×

آئین نامه مصرف اعتبار مربوط به درمان بیماران کلیوی موضوع جزء 17 بند الف تبصره 15 قانون بودجه سال 1366

آئین نامه مصرف اعتبار مربوط به درمان بیماران کلیوی موضوع جزء 17 بند الف تبصره 15 قانون بودجه سال 1366

آئین-نامه-مصرف-اعتبار-مربوط-به-درمان-بیماران-کلیوی-موضوع-جزء-17-بند-الف-تبصره-15-قانون-بودجه-سال-1366 شماره 7130ـ ت 192 27/3/1366

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
هیات وزیران در جلسه مورخ 17/3/1366 بنا به پیشنهاد شماره 511 مورخ 31/1/1366 وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تایید شماره 24/1687/2013وزارت امور اقتصادی و دارایی و شماره 917/63 مورخ 4/3/1366 وزارت برنامه و بودجه ، آیین نامه اجرایی اعتبار درمان بیماران کلیوی موضوع جزء 17 بند الف تبصره 1 قانون بودجه سال 1366 را به استناد بند ب تبصره فوق به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1ـ اجازه داده می شود حداکثر تا مبلغ هفتصدو پنجاه میلیون ریال اعتبار ردیف 129002 ( وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعتبار مربوط به درمان بیماران کلیوی ـ کمک ) جهت درمان بیمارانی که برای دیالیز و یا پیوند کلیه طبق ضوابط مصوب شورای دیالیز و پیوند کلیه واجد شرایط و یا خواهند شد و برای انها کارت درمانی صادر شده و یا بشود و یا در واحدهای درمانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و موسسات خصوصی طرف قرارداد مورد معالجه قرار می گیرند و همچنین خرید تجهیزات و سایر امکانات لازم برای این امر بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت و با رعایت قانون بودجه سال 1366 از جمله (تبصره 15 ) و این ایین نامه براساس موافقت نامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه و مطابق قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/1364 و آیین نامه اجرایی آن به شماره 4130 مورخ 28/2/1365 به مصرف برسد.
ماده 2ـ وجوه مربوط به اعتبار موضوع این آیین نامه در حدود اعتبار تخصیص یافته ردیف 129002 قانون بودجه سال 1366 براساس درخواست وجه ذیحساب وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی از طرف خزانه به حساب بانکی مربوط که از طریق خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده یا می شود واریز خواهد شد.
برداشت از حساب مذکور به امضای مشترک وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یا مقام مجاز از طرف ایشان و ذیحساب وزارت مذکور مجاز می باشد .
ماده 3ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آیین نامه و حداکثر تا 50% اعتبار مذکور از طریق ذیحسابی وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی به صورت تنخواه گردان به حساب بانکی سازمانهای منطقه ای بهداری استانها و دانشگاههای علوم پزشکی که به همین منظور از طریق خزانه افتتاح شده یا می شود واریز خواهد شد.
برداشت از حساب مذکور با امضای مشترک مدیر عامل سازمان منطقه ای با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و جمعدار مربوطه که با موافقت ذیحساب و با حکم وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منصوب شده و یا می شودمجاز خواهد بود.
پرداختهای بعدی در قبال ارایه صورتحسابها و اسناد هزینههای تنظیمی براساس بند و قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مجاز می باشد.
تبصره ـ هزینه مرکز دیالیز با تصویب شورای دیالیز و صورتحساب و هزینه های بیمارستانها و موسسات خصوصی طرف قرارداد با تایید مرکز دیالیز و تصویب شورای دیالیز قابل پرداخت خواهد بود.
ماده 4ـ حق الزحمه کار اضافی پزشکان و سایر کارکنان که در بخش دیالیز انجام وظیفه می نمایند بر اساس تصویب نامه شماره 17990 مورخ 13/4/1363 هیات محترم وزیران قابل پرداخت می باشد.
ماده 5ـ بیماران دیالیزی و افراد دهنده کلیه طبق ضوابط مصوب شواری دیالیز و پیوند کلیه که با معرفی مرکز دیالیز در موسسات درمانی دولتی و طرف قرارداد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تحت درمان دیالیز و پیوند و یا اهدای کلیه قرارمی گیرند هزینه های مربوط به دارو و مواد مصرفی پزشکی آنان طبق صورتحساب موسسات درمانی فوق الذکر ـ براساس تعرفه های مصوب شورای دیالیز و پیوند ) و حق الزحمه کار و کار اضافی پزشکان و کار کنانی که در بخش مربوط این موسسات در ساعات اداری و در غیر ساعات کار موظف اداری انجام وظیفه می نمایند طبق ضوابط دستورالعمل مذکور در ماده 4 این آیین نامه و با کسب مجوز از شورای دیالیز قابل پرداخت خواهد بود.
ماده 6ـ بیماران کلیوی که طبق ضوابط مصوب دیالیز و پیوند و با معرفی مرکز دیالیز در موسسات درمانی ، خصوصی طرف قرارداد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و یا واحدهای مجری طرح خود کفایی تحت درمان دیالیز و یا پیوند قرارمی گیرند ، هزینه های مربوط به انها و همچنین هزینه های شخص دهنده کلیه براساس تعرفه درمانی دولتی و یا قراردادهای فیمابین قابل پرداخت خواهد بود.
ماده 7ـ حق الزحمه اعضاء تیم پیوند کلیه و اعمال عروق مربوط به دیالیز و مشاورین مربوط که به تایید شورای دیالیز و پیوند رسیده باشد بدون در نظر گرفتن محل انجام عمل جراحی براساس صددرصد تعرفه درمانی دولتی و با رعایت مقررات قابل پرداخت می باشد.
ماده 8ـ هزینههای مربوط به دیالیز و پیوند کلیه بیماران بیمه شده تامین اجتماعی و همچنین مشمولین قانون تامین خدمات درمانی کارمندانی که مستقیما از بودجه مربوط به خود پرداخت خواهد شددر صورتیکه در مواردی تفاوت فرانشیز مطرح باشد از اعتبارات دیالیز قابل پرداخت خواهد بود.
ماده 9ـ صورتحساب اسناد هزینه های انجام شده شهرستانها و همچنین مرکز دیالیز همراه با اصل مدارک و نماینده اسناد ( فهرست خلاصه هزینه های انجام شده ) که به امضای مشترک رییس بیمارستان و جمعدار و مدری عامل سازمان منطقه ای بهداری یا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و در مورد مرکز دیالیز با امضاء مشترک رییس مرکز و جمعدار مروبطه رسیده است جهت واریز تنخواه گردان دریافتی و منظور نمودن به حساب هزینه های قطعی به ذیحسابی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارسال خواهد شد.
کلیه اسناد هزینه های انجام شده موضوع این آیین نامه با رعایت مفاد بند و قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات …مصوب 6/11/1364 با امضاء وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی و یا مقام مجاز از طرف ایشان و ذیحساب ذیربط قابل احتساب به هزینه قطعی خواهد بود.
ماده 10ـ در اجرای بند ج تبصره ایجاد هرگونه اعهد استخدامی از محل اعتبار این ردیف ممنوع می باشد.
نخست وزیر ـ میرحسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12326

تاریخ تصویب : 1366/03/17

تاریخ ابلاغ : 1366/04/03

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.