×

آئین نامه اجرائی تبصره 37 قانون بودجه سال 1366 کل کشور

آئین نامه اجرائی تبصره 37 قانون بودجه سال 1366 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-37-قانون-بودجه-سال-1366-کل-کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 21/5/1366 بنا به پیشنهاد شماره 2115مورخ 25/3/1366 وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تایید وزارت برنامه و بودجه ، آیین نامه اجرایی تبصره 37 قانون بودجه سال 1366 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند:

الف ـ اعتبار جاری ردیف 129021ـ برنامه بیمه های اجتماعی کارمندان دولت 30403000
ماده 1ـ تامین و پرداخت هزینه های درمانی بیمه شدگان از طریق پرداخت صورتحساب هزینه های ارایه خدمات به بخش خصوصی توسط واحد رسیدگی به اسناد پزشکی سازمانهای منطقه ای بهداری استانها.
ماده 2ـ تامین و پرداخت هزینه های درمان بیمه شدگان مراجعه کننده به موسسات بهداشتی و درمانی و اموزشی بخش دولتی .
ماده 3ـ توزیع استانی اعتبار این برنامه به شرح پیوست ضمیمه خواهد بود که براساس تعداد بیمه شدگان و میزان نیاز هر یک از استانها صورت گرفته است و یا همکاری و هماهنگی و توافق وزارتین برنامه و بودجه و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی توزیع شده است . وزارت برنامه و بودجه موظف است پس از تصویب این آیین نامه نسبت به ابلاغ اعتبار سال 1366 این برنامه به هر یک از سازمانهای منطقه ای بهداری استانها از طریق سازمان برنامه و بودجه استان مربوطه اقدام نماید. اعتبار ابلاغی به سرمرجع اعتبارات استانی سازمانهای منطقه ای بهداری استانها از محل درآمد عمومی اضافه می شود.
ماده 4ـ سازمانهای منطقه ای بهداری استانها مکلفند با همکاری سازمانهای برنامه و بودجه استانها نسبت به تهیه و تنظیم و مبادله شرح فعالیتها و عملیات بیمه های اجتماعی کارمندان در قالب فرمهای موافقتنامه شرح فعالیت جاری سال 66 و این ایین نامه براساس ارقام اعتبار ابلاغ شده اقدام نمایند.
ماده 5ـ وزارت برنامه و بودجه مکلف است نسبت به تخصیص اعتبارات این برنامه از ردیف 129021 بر اساس توزیع استانی مربوطه در مقاطع زمانی سالانه اقدام نماید.
ماده 6ـ نرخ خدمات پزشکی و درمانی و مبانی تنظیم صورتحساب هزینه ها براساس تعرفه های خدمات درمانی ابلاغ شده به سازمانهای منطقه ای بهداری استانها صورت می گیرد.
ماده 7ـ انجام هزینه از محل اعتبار این برنامه طبق قانون محاسبات عمومی بوده و کلیه اسناد هزینه ها از طریق ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها رسیدگی و به حساب هزینه قطعی منظور می گردد. به استثنای دستگاههاییکه دارای ذیحساب مقیم هستند.
ب ـ اعتبار از محل درامد اختصاصی ردیف 129021ـ برنامه بیمه های اجتماعی کارگران 30401000
ماده 8ـ تامین و پرداخت هزینه های درمان بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی از طریق پرداخت صورتحساب هزینه های خدمات انجام یافته به بخش خصوصی توسط واحد رسیدگی به اسناد پزشکی سازمانهای منطقه ای بهداری استانها.
ماده 9ـ تامین و پرداخت هزینه های درمان بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی از طریق پرداخت هزینه های خدمات انجام یافته به کلیه مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانهای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و موسسات وابسته و بیمارستانهای اموزشی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی ( بجز بیمارستانها و مراکز بهداشتی ودرمانی موضوع ماده 11 این آیین نامه ) توسط واحد به اسناد پزشکی سازمانهای منطقه ای بهداری استانها.
ماده 10ـ تامین و پرداخت هزینه های پرسنلی و غیر پرسنلی که در ارتباط با درمان بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی بوده ودر سال گذشته نیز محل اعتبارات درآمد اختصاصی دریافتی از سازمان تامین اجتماعی ( موضوع برنامه بیمه های اجتماعی کارگران ) تامین و پرداخت می گردید.
ماده 11ـ تامین بودجه و اعتبار جاری سالیانه مورد نیاز مراکز خدمات بهداشتی و درمانی و بیمارستانی متعلق به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ودانشگاههای علوم پزشکی و یا مراکز خدمات بهداشتی و درمانی و بیمارستانی که در سال 1365 صد درصد اعتبارات ان ازاین محل تامین می گردید حداقل به میزان اعتبار مصوب این مراکز در سال 1365 ( در صورتی که هر یک از مراکز واحدهای مذکور در سال 1365 فاقد بودجه مصوب باشند عملکرد مالی و هزینه های انجام یافته درسال 1365 به عنوان حداقل مورد نیاز مورد عمل خواهد بود).
ماده 12ـ معادل 85 درصد اعتبار مصوب این برنامه به شرح جدول پیوست براساس تعداد بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی و میزان نیاز دستگاههای مربوط توزیع گردیده که پس از تصویب این آیین نامه وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی نسبت به ابلاغ سهم اعتباری هر استان از 85% اعتبار برنامه مبادرت خواهد نمود.
