×

اساسنامه سازمان حسابرسی

اساسنامه سازمان حسابرسی

اساسنامه-سازمان-حسابرسی
جلسه شماره 442 دوره دوم
بسم الله الرحمن الرحیم
شماره 3679/1 4/7/1366
جناب آقای نخست وزیر
اساسنامه سازمان حسابرسی مصوب 17/6/1366 مجلس شورای اسلامی که کلیه مراحل قانونی را طی کرده است ارسال می گردد تا برای اجراء در اختیار مسوولان گذارده شود .
رئیس جمهور ـ سید علی خامنه ای
شماره 82314/ق 29
وزارت امور اقتصادی و دارائی
اساسنامه سازمان حسابرسی که در جلسه روز سه شنبه هفدهم شهریور ماه یک هزار و سیصد و شصت و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 25/6/1366به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 3679/1 مورخ 4/7/1366 ریاست جمهوری به نخست وزیری وتصل گردیده است جهت اجراء به پیوست ابلاغ می گردد .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

فصل اول ـ کلیات
ماده 1ـ در اجرای قانون تشکیل سازمان حسابرسی مصوب پنجم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی سازمان حسابرسی که از این پس در این اساسنامه سازمان نامیده شده است و به صورت شرکت سهامی اداره می شود نشکیل می گردد .
ماده 2 ـ سازمان اداری شخصیت حقوقی و استقلال مالی بوده و وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارائی می باشد و برطبق قانون تشکیل سازمان حسابرسی و مفاد این اساسنامه و آئین نامه مربوط اداره خواهد شد .
تبصره 1ـ آئین نامه استخدامی سازمان حداکثر ظرف 3 ماه پس از تشکیل توسط سازمان با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و برای تصویب به هیات وزیران تقدیم می شود . تا زمانیکه آئین نامه استخدامی سازمان به تصویب نرسیده است کارکنان منتقله از سایر دستگاههای موضوع تبصره 5 ماده واحده قانون تشکیل سازمان حسابرسی تابع مقررات استخدامی مربوط به خود می باشند .
تبصره 2ـ آئین نامه های اداری مالی معاملاتی و سایر آئین نامه های مورد نیاز پس از تصویب مجمع عمومی سازمان قابل اجراء خواهند بود .
ماده 3ـ سازمان برای مدت نا محدود تشکیل می گردد و انحلال آن فقط به موجب قانون میسر خواهد بود .
ماده 4ـ مرکز اصلی سازمان تهران است و در صورت لزوم سازمان می تواند در سایر نقاط کشور شعبه دائر نماید .
تبصره سازمان می تواند برای انجام عملیات حسابرسی و ارائه خدمات مالی واحدهای اجرائی جداگانه به صورت موسسات حسابرسی و خدمات مالی دائر نماید . موسسات مزبور شخصیت حقوقی مستقل نداشته و به عنوان بخشی از تشکیلات سازمان از هر نظر تابع مفاد این اساسنامه و آئین نامه اجرائی آن می باشند . نحوه تشکیل و اداره موسسات نامبرده به موجب دستوالعملی که به تصویب مجمع عمومی سازمان خواهد رسید معین خواهد شد.
ماده 5ـ سرمایه سازمان معادل 50میلیون ریال می باشد که به پانصد سهمه بانام صد هزار ریالی تقسیم شده است و تماما متعلق به دولت می باشد .سرمایه سازمان از محل صرفه جویی اعتبارات جاری وزارت امور اقتصادی و دارایی قابل تامین و پرداخت است .
تبصره ـ ارزش ویژه ( اموال و داراییها و مطالبات به کسر بدهیها به ارزش دفتری ) دستگاههای حسابرسی دولتی یا وابسته به دولت موضوع تبصره 5 ماده قانون تشکیل سازمان حسابرسی پس از تصویب مجمع عمومی سازمان به حساب افزایش سرمایه سازمان منظور خواهد شد.
فصل دوم : موضوع، وظایف و اختیارات
ماده 6ـ موضوع سازمان عبارت است از تامین نیازهای اساسی دولت و زمینه حسابرسی و ارایه خدمات مالی لازم به بخشهای دولتی و تحت نظارت دولت و تدوین و تعمیم اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی منطبق با موازین اسلامی و تحقیق و تتبع در روشهای علمی و عملی به منظور اعتلای دانش تخصصی منطبق با نیازهای کشور.
