×

آئین نامه اجرائی تبصره 32 قانون بودجه سال 1366

آئین نامه اجرائی تبصره 32 قانون بودجه سال 1366

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-32-قانون-بودجه-سال-1366

وکیل

شماره 6738/ت 191 25/3/1366

وزارت برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 17/3/1366 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 1146/64/2700ـ1مورخ 3/3/1366 وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت برنامه و بودجه ، آیین نامه اجرایی تبصره 32 قانون بودجه سال 1366 را به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1ـ کلیه دستگاههای اجرایی ( که شامل نیروهای مسلح و قضایی نیز می شود) مکلفند در سال 1366 ماشین آلات فرسوده و قطعات یدکی خارج از رده خود را با رعایت قوانین و مقررات مورد عمل و ضوابط مقرر در این آیین نامه به فروش برسانند ودرآمد حاصله را به حساب یا حسابهایی که به همین منظور توسط خزانه افتتاح شده یا می شود واریز نمایند.
وجوه واریز به حساب تمرکز وجوه خزانه به ترتیبی که خزانه معین می کند به حساب درآمد عمومی کشور واریز خواهد شد.
تبصره 1ـ اتومبیلهای فرسوده و خارج از رده دستگاههای اجرایی مشمول ضوابط مقرر در این آیین نامه می باشند.
تبصره 2ـ ماشین آلات فرسوده ماشین آلاتی هستند که عمر مفید آنها خاتمه یافته و یا براثر خسارت وارده تعمیر و بهره برداری ازآنها به صرفه و صلاح نمی باشد و قطعات یدکی خارج از رده آن دسته از قطعات یدکی هستند که ماشین آلات مربوطه از رده خارج و یا به طور کلی از اختیار دستگاه خارج شده اند.
ماده 2ـ تشخیص ماشین آلات فرسوده و قطعات یدکی خارج از رده موضوع این آیین نامه به عهده کارشناس منتخب دستگاه اجرایی و تشخیص اتومبیلهای فرسوده و خارج از رده موضوع این آیین نامه با کاردان فنی اداره راهنمایی و رانندگی یا شهربانی محل یا کاردان فنی ژاندارمری که حسب مورد از طرف واحدهای نامبرده معرفی شده باشند و تایید کمیسیون ماده 2 لایحه قانونی نحوه استفاده از اتومبیلهای دولتی و فروش اتومبیلهای زاید مصوب 27/6/1358 و تایید بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط یا مقام مجاز از طرف ایشان می باشد.
ماده 3ـ کلیه دستگاههای اجرایی مکلفند ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ ابااغ این آیین نامه فهرست مشخصات جامع و کامل ماشین آلات فرسوده و خلاصه وضعیت قطعات یدکی خارج از رده خود را تهیه نموده نسخه ای از آن را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و نسخه ای را به وزارت آموزش و پرورش طی نامه ای ارسال دارند.
تبصره ـ فهرست تهیه شده بایستی به امضای مسؤل امور مالی و بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط و یا مقام مجاز از طرف وی برسد.
ماده 4ـ وزارت آموزش و پرورش حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت فهرست مشخصات ماشین آلات فرسوده و خارج از رده هر دستگاه اجرایی مکلف است نماینده یا نمایندگان خود را جهت بررسی ماشین آلات یاد شده به دستگاه اجرایی مربوط اعزام نموده و نسبت به انتخاب و تحویل ده درصد از کل ماشین آلات مطروحه اقدام نماید.
ماده 5ـ دستگاههای اجرایی موضوع این آیین نامه موظفند ده درصد از ماشین آلات فرسوده و خارج از رده فوق الذکر از جمله اتومبیلهای موضوع تبصره ماده 1 این آیین نامه را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند تا پس از تعمیر و تکمیل و بازسازی و شماره گذاری انها توسط وزارت مذکور مورد استفاده قرار گرفته و یا براساس قوانین مربوط به فروش برسد.
ماده 6ـ ارزیابی ماشین آلات فرسوده و قطعات یدکی خارج از رده موضوع این آیین نامه براساس قیمت عادلانه روز توسط کارشناس منتخب دستگاه اجرایی و ارزیابی اتومبیلهای فرسوده و خارج از رده موضوع این آیین نامه توسط کارشناس رسمی دادگستری و یا کاردان فنی راهنمایی و رانندگی یا شهربانی محل و یا کاردان فنی ژاندارمری که حسب مورد از طرف واحدهای نامبرده معرفی شده باشند انجام خواهند شد.
تبصره ـ قیمت فروش بر اساس قیمت عادلانه کارشناس روز یا احتساب هزینه های جنبی تعیین می گردد.
