×

آئین نامه اجرائی نحوه اعتبار مصرف ردیف 131600( بنیاد شهید ـ کمک)موضوع بند (ب )و ردیف 41 بند (الف ) تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 کل کشور

آئین نامه اجرائی نحوه اعتبار مصرف ردیف 131600( بنیاد شهید ـ کمک)موضوع بند (ب )و ردیف 41 بند (الف ) تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-نحوه-اعتبار-مصرف-ردیف-131600(-بنیاد-شهید-ـ-کمک)موضوع-بند-(ب-)و-ردیف-41-بند-(الف-)-تبصره-15-قانون-بودجه-سال-1366-کل-کشور شماره 40518/ت 336 8/5/1366

وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
هیات وزیران در جلسه مورخ 31/4/1366 بنا به پیشنهاد شماره 1656 مورخ 26/3/1366 وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی و تایید شماره 24/3311/6681 مورخ 11/3/1366 وزارت امور اقتصادی و دارایی و شماره 821/63/2423ـ 1مورخ 27/2/1366 وزارت برنامه و بودجه و به استناد بند ب تبصره 15 قانون بودجه سال جاری ، آیین نامه اجرایی اعتبار ردیف 41 بند الف تبصره مزبور را به شرح ذیل تصویب نمودند:

ماده 1ـ اعتبار ردیف 131600 ( بنیاد شهید ـ کمک )قانون بودجه سال 1366 کل کشور به میزان نود میلیارد ریال برای انجام هزینه های پرسنلی ، اداری و سرمایه ای و پرداختهای انتقالی شامل اعطای کمکهای بلاعوض از قبیل مستمری نقدی و غیر نقدی به خانواده شهداء مفقودین ، مجروحین ، جانبازان انقلاب تحت پوشش و کمکهای سرمایه ای ، جهیزیه ، تهیه مسکن ، وام ، درمان ، امور فرهنگی و اجتماعی و سایر کمکها و هزینه های مربوط به خانواده های فوق الذکر در قالب برنامه های مربوطه در قانون بودجه سال 1366 کل کشور و بر اساس موافقتنامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه خارج از شمول قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت بر طبق قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتیکه به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند (مصوب 6/11/1364 )و با رعایت مفاد این آیین نامه قابل مصرف می باشد.
ماده 2ـ سهم اعتبارات مورد نیاز بنیاد در مرکز و واحدهای تابعه آن در استانها و شهرستانها از محل اعتبارات موضوع ماده 1 این آیین نامه بنا به پیشنهاد سرپرست بنیاد و تصویب شورای مرکزی بنیاد تعیین و ابلاغ خواهد شد.
ماده 3ـ وجوه لازم برای انجام هزینه ها و کمکهای موضوع این آیین نامه از محل ردیف فوق الذکر در حدود اعتبارات تخصیص یافته براساس دستور سرپرست بنیاد شهید ودر خواست وجه با امضای مدیر مالی بنیاد ( که قبلا باید از طرف سرپرست بنیاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشد) توسط خزانه به حساب مربوطه ( که از طرق خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده یا می شود ) واریز خواهد شد. برداشت از حساب مذکور با امضاء مشترک سرپرست بنیاد ویا یکنفر از اعضای شورای مرکزی به عنوان نماینده مجاز از طرف ایشان و مدیر امور مالی انجام خواهد شد.
ماده 4ـ مسؤلیت تشخیص و تعهد و تسجیل و صدور حواله اعتبارات موضوع این آیین نامه به عهده سرپرست بنیاد یا مقام مجاز از طرف ایشان میباشد.
ماده 5ـ مدیر امور مالی بنیاد شهید به پیشنهاد و با حکم سرپرست بنیاد و تایید شورای مرکزی منصوب می شود و مسؤلیت درخواست وجه ، پرداخت هزینه ها و نگهداری حسابها، حفظ اسناد و مدارک مالی و وجوه و نقدینه ها و اوراق بهادار و نگهداری حساب اموال موضوع این آیین نامه را در سطح کشور به عهده دارد.
تبصره ـ مسؤلین امور مالی واحدهای تابعه در مراکز استانها و شهرستانها با پیشنهاد مدیر امور مالی و حکم سرپرست بنیاد شهید و یا مقام مجاز از طرف ایشان منصوب می شوند و عهده دار مسؤلیتهای موضوع این ماده در مورد ابوابجمعی خود می باشند.
ماده 6ـ سرپرست بنیاد شهید موظف است برای پرداخت هزینه های هر یک از واحدهای تابعه خود در سراسر کشور نزد یکی از شعب بانکهای محل حساب بانکی افتتاح نماید. وجوه لازم برای انجام هزینه ها و کمکهای موضوع این آیین نامه در هر یک از واحدهای مذکور حداکثر معادل سهمیه تعیین شده موضوع ماده 2 این آیین نامه براساس دستور سرپرست توسط مدیر مالی به صورت تنخواه گردان به حساب بانکی واحد مربوط واریز خواهد شد. برداشت از حساب مذکور با امضای مسؤل امور مالی مربوط و سرپرست بنیاد محل مجاز می باشد. پرداختهای بعدی در قبال ارایه اسناد هزینه های انجام شده مجاز می باشد.
ماده 7ـ نصاب و نحوه انجام معاملات و میزان پیش پرداخت که از 40% تجاوز نخواهد کرد و تنخواه گردان و سپرده حسن انجام کار و همچنین نوع و میزان تضمینی که می بایست در قبال پیش پرداخت و یا حسن انجام کار اخذ گردد تابع و ضوابط مقرر در بندهای د و هـ ماده واحده قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات … مصوب 6/11/1364 میباشد.
تبصره ـ بنیاد شهید مجاز است در صورت لزوم نسبت به خرید و تدارک تمام یا قسمتی از کالاهای مورد نیاز و ارسال آنها به واحدهای تابعه برای اعطای کمکهای غیر نقدی موضوع این آیین نامه با رعایت مفاد ماده 7 اقدام نماید.
ماده 8ـ مسؤلین مالی واحدها موظفند کلیه اسناد هزینه های انجام شده را که حداقل به امضاء پرداخت کننده ، مسؤل مالی و سرپرست مروبطه رسیده جهت واریز تنخواه گردان و دریافت مجدد آن همراه با تراز مالی مربوطه به مرکز ارسال دارند.
ماده 9ـ مدیر مالی موظف است اسناد مربوط به هزینه های واحدهای تابعه را جمع آوری نموده و پس از رسیدگی و تهیه فهرست خلاصه اسناد مذکور و همچنین اسناد هزینه مرکز را پس از امضاء خود و سرپرست بنیاد شهید انقلاب اسلامی با رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات ….( مصوب 6/11/1364) به هزینه قطعی منظور و ترازنامه مربوطه را تهیه و تنظیم نماید.
ماده 10ـ کلیه لیستهای مربوط به اعطای مستمری و سایر پرداختهای انجام شده اعم از نقدی و غیر نقدی از محل سرفصل پرداختهای انتقالی با امضاء یا اثر انگشت دریافت کننده ( گواهی بانک مبنی بر انتقال وجه به حساب ذینفع در حکم پرداخت میباشد) و تایید سرپرست بنیاد و یا مدیر امور مالی قابل احتساب به هزینه قطعی است .
ماده 11ـ مانده وجوه مصرف نشده موضوع این آیین نامه بایستی حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1367 به حساب خزانه واریز گردد.
ماده 12ـ سرپرست بنیاد شهید در جهت حسن اجرای امور مالی و رعایت مقررات موضوع این آیین نامه نسبت به نظارت مستمر از طریق حسابرسی داخلی و یا اعزام مامور به واحدهای تابعه اقدامات لازم را معمول خواهد داشت.
ماده 13ـ تعیین میزان هزینه و کمک به خانواده های شهداء ، مفقودین، اسراء و جانبازان طبق دستورالعملهای مصوب شورای مرکزی بنیاد شهید خواهد بود.
ماده 14ـ اموالی که از محل اعتبارات موضوع این آیین نامه خریداری و یا ایجاد می شود و به استثنای اموالی که در اجرای این آیین نامه موضوع کمک به اشخاص قرار میگیرد اموال دولتی محسوب می شود و مشمول مقررات مربوطه می باشد.
ماده 1ـ بنیاد شهید موظف است حساب اعتبارات موضوع این آیین نامه را به طور جداگانه مگهداری و در مواعدی که از طرف دیوان محاسبات کشور تعیین و اعلام می شود به دیوان مزبور وزارت امور اقتصادی و دارایی ارایه نماید.
ماده 16ـ ایجاد هرنوع تعهد استخدامی از طریق اعتبارات موضوع این آیین نامه برای سالهای بعد مجاز نمی باشد.
ماده 17ـ بنیاد شهید موظف است فهرست هزینه ها و عملیات موضوع این آیین نامه را همراه با گزارش توجیهی هر چهار ماه یک بار جهت تقدیم به کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیونهای مربوط مجلس شورای اسلامی به نخست وزیری ارسال نماید.
نخست وزیر ـ میرحسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12361

تاریخ تصویب : 1366/04/31

تاریخ ابلاغ : 1366/05/14

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.