ماده 7ـ وظائف و اختیارات سازمان عبارت است از :
الف ـ انجام وظائف بازرس قانونی و امور حسابرسی کلیه دستگاههائی که بر طبق اصول 44 و 45 قانون اساسی که مالکیت عمومی بر آنها مترتب می باشد از قبیل بانکها، موسسات و شرکتهای بیمه و همچنین شرکتهای دولتی و موسسات و سازمانهای انتفاعی دولتی ، مراکز تهیه و توزیع وابسته به وزارت بازرگانی بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید و سایر نهادهای انقلاب اسلامی و موسسات و شرکتهای تحت پوشش انها و شرکتها و خارخانجات و موسساتی که صرفنظر از چگونگی مالکیت سرمایه انها به موجب قوانین و موققرات مربوط توسط مدیریت منتخب دولت و یا تحت پوشش دستگاههای اجرایی اداره می شود و سایر دستگاههای عمومی که طبق اساسنامه و مققرات مورد عمل مکلف به تعیین بازرس قانونی و انجام حسایرسی می باشند.
ب ـ انجام وظائف بازرس قانونی و امور حسابرسی شرکتها موسسات ودستگاههائی که در مجموع بیش از 50% سرمایه آنها به طور مستقیم و یا غیر مستقیم متعلق به دستگاههای موضوع بند الف فوق می باشد.
تبصره ـ انجام وظائف بازرس قانونی و امور حسابرسی توسط سازمان در شرکتها و موسسات موضوع این بند که قسمتی از سهام آنها متعلق به بخش غیر دولتی (تعاونی ـ خصوصی ) می باشد موکول به تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام است .چنانچه در اساسنامه اختیار تعیین بازرس قانونی و امور حسابرسی از جمله وظائف مجمع عمومی مباشد طبق اسانامه عمل خواهد شد ودر هر صورت نمایندگان صاحب سهام دولت و همچنین نمایندگان صاحب سهام شرکتهای دولتی و سایر دستگاههای مذکور در بند الف این ماده موظف اند رای به انتخاب سازمان بدهند .
ج ـ حسابرسی طرح های عمرانی ( سرمایه گذاری ثابت )مورد اجراء در دستگاههای موضوع بندهای الف و ب این ماده .
دـ انجام حسابرسی و خدمات مالی موردی ارجاعی توسط وزیر امور اقتصادی و دارائی در حدود امکانات سازمان .
هـ ارائه خدمات و مشاوره مالی به وزارتخانه ها و موسسات دولتی و دستگاههای مذکور در بندهای الف و ب فوق در صورت نیاز و درخواست دستگاههی مزبور درچهار چوب امکانات و برنامه های سازمان .
وـ تربیت و آموزش و جذب افراد متعهد جهت تامین کادر متخص مورد نیاز به منظور خود کفائی از طریق ایجاد موسسه آموزشی و همچنین تنظیم و اجرای برنامه های مداوم اموزشی به منظور ارتقاء سطح دانش شاغلی در اسزمان و همکاری با سازمانهای دولتی ، دانشگاهها ، مراکز آموزشی و سایر سازمانها در زمینه اموزشی و اماده سازی نیروهای انسانی مورد نیاز برای امور حسابرسی و حسابداری .
زـ مرجع تخصصی و رسمی تدوین اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی در سطح کشور این سازمان می باشد .گزارشات حسابرسی و صورتهای مالی که در تنظیم آنها اصول و ضوابط تعیین شده از طرف سازمان رعایت نشده باشد در هیچ یک از مراجع دولتی قابل استفاده نخواهد بود.
ح ـ تدوین موازین اخلاقی و رفتار حرفه ای حسابرسان سازمان براساس اصول و موازین اسلامی .
طـ انجام تحقیقات و مطالعات لازم به منظور کسب آخرین اطلاعات در زمینه حسابداری و حسابرسی و سایر رشته های مربوط و نشر و اشاعه نتیجه حاصل به منظور افزایش مستمر سطح دانش تخصصی حسابداری و حسابرسی .
