×

آئین نامه اجرائی تبصره 13 قانون بودجه سال 1366

آئین نامه اجرائی تبصره 13 قانون بودجه سال 1366

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-13-قانون-بودجه-سال-1366 شماره 42380/ت 372 23/5/1366

وزارت کشاورزی
هیات وزیران در جلسه مورخ 14/5/1366 بنا به پیشنهاد شماره 5409/510/1925مورخ 11/4/1366وزارت کشاورزی آیین نامه اجرایی تبصره 13 قانون بودجه سال 1366 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1ـ با توجه به سیاست واگذاری اجرای کار به مردم و ایفاء نقش هدایتی ، فنی ، حمایتی دولت در مواردیکه به تشخیص وزارت کشاورزی قابلیت اجرایی هر فعالیتی در منطقه تامین شده باشد وزارت کشاورزی می تواند باستثنای فعالیتهایی که در اجرای مستقیم انها را ضروری تشخیص می دهدتاسیسات ، تجهیزات و مستحدثات عرصه و اعیان و ماشین آلات را به واجدین شرایط نقدا یا به اقساط و یا به صورت نقد و اقساط به افراد حقیقی یا حقوقی به فروش برساند.
تبصره ـ تاسیسات ، تجهیزات و مستحدثات عرصه و اعیان و ماشین آلات مربوطه تا مبلغ یکصد میلیون ریال با تصویب وزیر کشاورزی و بیش از یکصد میلیون ریال پس از تایید وزیر کشاورزی با تصویب هیات وزیران قابل فروش به واجدین شرایط خواهد بود.
ماده 2ـ تشخیص موارد قابل واگذاری ( تاسیات ، تجهیزات و مستحدثات عرصه و اعیان و ماشین آلات مربوطه ) به واجدین شرایط در هر منطقه و همچنین انتخاب متقاضیان ( اعم از حقوقی و حقیقی ) و با توجه به ماده 4 این آیین نامه و تعیین نحوه فروش به صورت نقد یا اقساط نقد و اقساط توسط کمیسیونی خواهد بود که متشکل از افراد زیر در هر استان می باشد:
1ـ مدیر کل کشاورزی استان .
2ـ نماینده تام الاختیار استاندار.
3ـ رییس بانک کشاورزی استان یا نماینده تام الاختیار او.
4ـ رییس سازمان برنامه و بودجه یا نماینده تام الاختیار او.
5ـ یک نفر کارشناس مجرب در امور کشاورزی به انتخاب مدیر کل کشاورزی .
دبیری کمیسیون به عهده مدیر کل کشاورزی استان خواهد بود.
نبصره 1ـ اعضای کمیسیون واحدهای ستادی وزارت کشاورزی مستقر در مرکز عبارت خواهند بود از مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه وزارت کشاورزی نماینده واحد اجرایی حسب مورد نماینده بانک کشاورزی ایران ، نماینده وزارت برنامه وبودجه و یک نفر از کارشناسان خبره به انتخاب وزیر کشاورزی .
تبصره 2ـ اعضای کمیسیون برای سازمانهای عمران منطقه ای ( سازمان عمران جیرفت ، سازمان عمران قزوین ) بهمان ترکیب کمیسیون استان می باشد که به جای مدیر کل کشاورزی مدیر عامل سازمان عمران منطقه ای عضویت خواهد داشت و کارشناس مجرب در امور کشاورزی توسط مدیر عامل سازمان عمران منطقه ای انتخاب خواهد شد.
ماده 3ـ قیمت فروش موارد واگذاری براساس قیمت عادله کارشناس روز با احتساب هزینه ای جنبی تعیین می گردد.
تبصره 1ـ اریابی تاسیسات تجهیزات و مستحدثات عرصه و اعیان و ماشی آلات مربوطه به نظور تعیین قیمت فروش هر یک از موارد واگذاری توسط ارزیابان و کارشناسان بانک کشاورزی انجام خواهد شد و مراتب کتبا از طرف بانک کشاورزی به کمیسیونهای موضوع ماده 2 این آیین نامه اعلام خواهد شد.
تبصره 2ـ وجوه حاصل از فروش موارد واگذاری پس از وصول از طریق بانک کشاورزی مستقیما به حساب درآمد عممی کشور مندرج در ردیف 421200قسمت سوم قانون بودجه سال 1366 واریز خواهد شد.
ماده 4ـ متقاضیان و داوطلبان خرید موارد واگذاری باید دارای شرایط زیر باشند.
الف ـ مقیم بودن افراد حقیقی یا حقوقی در منطقه .
ب ـ عدم اشتغال در بخش دولتی پس از واگذاری برای افراد حقیقی .
ج ـ داشتن تجربه و مهارت برای اجرای فعالیت به تایید اداره کل کشاورزی محل .
د ـ تعهد اشتغال مستقیم در فعالیت در مورد واگذاری .
و ـ تعهد رعایت تعرفه های خاص فعالیت .
ز ـ دارا بودن صلاحیت اخلاقی و اجتماعی .
تبصره 1ـ موارد واگذاری به ترتیب به کارکنان واحد مربوطه و کشاورزان منطقه و کارکنان وزارت کشاورزی و سایر کارکنان دولت که بازخرید می شودند، بانکهای تخصصی و بخش خصوصی فروخته خواهد شدو اولویت با ان دسته از واجدین شرایط که به صورت شرکت تعاونی یا شرکن سهامی داوطلب خرید موارد واگذاری هستند.
