×

آئین نامه اجرائی موضوع بند 8 تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 کل کشور

آئین نامه اجرائی موضوع بند 8 تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-موضوع-بند-8-تبصره-15-قانون-بودجه-سال-1366-کل-کشور

وکیل


شماره 4922/ت 111 20/2/1366

وزارت جهاد سازندگی
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/1/1366بنا به پیشنهاد مشترک وزارت برنامه و بودجه ، وزارت جهاد سازندگی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و با توجه به بند 8 تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 کل کشور و با عنایت به بند م قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند ، آیین نامه ذیل را تصویب نمودند:

ماده 1ـ بودجه جهاد سازندگی شامل سه بخش به شرح زیر می باشد که با رعایت وفاد قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند و مفاد این آیین نامه در جهت انجام فعالیتهایی که در قانون تشکیل وزارت جهاد سازندگی اعیین شده است براساس موافقت نامه های متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف می باشد :
الف ـ اعتباراتی که از محل بودجه عمومی دولت به صورت ملی ( از طریق دفتر مرکزی ) در قانون بودجه سالانه کل کشور منظور شده است .
ب ـ اعتباراتی که از محل درآمدهای اختصاصی جهاد در قانون بودجه سالانه کل کشور منظور شده است .
ج ـ اعتباراتی که در پیوست شماره 1 قانون بودجه سالانه ذیال جهاد سازندگی استانها و نیز سازمانهای امور عشایری استانها که از محل درآمد عمومی دولت منظور گردیده است .
ماده 2ـ سهم اعتبارات مورد نیاز مرکز و استانها از محل اعتبارات بند الف و ب ماده 1 با توجه به سقف اعتباری هر استان در هریک از طرحها و سقف اعتباری هریک از طرحهای مذکور در ذیل ردیف 149500توسط شورای مرکزی جهاد سازندگی تعیین وبه واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد.اعتبارات هر یک از شهرستانهای تابعه استان در قالب اعتبارات ابلاغی فوق الذکر توسط شورای جهاد سازندگی استان تعیین و به واحدهای تابعه ابلاغ خواهدشد.
ماده 3ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آیین نامه از محل اعتبارات سرمایه گذاری ثابت ردیفهای 149500و 14950و 149050قانون بودجه سالانه برحسب نیاز در حدود اعتبارات تخصیص یافته ردیفهای مذکور با درخواست وجه از طرف مسؤل امور مالی جهاد سازندگی که قبلا به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده است توسط خزانه به حسابهای موضوع ماده 4 این آیین نامه حسب مورد منتقل خواهد شد.
ماده 4ـ وجوه اعتبار موضوع بندهای الف و ب ماده 1 به حسابهایی که در مرکز به پیشنهاد وزیر جهاد سازندگی و یا مقام مجاز از طرف وی و معرفی خزانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مراکز استانها و شهرستانها به پیشنهادشورا یا مسؤل جهاد سازندگی محل و معرفی رییس اداره امور اقتصادی و دارایی محل نزد یکی از شعب بانک ملی ایران افتتاح شده یا می شود واریز خواهد گردید . چکهای صادره از این حسابها حداقل با دو امضای مجاز که یکی از آنها حسب مورد امضاء مسؤل امور مالی جهاد سازندگی خواهد بود که به ترتیب فوق به بانک معرفی شده یا می شوند قابل استفاده است .
