×

آئین نامه اجرائی بند 2 از قسمت (الف ) تبصره 21 قانون بودجه سال 1366کل کشور

آئین نامه اجرائی بند 2 از قسمت (الف ) تبصره 21 قانون بودجه سال 1366کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-2-از-قسمت-(الف-)-تبصره-21-قانون-بودجه-سال-1366کل-کشور شماره 4428/ت 83 16/2/1366

وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/1/1366 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتین امور اقتصادی و دارایی و برنامه و بودجه سال 1366 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1ـ وجوه لازم برای خرید لوازم و مصالح ساختمانی و قطعات یدکی و ماشین آلات کارگاهی مورد نیاز طرح های عمرانی موضوع بند 2 از قسمت الف تبصره 21 قانون بودجه سال 1366 کل کشور بنا به دستور وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا نمایندگان مجاز از طرف آنها با توجه به امکانات خزانه و حداکثر تا میزان 5% اعتبارات مصوب سال جاری هر یک از طرح های ملی و استانی در مقابل درخواست وجه در اختیار ذیحساب طرح های عمرانی دستگاه اجرایی ( ملی و استانی ) قرار می گیرد تا به شرح سایر مواد این آیین نامه به مصرف رسیده و هزینه تمام شده آنها در مورد طرح های امانی به حساب قطعی منظور و در مورد پروژه هایی که توسط پیمانکاران انجام می شود حداکثر تا پایان سا ل جاری از صورت وضعیت های آنان کسر گردد.
ماده 2ـ وجوه موضوع این آیین نامه به حساب جداگانه ای برای دستگاه توسط خزانه در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا بانک ملی ایران افتتاح می شود واریز خواهد شد.
ماده 3ـ در مورد مصالح عمده ساختمانی و ماشین آلات سنگین و لوازم و قطعات یدکی مورد نیاز در سال جاری دستگاههای اجرایی فهرست کامل مصالح و ماشین آلات و لوازم و قطعات یدکی مورد نیاز کارهای عمرانی خود در سال را با توجه به برنامه زمانی اجرای کارها و تجربیات سالهای قبل تهیه نموده و نسبت به انعقاد مواقت نامه برای تامین آن مقدار کالاهای فوق الذکر که در برنامه سال جاری مورد نیاز هستند با کارخانجات تولید کننده مرکز گسترش خدمات بازرگانی ، مراکز تهیه و توزیع کالا و یا واحدهای مقرر شده از طرف آنان و به طور اعم ، با فروشندگان ماشین آلات و مصالح که مورد تایید دستگاه اجرایی باشد اقدام می نمایند.
وجوه لازم برای این موافقت نامه ها طی دستور پرداخت مجری طرح به حساب فروشنده واریز می گردد.
ماده 4ـ در مورد مصالح و ماشین آلات موضوع ماده 3فوق که بهای آن به فروشندگان پرداخت شده است مبلغ آن مقدار از مصالح و یا ماشین آلات و قطعات یدکی که حواله آن برای تحویل به پیمانکار صادر شده است به حساب بدهی او منظور می گردد.
ماده 5ـ در مورد مصالح و لوازم کار و قطعات یدکی و ماشین آلاتی که به ترتیب ماده 3تامین نشده است پیمانکار با مراجعه به منابع تامین آن نسبت به اخذ پیش فاکتور و در صورت لزوم عقد قرارداد خرید کالای مربوطه ای که لزوم تهیه آن به تایید دستگاه اجرایی رسیده اقدام کرده و پیش فاکتورهای آن به دستگاه اجرایی تسلیم می نماید.
وجوه لازم با توجه به پیش فاکتورها و یا قراردادهای خرید فوق الذکر که مورد تایید دستگاه اجرایی باشد براساس دستور پرداخت مجری طرح ذیحسابی به فروشنده کالا پرداخت و به حساب بدهکار پیمانکار منظور می گردد.
تبصره 1ـ در مواردی از ماده فوق که تحویل کالا به پیمانکاران نیاز به حواله دستگاه اجرایی داشته باشد اقدامات فوق پس از صدور حواله به عمل خواهد آمد.
تبصره 2ـ مصالح و لوازم و تجهیزات و ماشین آلات مورد بحث دراین آیین نامه باید بلافاصله پس از تحویل به کارگاه ، حمل گردد. لوازم یدکی ، مصالح ، لوازم و تجهیزات مصرفی در کار مورد مصرف قرار خواهد گرفت و ماشین آلات که حواله آن بنام پیمانکار صادر می گردد تا تادیه بدهی او به کارفرما بوده و سند آن به منظور جلوگیری از هر نوع انتقال مالکیت برای مدت پنج سال در نزد کارفرما نگهداری خواهدشد.
ماده 6ـ بهای مصالح و تجهیزات مورد مصرف در کار موضوع مواد 3 و 5 این آیین نامه با رعایت ضوابط و نرخ های مندرج در قرارداد در اولین صورت وضعیتی که پس از تحویل آنها به کارگاه تنظیم می شود منظور می گردد.
ماده 7ـ ذیحساب موظف است پس از اعلام مجری طرح مبالغ پرداختی بابت مصالح ، لوازم ، ماشین آلات و قطعات یدکی موضوع مواد 3و 5 را به میزانی که مجری طرح تعیین می کند از صورت وضعیتهای پیمانکار به نحوی کسر نماید که بدهی او به کارفرما از بابت پرداختهای موضوع این آیین نامه تا پایان سال جاری واریز گردد.
تبصره ـ درمواردی که کارهای امانی مبالغ پرداختی از بابت مصالح مربوط به هر طرح به حساب قطعی همان طرح منظور می گردد.
ماده 8ـ این آیین نامه صرفا جهت ایجاد تسهیلات در خرید مصالح و ماشین آلات و لوازم و قطعات یدکی مورد نیاز کار در سال جاری بوده و نمی توان احتیاجات سالهای بعد را از محل اعتبارات آن خریداری و ذخیره نمود .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12291

تاریخ تصویب : 1366/01/05

تاریخ ابلاغ : 1366/02/22

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.