تبصره 2ـ تشخیص صلاحیت متقاضیان و انتخاب واجدین شرایط واگذاری و فروش هر فعالیت به عهده کمیسیونهای ماده 2 این آیین نامه می باشد.
ماده 5ـ وزیر کشاورزی براساسا پیشنهادکمیسیونهای ماده 2 این آیین نامه برحسب مورد مراتب واگذاری هر فعالیتی را با قید شرایط خاص آن تا مبلغ یکصد میلیون ریال در صورت تصویب جهت اجراء به ادارات کل کشاورزی استان و واحدهای ستادی مربوطه ابلاغ می نماید.
تبصره ـ ادارات کل کشاورزی و واحدهای ستادی ذیربط پس از دریافت مجوز فروش وواگذاری موضوع ماده 5 این آیین نامه نسبت به صدور آگهی فروش و تعیین مهلت برای دریافت تقاضاهای واجدین شرایط در رسانه های گروهی به طریق مقتضی اقدام خواهند نمود.
ماده 6ـ بانک کشاورزی به نمایندگی از طرف وزارت کشاورزی نسبت به تنظیم اسناد واگذاری و فروش هر یک از فعالیتهای موضوع ماده 3 این آیین نامه به متقاضیان به مبلغ ارزیابی با دریافت 2% کارمزد از خریدار ، دردفاتر اسناد رسمی اقدام نمود کلیه موارد واگذاری و فروش ( موضوع ماده 3 این آیین نامه ) تا پرداخت بهای کامل آنها ( آخرین قسط ) در وثیقه وکشاورزی باقی خواهند ماند.
تبصره 1ـ ادارات کل کشاورزی استان یا واحدهای ستادی وزارت کشاورزی مستقر در مرکز مکلفند ضمن ابلاغ مجوز فروش هر فعالیت به بانک کشاورزی کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز را که برای عقد قرارداد فروش دفاتر در دفاتر اسناد رسمی مورد نیاز به بانک کشاورزی ارسال دارند.
تبصره 2ـ خریدار ( طرف قرارداد) مکلف است برای حسن انجام قراردادنسبت به بیمه سوانح آتش سوزی ، سرقت اموال منقول مورد وثیقه را برای طول قرارداد به نرخ واگذاری و به نفع وزارت کشاورزی تا حد مطالبات وزارت مذکور اقدام نماید وزارت کشاورزی مجاز است از طریق بانک کشاورزی تا میزان فرانشیز متعلقه از طرف قرارداد سفته اخذ نماید.
تبصره 3ـ خریدار ( طرف قرارداد ) مکلف به رعایت بند د و بند و موضوع ماده 4 این آیین نامه بوده و جزء شرایط لاینفک قراردادفروش خواهد بود. در صورت تخلف از بندهای مذکور کمیسیونهای ماده 4 این آیین ناه مجاز به فسخ قرارداد به طوریکه جانبه و بنفع وزارت کشاورزی خواهدبود.
فسخ قرارداد در این مورد با اعلام کتبی کمیسیونهای ماده 2 توسط بانک کشاورزی صورت خواهد گرفت رای کمیسیونهای مذکور قطعی و لازم الاجرااست .
تبصره 4ـ بانک کشاورزی موظف و متعهد به دریافت اقساط و واریز وجوه دریافتی بحساب درآمد عمومی کشور مندرج در دریف 421200قسمت سوم قانون بودجه سال 1366 کل کشور می باشد.
ماده 7ـ فرم قرارداد و فروش و واگذاری هر فعالیتی با تعیین شرایط و شکل حقوقی و مالی متناسب با موضوع واگذاری و تعهدات طرفین قرارداد و ضمانت حسن اجرای تعهدات و نحوه نظارت بران توسط کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشاورزی و بانک کشاورزی تهیه و جهت اجراء از طرف وزارت کشاورزی به بانک ابلاغ خواهد شد.
ماده 8ـ بانک کشاورزی و سایر بانکها می توانند به منظور تکمیل و راه اندازی فعالیتهای واگذاری شده مبالغی رابه صورت وام از منابع خود در اختیار خریدار یا خریداران طبق شرایط بانک کشاورزی یا سایر بانکها بگذارند .
ماده 9ـ کلیه هزینهه ای واگذاری و فروش شامل هزینه آگهی ، هزینه ارزیابی و هزینه انتقال به عهده خریدار و هزینه ای مربوط به عوارض و مالیات و غیره به عهده فروشنده خواهد بود.
ماده 10ـ ادارات کل کشاورزی استانها و سایر واحدهای تابعه وزارت کشاورزی موضوع این آیین نامه مکلفند صورتحساب فرستاده اموال دولتی را که در اجرای این آیین نامه به فروش می رسد به همراه سایر مدارک لازم براساس مقررات مندرج در آیین نامه اموال دولتی به وزارت امور اقتصادی و دارایی ( ادارات کل اموال دولتی ) ارسال دارند.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12375

تاریخ تصویب : 1366/05/14

تاریخ ابلاغ : 1366/06/01

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.