×

تصویب نامه راجع به نحوه هزینه کردن اعتبار ردیف 114013 وزارت ارشاد اسلامی بودجه سال 1366 کل کشور

تصویب نامه راجع به نحوه هزینه کردن اعتبار ردیف 114013 وزارت ارشاد اسلامی بودجه سال 1366 کل کشور

تصویب-نامه-راجع-به-نحوه-هزینه-کردن-اعتبار-ردیف-114013-وزارت-ارشاد-اسلامی-بودجه-سال-1366-کل-کشور

وکیل

شماره 2404/ت 112 20/2/1366

وزارت ارشاد اسلامی
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/1/1366بنا به پیشنهاد شماره 383/41/314/4 وزارت ارشاد اسلامی و در اجرای قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364 مجلس شورای اسلامی و به استناد ردیف 23 بند الف تبصره 15 قانون بودجه سال 1366که به تایید وزارتین امور اقتصادی و دارایی و برنامه و بودجه رسیده باشد تصویب نمودند:

آن قسمت از اعتبار رردیف 114013 وزارت ارشاد اسلامی ـ هزینه های تبلیغاتی قسمت چهارم قانون بودجه سال 1366 و حداکثر تا 60% اعتبار مزبور که جهت امور تبلیغی در خارج از کشور بنا به پیشنهاد وزیر ارشاد اسلامی و تصویب هیات وزیران از شمول قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی مالی معاملاتی ، اداری و استخدامی دولت مستثنی شده و تابع ضوابط مقرر در تبصره 15 قانون مذکور می گردد براساس این آیین نامه به مصرف برسد.
ماده 1ـ اعتبار موضوع این آیین نامه جهت انجام امور تبلیغی در خارج از کشور و مرتبط با تبلیغات خارجی در داخل کشور به منظور معرفی و شناساندن هرچه بیشتر ویژگیهای انقلاب اسلامی و کمک به حفظ و اشاعه و رشد دستاوردهای آن و صدور پیام انقلاب اسلامی به سراسر جهان و همچنین خنثی کردن اثرات تبلیغات سؤ رسانه های امپریالیستی و صهیونیستی در موارد مشروحه ذیال و با رعایت قانون بودجه سال 1366 و قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون رعایت محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی ، مالی ، معاملاتی ، اداری و استخدامی دولت مستثنی گردیده و براساس موافقتنامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف می باشد:
الف : استفاده از نیروها و امکانات تبلیغاتی افراد ، تنجمنها ، گروهها و جنبشهای رهایی بخش اسلامی و سایر موسسات دوستدار انقلاب اسلامی ایران به منظور تبلیغات خارجی در داخل و خارج از کشور و پرداخت مبالغ لازم از این بابت اسناد این قبیل پرداختها با اخذ رسید از گیرنده وجه یا اعلام وصول گیرنده وجه قابل احتساب به هزینه قطعی خواهد بود. (گواهی بانک مبنی برانتقال وجه به حساب ذینفع در حکم پرداخت قطعی می باشد ) پرداختهای موضوع این بند منحصرا با صدور چک مجاز می باشد در مورادی که اخذ رسید یا اعلام وصول گیرنده وجه مقدور و یا به مصلحت نباشد تایید وزیر ارشاد اسلامی در حکم پرداخت وجه تلقی گشته و اسناد مربوطه با امضای وزیر ارشاد اسلامی و ذیحساب مربوط به هزینه قطعی منظور خواهد شد.
ب ـ چاپ مقاله ورپرتاژ و عکس و پوستر در روزنامه ها و مجلات خارجی و نیز ورزنامه ها و مجلاتیکه در ایران تهیه و در خارج از کشور توزیع می گردند و همچنین تهیه و اجرای برنامه در رادیو و تلویزیون و سایر رسانه های گروهی کشور های خارجی و تهیه کتاب و چزوات و فیلمها و نوارهای تبلیغاتی در ارتباط با تبلیغات خارج از کشور و انعقاد قراردادهای مربوطه ، تالیف و ترجمه و تهیه کنندگی و سایر قراردادهای مورد نیاز در این رابطه ، اسناد هزینه مربوط به چاپ مقاله و رپرتاژ در روزنامه های خارجی با ضمیمه نمودن یک نسخه از صفحات نشریه ای که مقاله در آنها درج شده است و صورتحساب ارسالی موسسه چاپ کننده مقاله با امضای وزیر ارشاد اسلامی و ذیحساب مربوطه قابل احتساب به هزینه قطعی می باشد، در مواردیکه اخذ صورتحساب به مصلحت نباشد اسناد مربوطه پس از تایید وزیر ارشاد اسلامی با امضای ایشان و ذیحساب مربوطه به هزینه منظور خواهد شد، اسناد مربوطه به اجراؤ و پخش برنامه های رادیو و تلویزیون کشور های خارجی مصلحت نباشد پس از تایید وزیر ارشاد اسلامی مبنی بر پخش این برنامه ها اسناد مربوطه به امضای مشترک وزیر و ذیحساب مربوطه به هزینه قطعی منظور خواهد شد.
ج ـ انجام هزینه های مربوط به نمایندگیهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و اجاره و یا خرید مکان مناسب جهت آنان .
د ـ اعزام هیاتهای موقت فرهنگی ، تبلیغی و هنری به کشورهای مختلف و اجاره محل مناسب و تهیه امکانات مورد نیاز این هیاتها .