ماده 5ـ اعتبارات لازم برای اجرای طرح های عمرانی موضوع بند ج ماده 1 این آیین نامه با درخواست تخصیص اعتبار توسط شورای جهاد سازندگی استان مربوط با رعایت مقررات مربوطه تخصیص داده خواهد شد. وجوه لازم جهت انجام هزینه های مربوطه در حدود اعتبارات تخصیص یافته توسط سازمان برنامه و بودجه استان با درخواست وجه مسؤل امور مالی جهاد سازندگی استان مربوط که باید قبلا به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشند از طرف خزانه به حساب بانکی جهاد سازندگی استان مربوط که توسط خزانه افتتاح شده یا می شوند واریز خواهد شد .
ماده 6ـ مسؤل امور مالی وزارت جهاد سازندگی پس از تایید شورای مرکزی توسط وزیر جهاد منصوب و مسؤل امور مالی در استان با انتخاب شورای جهاد استان و تایید شورای مرکزی و یا مقام مجاز از طرف ایشان تعیین می شود و مسؤل امور مالی شهرستان با انتخاب جهاد شهرستان و تایید شورای جهاد استان یا مقام مجاز از طرف ایشان تعیین می گردد.
ماده 7ـ مسؤل امور مالی جهاد مرکز مسؤلیت در خواست وجه ، اداره امور حسابداری ، پرداخت هزینه ها ، نگهداری حسابها ، حفظ اسناد ، تحویل و تحول و نگهداری وجوه نقدینه ها و سپرده ها و اوراق بهادار نظارت برحساب اموال جهاد را عهده دار می باشد. مسؤلیت امور فوق الذکر در جهاد استان ، شهرستان به ترتیب با مسؤلیت امور مالی استان و یاشهرستان خواهد بود.
ماده 8ـ مسؤلیت تشخیص انجام تعهد ، تسجیل و صدور حواله در مرکز به عهده وزیر یا مقامات مجاز از طرف وی در استانها به عهده شورای جهاد سازندگی استان و یا مقامات مجاز از طرف آنان خواهد بود.
ماده 9ـ نصاب و نحوه انجام معاملات ، میزان پیش پرداخت که از چهل درصد تجاوز نخواهد کرد و تنخواه گردان و سپرده حسن انجام کار و نوع و میزان تضمینی که می بایست در قبال پیش پرداخت و یا حسن انجام کار اخذ گردد و مدارک و اسناد هزینه های انجام شده تابع ضوابط مقرر در قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون نحاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364خواهد بود.
ماده 10ـ برای پرداخت هزینه های مراکز جهاد استانها در حدود اعتبارات ابلاغی از محل وجوه دریافتی از خزانه به تشخیص وزیر یا مقامات مجاز از طرف ایشان وجوه لازم توسط مسؤل امور مالی جهاد سازندگی به حساب بانکی جهاد سازندگی استان حواله می گردد. مراکز جهادموظفند فهرست هزینه های انجام شده را به امور مالی دفتر مرکزی ارسال نمایند.
ماده 11ـ برای پرداخت هزینه ها ی واحدهای جهادسازندگی در شهرستانها تنخواه گردان مناسبی در حدود اعتبارات ابلاغی هر شهرستان از محل وجوه دریافتی از جهاد مرکز به تشخیص شورای جهاد سازندگی استان به حساب بانکی جهاد شهرستان واریز خواهد شد. پرداختهای بعدی در قبال رسال فهرست هزینه های انجام شده یا اسناد هزینه و یا به صورت افزایش تنخواه گردان مجاز خواهد بود.
ماده 12ـ در مواردی که به عللی محاسبه دقیق و پرداخت بهای کالای تحویل شده و یا کار انجام شده مقدور نبوده و یا تهیه اسناد و مدارک مربوط به فوریت میسر نباشد جهاد سازندگی مجاز است مبلغ متناسبی با توجه به کار انجام شده یا کالای تحویل شده به طور علی الحساب به ذینفع پرداخت و پس از رسیدگی و تعیین شدن قطعی و تهیه اسناد و مدارک مربوطه هزینه ای قطعی منظور نماید.
ماده 13ـ در مواردی که به عللی انجام کار یا تحویل کالا بدون دریافت تمام وجه مورد معامله امکان پذیر نباشد جهاد سازندگی مجاز است تمام وجه را به عنوان علی الحساب موقت به ذینفع پرداخت و پس از تهیه اسناد و مدارک مربوط به هزینه قطعی منظور نماید.