تبصره 1ـ انجام وظایف مندرج دربندهای الف و ب و ج فوق در مورد شرکتها و موسساتی که شمول قانون برانها مستلزم ذکر نام است نیز توسط سازمان صورت خواهد گرفت .
تبصره 2ـ سازمان مجاز است در حدود امکانات و برنامه های اجرایی خود علاوه بر دستگاههای مذکور در بندهای الف و ب فوق امور بازرسی قانونی حسابرسی ارائه خدمات و مشاوره مالی و طرح و استقرار سیستم های مالی دستگاهها را بنا به درخواست ارگان مجاز انها پذیرفته و انجام دهد .
تبصره 3ـ سازمان می تواند در موارد اضطراری و پس از اخذ مجوز از مجمع عمومی به مسؤلیت خود و تحت نظارت مستقیم طبق ضوابطی که به پیشنها هیات عامل و تایید هیات عالی نظارت به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارائی می رسد از خدمات اشخاص حقیقی ایرانی که به امر حسابرسی و خدمات مشاوره مالی اشتغال دارند استفاده نماید. تایید صلاحیت اشخاص مزبور جهت خرید خدمت از طریق سازمان در هر مورد طبق نظر حد اقل سه نفر از اعضای هیات عالی نظارت خواهد بود.
فصل سوم ـ ارکان سازمان
ماده 8ـ ارکان سازمان به شرح زیر است
1ـ مجمع عمومی
2ـ هیات عامل
3ـ مدیر عامل
4ـ هیات عالی نظارت
مجمع عمومی
ماده 9ـ اعضاء مجمع عبارتند از :
1ـ وزیر امور اقتصادی و دارائی ـ رئیس مجمع )
2ـ وزیر برنامه وبودجه
3ـ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
4ـ دو نفر دیگر از وزراء به انتخاب هیات وزیران
ماده 10ـ مجمع عمومی سازمان حداقل سالی دوبار با دعوت کتبی رئیس مجمع به منظور اتخاذ تصمیم در مورد صورتهای مالی و بودجه سازمان و سایر وظایف تشکیل می شود و علاوه بر آنها با پیشنها مجمع عمومی مدیر عامل و یا حداقل چهار نفر از اعضای هیات عامل و یا هیات عالی نظارت حداکثر ظرف 15 روز با دعوت کتبی رئیس مجمع تشکیل خواهد شد.
تبصره ـ جلسات مجمع عمومی با حضور حداقل چهارعضو رسمیت خواهد داشت و تصمیمات آن با اکثریت آراء معتبر می باشد .
ماده 11ـ وظائف مجمع عموی عبارت است از :
1ـ نصب و عزل رئیس و اعضائ هیات عامل به ترتیب مقرر در اینن اساسنامه .
2ـ تعیین حقوق و مزایای مدیر عامل اعضاء هیات عامل رئیس و اعضاء هیات عالی نظارت
3ـ تصویب بودجه و صورتهای مالی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارشات و هایت عامل و هیات عالی نظارت .
4ـ تصویب تشکیلات سازمان و اتخاذ تصمیم در مورد خط مشی و برنامه های کلی و آموزش سازمان
5ـ تصویب آیین نامه های مندرج در این اساسنامه که تصویب آن به عهده مجمع عموی واگذار گردیده است
6ـ پیشنهاد هرگونه تغییر در اساسنامه به هایت وزیران حهت ارائه به مجلس شورای اسلامی .
7ـ اتخاذ تصمیم نسبت به موضوعات دیگری که در ارتباط با وظائف سازمان می باشد
8ـ اتخاذ تصمیم در مورد تغییر میزات سرمایه سازمان
9ـ پیشنها هرگونه تغییر در آیین نامه استخدامی سازمان به مراجع ذیربط.
10ـ اجازه ایجاد شعبه و واحدهای اجرائی تابع موضوع ماده 2 این قانون
11ـ تعیین نهائی اصول ضوابط و استانداردهای حسابرسی و حسابداری .
12ـ تعیین نهائی موازین خاص اخلاقی و انضباطی حسابرسان سازمان .