ماده 13ـ معادل 15 درصد اعتبار این برنامه به شرح جدول پیوست متمرکز در اختیار وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی قرار میگیرد که در طول سال بر اساس ضرورتها ونیازهای دستگاههای وابسته توزیع و حواله می شود . توزیع مربوطه متعاقبا همراه با موارد هزینه به اطلاع وزارت برنامه و بودجه می رسد.
ماده 14ـ وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی هر ماهه معادل یک دوازدهم رقم اعتبار ابلاغ شده را به عنوان تخصیص اعتبار ماهانه برنامه بیمه های اجتماعی کارگران به دستگاههای ذینفع حواله می نماید.
ماده 15ـ مفاد مواد 6و7 این ایین نامه در مورد انجام هزینه های برنامه تصویب بیمه های اجتماعی کارگران نیز فاقد می باشند.
تبصره ـ دستگاههاییکه دارای ذیحساب مستقل و مقیم می باشند، مسؤلیت رسیدگی و به حساب قطعی منظور نمودن اسناد هزینه اعتبارات حواله شده را عهده دار می باشند.
ج ـ اعتبار موضوع درامد اختصاصی برنامه خدمات درمانی (30303000)ردیف 129000وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی
ماده 16ـ درامدهای حاصل از فروش تعرفه های درمانی و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در کلیه مراکز اریه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی و تشخیص طبی بیمارستانهای وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی و سازمانهای دابسته به ان موضوع قانون استفاده ازدرآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی (ب جزء دانشگاههای علوم پزشکی که تابع قانون خاص خود می باشند) پس از وصول به حسابهای ویژه ایکه توسط نماینده خزانه در هر استان افتتاح خواهدشد واریز ودر پایان هر ماه بنا به درخواست سازمانهای منطقه ای بهداری استانها دریافت و براساس موافقتنامه های شرح فعالیتهای جاری به شرح زیر به مصرف خواهد رسید .
1ـ معادل 20% درامدهای اختصاصی در اجرای مفاد تبصره 37، طبق مفاد موافقتنامه های مبادله شده بین سازمانهای منطقه ای بهداری وسازمانهای برنامه و بودجه استانها صرف عملیات پروژه های عمرانی در زمینه تکمیل پروژه های نیمه تمام لوله کشی و تامین اب آشامیدنی روستاها و مراکز بهداشتی ودرمانی روستاها و اجرای پروژه های جدید لوله کشی و تامین آب آشامیدنی روستاها و مراکز بهداشتی و درمانی روستاها در قالب طرح توسعه شبکه های بهداشتی درمانی کشور می گردد.
2ـ معادل 80 % از درآمد حاصله از ارایه خدمات در بیمارستاها و مراکز مشمول ضوابط و مقررات اجرای لایحه قانونی نحوه اداره واحدهای بهداشتی و درمانی و آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منحصرا در همان مراکز و بیمارستاها به مصرف خواهد رسید.
3ـ معادل 80% از درامدهای ناشی از ارایه خدمات درمانی بالینی و سرپایی در سایر بیمارستانهای وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی و کلینیکهای تخصصی مستقر در هر استان به منظور تدارک و فراهم ساختن امکانات و ملزومات و توسعه و بهبود کمی و کیفی خدمات درمان سرپایی تخصصی ودر مان بستری همان استان صرف می شود.
4ـ معادل 80% از درامدهای حاصله از فروش تعرفه های درمانی در مراکز بهداشتی و درمانی مناطق شهری و روستایی در جهت تامین امکانات لازم برای توسعه و بهبود کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی هر شهرستان هزینه خواهد گردید.
تبصره ـ استفاده از اعتبارات بندهای 3و4این ماده در فصل اول مواد هزینه ( به جز پرداخت اضافه کار کارکنان در مواردیکه ضروری بوده و امکان تامین آن از منابع درآمد عمومی مقدور نیست ) مجاز نمی باشد.
ماده 17ـ درآمدهای حاصل از ارایه خدمات بیمه درمانی که براساس قراردادهای خاص فیمابین سازمانهای بهداری استانها و سازمانها و موسسات بخش عمومی و خصوصی طرف قرارداد بر مبنای حق بیمه سرانه ماهیانه هر بیمه شده دریافت می گردد پس از وصول به حساب ویژه ای که توسط نماینده خزانه در استان افتتاح می شود وایز و در پایان هر ماه سارمان منطقه ای بهداری هر استان پس از در خواست مبالغ واریزی رادریافت می دارد.
ماده 18ـ 80% درامد اختصاصی موضوع ماده 17 این آیین نامه براساس مفاد مواد 8و9 این آیین نامه در مورد بیمه شدگان مشمول خدمات بیمه درمانی قراردادهای خاص و 20% باقی مانده بند 1 ماده 16 این آیین نامه هزینه می گردد.
ماده 19ـ مفاد مواد 6و7 این آیین نامه در مورد انجام هزینه های اعتبار درامد اختصاصی برنامه خدمات درمانی نیز فاقد می باشد.
نخست وزیرـ میر حسین موسوی

بسمه تعالی جدول توزیع اعتبارات سال 1366 برنامه بیمه های اجتماعی کارمندان دولت (30403000) و برنامه بیمه های اجتماعی کارگران به تفکیک استان موضوع تبصره 37 قانون بودجه سال 1366 کل کشور

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12395

تاریخ تصویب : 1366/05/21

تاریخ ابلاغ : 1366/06/25

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.