ماده 14ـ کلیه اسناد هزینه های انجام در شهرستانها بایستی به امضاء مشترک مسؤل امور مالی جهاد سازندگی شهرستان و مقام مجاز ازطرف شورای جهاد سازندگی استان برسد. مسؤل امور مالی جهاد شهرستان موظف است فهرست هزینه های انجام شده فوق و سایر پرداختها را تهیه و پس از امضای خود و مقام فوق الذکر به جهادسازندگی استان مربوط ارسال نماید.
ماده 15ـ کلیه اسناد هزینه هایی که در مراکز جهاد سازندگی استانها انجام می شود بایستی به امضاء مشترک مسؤل امور مالی و مقام مجاز ازطرف شورای جهاد سازندگی مربوط برسد. مسؤلین امور مالی جهاد سازندگی در استانها موظفند فهرست هزینه های انجام شده و سایر پرداختها در مرکز استان و همچنین فهرست هزینه های انجام شده و سایر پرداختهای واصله از شهرستانها را پس از امضای خود و مقام مجاز از طرف شواری مرکزی جهاد سازندگی استان برای مسؤل امور مالی جهاد سازندگی در تهران ارسال دارند.
اسناد هزینه های واصله از شهرستانها و اسناد هزینه های انجام شده در مراکز استان از محل اعتبارات موضوع این آیین نامه در جهاد سازندگی مرکز استان مربوطه نگهداری خواهدشد.
ماده 16ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده در مرکز با امضای مسؤل امور مالی جهاد سازندگی یا مقام از طرف وی و وزیر جهاد سازندگی یا مقامات مجاز از طرف ایشان به هزینه قطعی منظور می گردد.
مسؤل امور مالی جهاد سازندگی مکلف است با توجه به هزینه های انجام شده و سایر پرداختها در مرکز و فهرست هزینه های انجام شده واصله از استانها و حسابهای کل دریافت و پرداختها و ترازنامه های ماهانه و سالانه جهاد سازندگی راتهیه و در دو نسخه تنظیم نماید و یک نسخه را جهت درج در لایحه تفریغ بودجه به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال و نسخه اصل را همراه اسناد هزینه های انجام شده و ضمایم مربوطه به نحوی نگهداری نماید تا در مواعدی که از طرف دیوان محاسبات کشور تعیین و اعلام می شود به دیوان مزبور ارایه نماید.
ماده 17ـ الف : وزارت جهاد سازندگی ترتیبی اتخاذ خواهد نمود که کلیه درآمدهای حاصل از واحدهای تولیدی و خدماتی خود را به حساب شماره 345 که از طرف خزانه در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده است واریز نماید.
ب ـ خزانه مکلف است مبلغ واریز شده به حساب مزبور را هر یک ماه به کمیته تخصیص اعتبار موضوع ماده 30 قانون برنامه و بودجه کشور گزارش نماید تا معادل اعتبار لازم معادل وجوه واریز شده مزبور از محل اعتبار جهاد سازندگی منظور و در حساب فوق به وزارت مزبور تخصیص داده شود .
ماده 18ـ اموال و تاسیساتی که از محل اعتبارات موضوع این آیین نامه خریداری و یا ایجاد می شود اموال دولتی محسوب می گردد.
ماده 19ـ مسؤلین امور مالی جهاد مکلفند تا پایان فروردین ماه هرسال مانده وجوه استفاده نشده مانند تنخواه گردان اعتبارات موضوع این آیین نامه را به خزانه واریز نماید.
ماده 20ـ در اجرای بند ی قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند وزارت جهاد سازندگی موظف است هر چها ماه یک بار فهرست هزینه ها و عملیات جهاد سازندگی را همراه با گزارش توجیهی جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی به نخست وزیری ارسال دارد.
ماده 21ـ مصرف اعتبار طرح های استانی و ملی موضوع بند ج تبصره 24 قانون بودجه سال 1366 و سایر اعتباراتی که از محل سایر ردیفها و تبصره های قانون مذکور در اختیار وزارت جهاد سازندگی گذارده می شود نیز مشمول این آیین نامه خواهد بود.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12295

تاریخ تصویب : 1366/01/05

تاریخ ابلاغ : 1366/02/27

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.