هیات عامل
ماده 12ـ هیات عامل سازمان از یک نفر رئیس که سمت مدیر عامل را نیز خواهد داشت و یک قائم مقام و هفت عضو دیگر که به طور موظف انجام وظیفه خواهند نمود و همگی متخصص و متعهد و متدین و دارای حسن شهرت در حرفه می باشندتشکیل می گردد.
تبصره ـ قائم مقام در غیاب مدیر عامل عهده دار وظایف وی خواهد بود.
ماده 13ـ اعضای هیات عامل باید دارای تحصیلات عالی در یک یاز رشته های حسابداری و حسابرسی ومالی بازرگانی و بانکداری و یا رشته های وابسته به آنها بوده وحداقل 7 سال تجربه در رشته حسابرسی بعد از اخذ مدارک کارشناسی داشته باشد .
ماده 14ـ مدیر عامل به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارائی و تصویب مجمع عموی و قائم مقام مدیر عامل و سایر اعضاء هیات عامل به پیشنهاد مدیر عامل و تایید وزیر امور اقتصادی و دارائی و تصویب مجمع عموی برای مدت سه سال تعیین ومنصوب می شود.
تبصره ـ وزیر امور اقتصادی و دارائی می تواند عزل و یا تغییر سمت مدیر عامل و هر یک از اعضاء هیات عامل را قبل از پایان دوره عضویت آنان به مجمع عموی پیشنهاد نماید.
ماده 15ـ هریک از اعضاء هیات عامل عهده دار بخشی از فعالیت سازمان خواهد بود و قبول سمتهای غیر موظف فقط در موسسات عام المنفعه و اجتماعی با تصویب وزیر امور اقتصادی و دارائی بلامانع است .
ماده 16ـ در صورت استعفاء عزل و بازنشستگی و یا فوت هر یک از اعضاء هیات عامل وزیر امور اقتصادی و دارائی موظف است به ترتیب مقرر در اعضاء هیات عامل وزیر امور اقتصادی و دارائی موظف است به ترتیب مقرر در این قانون حداکثر ظرف مدت یک ماه جانشین وی را به مجمع عمومی پبسنها نماید .
ماده 17ـ جلسات هیات عامل با حضور حداقل 7 نفر از اعضاء رسمیت خواهد یافت ریاست جلسات هیات عامل با مدیر عامل خواهد بودو تصمیمات متخذه با حداقل 5 رای موافق معتبر است .
تبصره ـ جلسات هیات عامل با پیشنهاد مدیر عامل یا حداقل سه نفر از سایر اعضاء هیات عامل با دعوت کتبی مدیر عامل تشکیل خواهد شد.
ماده 18ـ تصمیمات هیات عامل در دفتر ثبت و به امضاء اعضاء حاضر در جلسات خواهد رسید . مسئولیت ابلاغ و پیگیری مصوبات هیات عامل با مدیر عامل است .
ماده 19ـ وظایف عامل عبارت است از :
1ـ بررسی و تایید و ارائه بودجه سالانه بر صورتهای مالی سالانه و گزارش عملکرد سازمان به مجمع عمومی .
2ـ بررسی و تایید تشکیلات سازمان جهت ارائه به مجمع عمومی .
3ـ بررسی و تایید پیشنهاد و تغییر اساسنامه جهت ارایه به مجمع عمومی 4ـ اتخاذ تصمیم در مورد پیشنهادات صلح و سازش در دعاوی با رعایت قوانین و مقررات مربوط .
5ـ بررسی و تایید آئین نامه های مورد نیاز و ارائه به مراجع ذیربط جهت تصویب .
6ـ بررسی و تایید ضوابط و استانداردهای حسابداری و حسابرسی بنا به پیشنهاد کمیته فنی جهت ارائه به مجمع عمومی .
7ـ بررسی و تایید موازین اخلاقی و انضباطی حسابرسان سازمان بنا به پیشنهاد کمیته انضباطی جهت ارائه به مجمع عمومی .
8ـ تعین و تدوین برنامه های اموزشی در قالب اهداف و وظایف سازمان بنا به پیشنهاد کمیته آموزشی .