ماده 7ـ فروش ماشین آلات فرسوده و قطعات یدکی خارج از رده موضوع این آیین نامه باستثنای اتومبیل تابع ضوابط مقرر در قوانین و مقررات مورد عمل دستگاه مربوط و فروش اتومبیلهای فرسوده و خارج از رده تابع ضوابط مقرر در لایحه قانونی تحوه استفاده از اتومبیلهای دولتی و فروش اتومبیلهای زاید مصوب 27/6/1358وآیین نامه اجرایی آن می باشند.
تبصره ـ دستگاه اجرایی نکلف است قبل از مبادرت به انجام تشریفات فروش نسبتت به تهیه و تدوین اسناد و مدارک مالکیت آن به بخشی از اموال که لزوما محتاج تسلیم اسناد و مدارک به خریداران می باشد و فراهم اوردن موجبات انتقال رسمی و قانونی آنها به گونه ای که در عمل دچار مشکلی نشوند اقدام نموده تمهیدات لازم را مهیا سازد.
ماده 8ـ معادل سی درصد وجوه واریزی هر یک از دستگاههای اجرایی به حساب تمرکز وجوه خزانه موضوع ماده 1این آیین نامه پس از تایید خزانه براساس ضوابط مذکور در بند الف تبصره 7 قانون بودجه سال جاری از محل اعتبار ردیف 503001 ( هزینه های پیش بینی نشده ) قانون بودجه سال 1366 جهت خرید ماشین آلات و لوازم یدکی مورد نیاز دستگاه مربوط اختصاصی می یابد . وجوه اختصاص یافته مزبور با درخواست وجه مقامات مجاز دستگاه مربوط به حساب دستگاه اجرایی ذیربط واریز خواهد شد تا با رعایت قوانین و مقررات مورد عمل دستگاه اجرایی جهت خرید ماشین آلات و لوازم یدکی مورد نیاز هزینه گردد.
ماده 9ـ نقل و انتقال اموال موضوع این آیین نامه توسط وزارتخانه ها و موسسات دولتی مشمول ماده 81 قانون محاسبات عمومی با تظیم سند انتقال اموال دولتی ( فرم شماره 21ـ اموالی مندرج در آیین نامه اموال دولتی ) و در سایر دستگاههای اجرایی و موسسات وابسته به دولت براساس ضوابط و مقررات مربوط به دستگاه واگذار کننده انجام خواهد شد.
تبصره ـ انتقال اخموال موضوع این ماده به وزارت اموزش و پرورش نیازی به کسب موافقت قبلی وزارت امور اقتصادی و دارایی ندارد.
ماده 10ـ شرکتهای دولتی موضوع این آیین نامه مکلفند قیمت تمام شده آن قسمت از اموال خود را که در اجرای این آیین نامه به وزارت آموزش و پرورش واگذار می نماید پس از کسر ذخیره استهلاک مربوط به حساب هزینه شرکت منظور و حسابهای مربوط را مورد اصلاح قرار دهند.
ماده 11ـ کلیه دستگاههای اجرایی موضوع این آیین نامه مکلفند صورت و مشخصات اتومبیلهای موضوع تبصره 1 ماده 1 و ماده 6 این آیین نامه را که در مرکز به اداره کل کارپردازی وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال دارند.
ماده 12ـ دستگاههای اجرایی مشمول ماده 81 قانون محاسبات عمومی مکلفند نسبت به تهیه و تنظیم صورتحساب فرستاده و اسناد انتقال و صورتحساب تحول و سایر مدارک مربوط به ماشین آلات و قطعات تحویلی به وزارت آموزش و پرورش فروش رفته ، براساس آیین نامه اموال دولتی در اسرع وقت اقدام و مراتب را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ اداره کل اموال دولتی اطلاع دهند.
ماده 13ـ دستگاههای اجرایی که فاقد ماشین آلات و قطعات موصوف می باشند لازم است مراتب را در دو نوبت شهریور ماه و اسفند ماه سال جاری (1366)به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام دارند.
ماده 14ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است هرگونه اطلاعات و اسناد و مدارک مربوط به عملکرد دستگاههای اجرایی را در خصوص این آیین نامه و تبصره قانونی مبنای آن ، مطالعه و جهت رسیدگی و نظارت برحسن اجرای مفاد انها نسبت به اعزام نماینده اقدام نماید ودستگاههای اجرایی نکلفند کمال همکاری را در ارایه اطلاعات و اسناد و مدارک و ایجاد تسهیلات لازم برای رسیدگی مامورین با وزارت مذکور به عمل آورند.
ماده 15ـ کلیه دستگاههای اجرایی موضوع این آیین نامه مکلفند هر سه ماه یک بار گزارش اقدامات و عملیات خود را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال نمایندتا وزارت مذکور گزارش عملکرد تبصره 32 قانون بودجه سال 1366 کل کشور را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ارایه نماید.
نخست وزیر ـ میرحسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12326

تاریخ تصویب : 1366/03/17

تاریخ ابلاغ : 1366/03/04

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.