماده 18ـ مانده استفاده نشده اعتبار این آیین نامه باید حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1367به حساب خزانه واریز گردد.
ماده 19ـ ایجاد هرنوع تعهد عملیاتی و پرسنلی از محل اعتبار موضوع این آیین نامه برای سالهای بعد نخواهد بود.
نخست وزیرمیرحسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12281

تاریخ تصویب : 1366/01/05

تاریخ ابلاغ : 1366/02/10

دستگاه اجرایی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.