ماده 20ـ مدیرعامل بالاترین مقام اجرائی سازمان بوده و در حدود قوانین و مقررات مربوط مسئول اداره امور سازمان می باشند و دارای وظایف و اختیارات ذیل است :
1ـ اجرای مصوبات مجمع عمومی و هیات عامل
2ـ تهیه و پیشنهاد بودجه سالانه به هیات عامل
3ـ تهیه صورت های مالی و ارائه آن به هیات عالی نظارت و مجمع عمومی پس از تایید هیات عامل .
4ـ تهیه گزارش عملکرد سازمان و ارائه آن به مجمع عمومی پس از تایید هیات عامل .
5ـ تهیه تشکیلات سازمان و ارایه آن به مجمع پس از تایید هیات عامل
6ـ پیشنهاد تغییر اساسنامه و آئین نامه استخدامی به مجمع عمومی پس از تایید هیات عامل .
7ـ تهیه و تدوین وارائه ائین نامه های مالی و معاملاتی و سایر آئین نامه های مورد نیاز به مجمع عمومی پس از تایید هیات عامل .
8ـ تعیین سمت اجرائی و وظاوف و اختیارات هر یک از اعضاء هیات عامل در اداره عامل سازمان .
9ـ نمایندگی سازمان در کلیه مراجع قانونی با حق توکیل به غیر و ارجاع داوری ودر موارد لازم ارائع پیشنهاد صلح و سازش به هایت عامل .
10ـ دعمت اعضاء هیات عامل جهت تشکیل جلسه .
ماده 21ـ کلیه اسناد واوراق مالی و تعهد آور باید به امضاء مدری عامل یا افرادد مجاز از طرف وی و یک یاز اعضاء هیات عامل به انتخاب هیات عامل برسد .
تبصره ـ مدیر عامل و عضو هیات عامل موضوع ماده 21 می تواند حق امضاء اسناد و اوراق مالی و تعهد اور را در شعب و واحدهای اجرایی به موجب آیین نامه ای به تصویب مجمع عمومی سازمان می رسد .
برحسب مورد به مسؤلین شعب یا واحدهای اجرایی سازمان واگذار نماید این تفویض اختیار رافع مسؤلیت تفویض کننده نخواهد بود.
هیات عالی نظارت
ماده 22ـ هیات عالی نظارت مرکب از یک رئیس و چهار نفر عضو از بین افراد مسلمان مؤمن و متقی و دارای حسن شهرت و مسلط به امور حسابرسی و حسابداری که دارای تسهیلات عالی در یکی از رشته های حسابداری و حسابرسی و مالی بازرگانی یا بانکداری یا رشته های وابسته به آنها با حداقل 7 سال تجربه در امور حسابرسی و حسابداری پس از اخذ مدرک لیسانی در سطح مدیرتی باشد برای مدت دو سال انتخاب می شود و باید لااقل یک ماه قبل از انقضاء دوره اعضاء جدید انتخاب گردد و انتخاب مجدد اعضاء بلامانع است .
تبصره ـ رئیس هیات عالی نظارت و یک عضو با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارائی و تصویب هیات وزیران و دو عضو با انتخاب رئیسی دیوان محاسبات کشور و یک عضو با پیشنها دادستان کل کشور منصوب خواهد شد.
ماده 23ـ وظائف هیات عالی نظارت عبارت است از :
1ـ نظارت مستمر بر عملیات جاری سازمان و واحدهای اجرائی تابع آن به منظور جلوگیری از هرگونه انحراف احتمالی و حصول اطمینان از حسن اجرائی امور بر طبق خط مشی و برنامه ها و ضوابط مصوب سازمان .
2ـ مطالعه و بررسی دستورالعملهای و روشهای حسابرسی و حصول اطمینان از انها.
3ـ بررسی گزارشات حسابرسی به منظور حصول اطمینان از تعقیب و اطمینان لازم در مورد متخلفین و دیگر موارد مهم مطرح شده در گزارشات حسابرسی .
4ـ اجرای وظائف بازرس قانونی سازمان و واحدهای اجرائی تابعه آن .
5ـ تایید صلاحیت اشخاص مذکور در تبصره 3 ماده 7 این اساسنامه و بررسی کیفیت کار آنان در خصوص حسابرسیها و خدمات ارجاعی از طرف سازمان .
تبصره 1ـ حدود مسؤلیتهای هیات عالی نظارت در اجرای وظایف بازرس قانونی طبق قانون تجارت و سایر قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.
