×

آئین نامه اجرائی بند ج تبصره 3 قانون بودجه سال 1366 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ج تبصره 3 قانون بودجه سال 1366 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-ج-تبصره-3-قانون-بودجه-سال-1366-کل-کشور

وکیل

شماره 40898 / ت 330 7/5/1366

وزارت برنامه وبودجه
هئیت وزیران در مورخ 24/4/1366 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 824/63/2425 ـ مورخ 27/2/1366 وزارت برنامه وبودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد شهید انقلاب اسلامی آئین نامه اجرائی بند «ج» تبصره 3 قانون بودجه سال 1366 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند :

ماده 1 - هدف از اجرای مفاد بند ج تبصره 3 قانون بودجه سال 1366 منحصرا فراهم نمودند موجبات اشتغال جانبازان ، فرزندان ، همسران ، پدران و مادران شهدا ، مفقودین و اسرای جنگ تحمیلی از طریق نوسعه شرکتهای موجود یا سرمایه کزاری در طرح های تولیدی در خدماتی می باشد .
بنیاد شهید انقلاب اسلامی مکلف است در ترتیبی اتخاذ کند که اشخاص نامبرده فوق در این شرکتها و طرح های مصوب سهیم گردد .
ماده 2ـ طرح های موضوع ماده 1 بر حسب مورد توسط عالی ترین مقام بنیاد شهید انقلاب اسلامی یا نماینده مشارالیه به منظور استفاده از نسهیلات موضوع این آئین نامه کتبا به بانک ملی ایران ارائه خواهد شد .
ماده 3ـ حد مصوب اعتبار موضوع این آئین نامه مبلغ 8000000000ریال می باشد .
که از طریق بانک ملی ایران با رعایت مفاد ماده 7 این آئین نامه به صورت قرض الحسنه به طرح ها و شرکت های مندرج در ماده 1 اعطا می گردد .
تبصره 1ـ بانک ملی ایران با رعایت مفاد ماده 7 تین آئین نامه موظف است نظر خود را در مورد قبول و یا رد طرح های پیشنهادی بنیاد شهید انقلاب اسلامی با رعایت مفاد این آئین نامه اجرائی به ترتیب زیر از تاریخ وصول طرح اعلام نماید :
الف ـطرح های کمتر از 50000000ریال حداکثر ضرف مدت یک ماه و نیم به سایر طرح های ضرف مدت سه ماه .
تبصره ـ چنانچه در زمان های معین فوق نظر بانک ملی ایران در مورد طرح های ارائه شده به بنیاد شهید اسلامی اعلام نگردد . به منزله قبول طرح تلقی می گردد .
ماده 4ـ بنیاد شهید انقلات اسلامی حداقل 50% از اعتبارات این آئین نامه رابه طرح های پیشنهادی بنیاد شهید شهرستانها اختصاص دهد تا در جهت اشتغال افراد مزبور در شهرستانها به مصرف برسد .
ماده 5ـ بنیاد شهید انقلاب اسژلمی موظف است افراد مزکور در ماده 1 را در طرح ها وشرکت هائی که به هر عنوان از تسهیلات موضوع این آئین نامه استفاده می نمایند ضمن اشتغال انها حداکثر ضرف مدت دو سال پس از آغاز بهده برداری از طرح مربوطه سهیم نماید .
انتقال مالکیت یا تغییر به شرح فوق رافع تضمین های موضوع ماده 9 این آئین نامه نخواهد بود .
ماده6ـ منظور از طرح در این آئین نامه عبارت است از شرح عملیات اجرائی و عمرانی و ارائه پیش بینی ها در رابطه با ایجاد بازسازی توسط تکمیل و راه اندازی مجدد یک واحد ، مشتمل بر انگیزه اجرائی طرح و پیش بینی تخصص های لازم و چگونگی تامین آنها و پیش بینی آموزش های فنی ضمن اجرای طرح ، مشخصات فنی کلیه ساختمانها تاسیسات و ماشین آلات ( بهای واحد وکل ) ، محل استقرار طرح زمان اجرای طرح به انضمام پیش بینی سرمایه در گردش مورد نیاز و صورت های مالی و جداول مشخص کننده وضع مالی و فنی و اقتصادی طرح .
تبصره 1ـ بانک ملی ایران قبل از تعیین محل استقرار طرح و مشخصات حقوقی آن توسط بنیاد شهید انقلاب اسلامی بررسی طرح های پیشتهادی را آغاز نموده و نظر خود را دایر بر رد یا قبول طرح اعلام خواهد نمود . در هر حال اعطای تسهیلات موکول به تعیین محل استقرار طرح و ارائه مشخصات حقوقی زمین و موافقت اصولی طرح ها می باشد( در مورد طرح های کشاورزی پروانه تاسیس) .
