×

تصویبنامه راجع به نحوه بررسی اختلافات فیمابین دستگاههای اجرایی

تصویبنامه راجع به نحوه بررسی اختلافات فیمابین دستگاههای اجرایی

تصویبنامه-راجع-به-نحوه-بررسی-اختلافات-فیمابین-دستگاههای-اجرایی

وکیل


شماره 16104/ت 335 8/5/1366
نخست وزیری
هیات وزیران در جلسه مورخ 21/4/1366 نحوه بررسی اختلافات فیمابین دستگاههای اجرایی را به شرح زیر تصویب نمودند:
1ـ کلیه اختلافات مابین دستگاههای اجرایی اعم از وزارتخانه ها و موسسات و سازمانهای دولتی و وابسته به دولت و شرکتهای دولتی بدوا به معاونین حقوقی وزارتخانه های ذیربط ارجاع می گردد تا چنانچه علت بروز مشکل بلحاظ عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات و اصول مسلم حقوقی باشد مسله با توافق بروجرد حکم مشخص در منابع یاد شده مرتفع گردد.
2ـ در مورد اختلافات مربوط به اموال دولتی که بعد از ارجاع به معاونین حقوقی وزارتخانه های ذیربط بدلیل عدم صراحت یا فقدان حکم مناسب در قوانین و مقررات موضوعه از نظر حقوقی منتج به توافق نگرددطرفین دعوا در صورت موافقت می توانند باسناد اختیارات قانونی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی از قبیل مواد 80 و 81 قانون محاسبات عمومی و ماده 11 لایحه قانونی خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی ، عمرانی و نظامی دولت و تبصره آن مصوب 17/11/1358 شورای انقلاب نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.
3ـ در مورد اختلافاتب که از طریق بندهای فوق الذکر حل نگردد مراتب در کمیسیونی مرکب از معاونت حقوقی و امور مجلس نخست وزیر (رییس و معاونین حقوقی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور به ترتیب مقرر در این تصویب نامه مطرح و اتخاذ تصمیم خواهد گردید . و مواردیکه رفع اختلاف نیاز به تصمیم نخست وزیر یا وضع و اصلاح و تفسیر قوانین یا مصوبات هیات وزیران داشته باشد، مراتب بنا به تشخیص کمیسیون فوق الذکر توسط رییس کمیسیون همراه راه حلهای پیشنهادی به نخست وزیر و یا جهت طرح در هیات وزیران به دفتر هیات دولت ارجاع خواهد گردید.
تبصره ـ نحوه تشکیل و اتخاذ تصمیم کمیسیون و طرح مورد اختلاف به ترتیب زیر می باشد:
الف ـ مراتب به منظور طرح در کمیسیون بایستی از طریق وزیر یا معاون حقوقی دستگاه اجرایی طرف اختلاف به رییس کمیسیون منعکس گردد.
ب ـ کمیسیون با حضور هر سه نفر اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات آن با اکثریت آراء معتبر و قاطع خواهد بود.
ج ـ جلسات کمیسیون بنا به دعوت رییس کمیسیون تشکیل می گردد.
دـ لازم است طرفین اختلاف برای اداء توضیحات در کمیسیون دعوت شوند و عدم حضور طرف یا طرفین اختلاف با اطلاع از وقت جلسه مانع رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.
4ـ این مصوبه جایگزین تصویب نامه های شماره 114462 مورخ 11/2/1357 و 39680 مورخ 16/5/1357 و شماره 8248 مورخ 16/3/1365 هیات وزیران می گردد.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 12361

تاریخ تصویب : 1366/04/21

تاریخ ابلاغ : 1366/05/14

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.