تبصره 1ـ میزان سفر و فوق العاده روزانه هیاتهای مذکور در این بند به وسیله وزیر ارشاد اسلامی یا مقام مجاز ازطرف ایشان تعیین و پرداخت خواهد شد.
تبصره 2ـ اجاره بهای محلهای استقرار این هیاتها در خارج از کشور(به شرطی که استقرار آنها در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران و یا دفاتر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی مقدور نباشد ) با تایید سرپرست هیات اعزامی مبنی بر انجام اجاره بهاء به نازلترین قیمت ممکن و تایید امضای وزیر ارشاد اسلامی و ذیحساب مربوطه قابل احتساب به هزینه قطعی می باشد.
هـ خرید لوازم و امکانات که باعث سرعت بخشیدن به امر تبلیغات خارج از کشور می گرددولو اینکه امکانات و لوازم مذکور لزوما در داخل کشور تهیه گردد.
وـ نمایندگیهای فرهنگی در خارج از کشور می توانند پس از تصویب بالاترین مقام فرهنگی در محل ماموریت ، از خدمات تبلیغاتی افراد که به دلیل مسایل خاصی نمی توان با آنها قرارداد منعقد نمود استفاده به عمل آورده و وجه لازم از این بابت پرداخت نمایند. مشروط براینکه در هر مورد مبلغ پرداختی از هم ارز ریالی معادل یکصد هزار ریال در ماه تجاوز ننماید.
ز ـ اسناد سایر هزینه های امور تبلیغی در خارج از کشور که انجام یا تحصیل آنها به تشخیص وزیر ارشاد اسلامی برای نیل به اهداف تبلیغات خارج از کشور ضرورت داشته باشد و برحسب مورد با امضای وزیر ارشاد اسلامی و ذیحساب مربوطه قابل احتساب به هزینه قطعی خواهد بود.
ماده 2ـ وزیر ارشاد اسلامی و ذیحساب مربوطه می تواند تمامی و یا قسمتی از اختیارات موضوع این آیین نامه ، باستثناء موارد مذکور در بند ز ماده 1 این آیین نامه و جزء 5 بند و قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند را مستقیما و بدون واسطه به سایر مقامات دستگاه مربوط تفویض نمایند.
ماده 3ـ میزان تنخواه گردان و پیش پرداختهای واگذاری به سرپرستان و اهضای هیاتهای اعزامی به خارج از کشور توسط وزیر ارشاد اسلامی یا مقام مجاز از طرف ایشان با رعایت بند د قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتیکه به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند تعیین می گردد و این قبیل و جوه ظرف مدت سه ماه و حداکثر تا پایان سال 1366 می باید به مرحله قطعیت رسیده و در غیر این صورت مانده استفاده نشده بهه حساب ذیحسابی برگشت داده شود( حساب تنخواه گردان افراد حداکثر تا پایان سال 1366 باید تسویه شود).
ماده 4ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است تسهیلات لازم در مورد انتقال ارز در خواستی وزارت ارشاد اسلامی رافراهم آورد.
تبصره ـ وزارت ارشاد اسلامی می باید فهرست کامل هزینه های ارزی را که در اجرای این آیین نامه انجام می دهد برای اطلاع نخست وزیر
و وزارت برنامه و بودجه ارسال دارد.
ماده 5ـ در اجرای بند ی ماده واحده قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند ، وزارت ارشاد اسلامی مکلف است فهرست هزینه های انجام شده از محل اعتبار این لآیین نامه را هر چهار ماه یک بار همراه با گزارش توجیهی از طریق نخست وزیر برای کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیونهای ذیربط مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.
ماده 6ـ وزارت ارشاد اسلامی مکلف است حساب اعتبار موضوع این آیین نامه را به طور جداگانه و مستقل از سایر حسابهای خود نگهداری و در مواعدی که از طرف دیوان محاسبات کشور تعیین و اعلام می شود به دیوان مزبور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارایه نماید.
ماده 7ـ اموالی که از محل اعتبارات موضوع این آیین نامه خریداری و یا ایجاد می گردد اموال دولتی محسوب میشود.
ماده 8ـ نصاب و نحوه انجام معاملات و همچنین اسناد هزینه های انجام شده از محل اعتبار موضوع این آیین نامه طبق ضوابط و مراتب مقرر در بندهای هـ و و قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند می باشد.
ماده 9ـ وجوه مصرف نشده اعتبار موضوع این آیین نامه باید حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1367 به خزانه واریز شود .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 12295

تاریخ تصویب : 1366/01/05

تاریخ ابلاغ : 1366/02/27

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.