تبصره 2ـ بانک ملی ایران با رعایت مقررات داخلی خود می تواند تا 15% از هزینه های ثابت طرح ها را تحت عنوان هزینه های مقرماتی پس از ارائه موافقت اصولی وزارت خانه یا ارگان زیربط در مورد هر طرح در اختیار مجری مربوطه معرفی شدخ از طرف بنیاد شهید انقلاب اسلامی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار دهد .
ماده 7ـ بانک ملی ایران پس از بررسیهای لازم و تشخیص اینکه ظرح های پیشنهادی دارای توجیهات لازم از نظر فنی ، مالی و اقتصادی می باشند پس از اخذ تضمین کافی به شرح ماده 9، منابع مالی مورد نیاز را در قالب قرارداد فیمابین و مجری طرح معرفی شده توسط بنیاد شهید انقلاب اسلامی متناسب با پیشرفت عملیات اجرایی طرح بدون در نظر گرفتن سهم سرمایه گذاری مجری طرح تامین می نماید.
تبصره 1ـ چنانچه جهت اجرای اهداف موضوع این آیین نامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی مشارکت با اشخاص ثالث را ضروری تشخیص دهد و این امر مورد موافقت بانک ملی ایران قرار گیرد بانک می تواند تسهیلات مورد لزوم را به نسبت سهم مشارکت مذکور تامین نموده و ثایق لازم را طبق مقررات خود اخذ نماید.
تبصره 2ـ بنیاد شهید انقلاب اسلامی می تواند طرح هایی در زمینه خرید سهام شرکتها و واحدهایی که با اهداف این آیین نامه مطابقت داشته و اشتغال زا باشد تهیه و به بانک ملی ایران ارایه نماید .
ماده 8ـ مسؤلیت اجراء و نظارت بر انجام طرح طبق مفاد قرارداد مربوطه به عهده بنیاد شهید انقلاب اسلامی می باشد. حصول اطمینان نسبت به مصرف صحیح و بازپرداخت به موقع تسهیلات اعطایی موضوع این آیین نامه به عهده بانک ملی ایران می باشد و برای حسن اجرای این امر بنیاد شهید انقلاب اسلامی موظف است اطلاعات و تسهیلات مورد نیاز بانک ملی ایران را جهت تامین نظارت لازم بر مصرف تسهیلات اعطایی در اختیار بانک قرار دهد.
ماده 9ـ تضمینهایی که در قبال تسهیلات اعطایی موضوع این آیین نامه توسط بانک ملی ایران اخذ خواهد شد عبارتند از :
الف ـ تفویض اختیار برداشت از کلیه حسابهای فعلی و آتی بنیاد شهید انقلاب اسلامی نزد کلیه بانکهای کشور به بانک ملی ایران .
ب ـ توثیق کلیه مستحدثات و اموال منقول و غیر منقول و داراییهای قابل توثیق ناشی از اجرای طرح نزد بانک ملی ایران .
ج ـ وزارت برنامه و بودجه در صورت عدم باز پرداخت وام موضوع این تبصره از طرق تضمینهای فوق الذکر موظف است میزان بدهی را برآورد و در بودجه سال آتی مجلس شورای اسلامی ارایه نماید.
ماده 10ـ تعین مهلت لازم برای بازپرداخت تسهیلات اعطایی موضوع این آیین نامه توسط بانک ملی ایران و با توجه به ماهیت طرح خواهد
بود.
این مهلت حداکثر ده سال می باشد که اولین قسط آن 3 سال پس از اخذ وام شروع خواهد شد.
ماده 11ـ بنیاد شهید انقلاب اسلامی بازپرداخت مطالبات بانک ملی ایران ناشی از اعطای تسهیلات موضوع این آیین نامه را بدون قید و شرط و به طور غیر قابل تعهد و تضمین می نماید.
ماده 12ـ اطلاعات و آمار مربوط به عملکرد تسهیلات اعطایی موضوع این آیین نامه باید هر دو ماه یک بار توسط بانک ملی ایران و با همکاری بنیاد شهید انقلاب اسلامی تهیه ودر اختیار بانک کرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت برنامه و بودجه قرار گیرد .
نخست وزیر ـ میرحسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12361

تاریخ تصویب : 1366/04/24

تاریخ ابلاغ : 1366/05/14

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.