تبصره 2ـ اعضاء هیات عالی نظارت منفردا یا متفقا گزارشات لازم از نظارت خود بر سازمان را به طور مستمر به وزیر امور اقتصادی و دارائی مجمع عموی و به صورت لزوم به دیوان محسبات دادستانی کل کشور هیات وزیران تسلیم خواهد کرد.
ماده 24ـ هیات عالی نظارت در ایفای وظایف خود می تواند کلیه اسناد حسابها ودارائیهای سازمان را مورد رسیدگی قرار دهد و به کلیه مقررات و تصمیمات و نوشته ها و گزارشات سازمان که لازم می داند دسترسی داشته باشد و بدون مداخله در امور جاری سازمان و در حدود وظائف نظرات خود را به مدیر عامل سازمالن می دهد.
تبصره ـ رئیس یا یک نفر از اعضاء به معرفی رئیس هیات عالی نظارت در جلسات هیات عامل سازمان بدون داشتن حق رای اجباری است .
مدیر عامل سازمان مکلف است ساعت و تاریخ تشکیل جلسات هیات عامل را حداقل سه روز از تشکیل کتبا به هایت عالی نظارت اعلام دارد.
در غیر این صورت مصوبات جلسه اعتبار قانونی نخواهد داشت .
ماده 25ـ هیات عالی نظارت دارای دبیرخانه ای می باشد که زیر نظر رئیس هیات اداره خواهد شد.
دبیر و کارکنان از بین کارمندان سازمان توسط رئیس هایت عالی نظارت و با هماهنگی قبلی مدیر عامل تعیین می شودنحوه اداره ووظایف دبیرخانه بر اساس آیین نامه خواهد بود که توسط هیات عالی نظارت تهیه و به تصویب مجمه عمومی خواهد رسید دبیرخانه هیات عالی نظارت برای انجام وظایف خود امکانات ادارای و مالی سازمان استفاده خواهد نمود.
ماده 26ـ رئیس و اعضای هیات عالی نظارت به طور موظف انجام وظیفه خواهد نمود و قبول سمتهای غیر موظف فقط در موسسات عام المنفعه ، و اجتماعی و آموزشی با تصویب مجمع عمومی بلامانع است .
ماده 27ـ حقوق و مزایای رئیس و اعضای هیات عالی نظارت به ترتیب معادل مدیر عامل و اعضای هیات عالی سازمان می باشد.
ماده 28ـ آیین نامه داخلی هیات عالی نظارت به وسیله هیات تهیه و تصویب مجمع عموی سازمان می باشد.
فصل چهارم ـ سایر مقررات
ماده 29ـ سازمان به منظور حسن اجرای وظایف تخصصی خود دارای کمیته های فنی آموزشی و انضباطی می باشد وظایف کمیته و همچنین تعداد و ترکیب اعضاء و نحوه اداره آنها مشترکا توسط هیات عامل و هیات عالی نظارت تهیه و به تصویب مجمع عموی می رسد این کمیته ها زیر نظر هیات عامل انجام وظیفه خواهد نمود لیکن موظف اند گزارش عملیات و صورت حساب خود را به هیات عامل و هیات عالی نظارت تسلیم نماید.
تبصره ـ اعضاء کمیته ها از اشخاص متعهد و متخصص در یکی از رشته های تحصیلی مذکور در ماده 22 این قانون انتخاب می شود .
ماده 30ـ اعضاء هایت عامل و هیات عالی نظارت پس از انتخاب سوگند خورده و سوگند نامه را امضاء می نمایند که در اجرای وظایف نهایت دقت و بی نظری را به کار برند و کلیه نظارت ابرازی و تصمیماتی که می گیرند مقرون به صلاح کشور بوده و رعایت کامل حفظ اسرار سازمان را چه در زمان تصدی و چه بعد از آن بنمایند .
ماده 31ـ سال مالی سازمان از اول فروردین ماه هر سال شروع و به آخر اسفندماه همان سال خلتمه می یابد مگر سال اول که از تاریخ تشکیل شروع و در پایان اسفندماه همان سال پایان می پذیرد .
ماده 32ـ صورتهای مالی هر سال سازمان به باید حداق 30 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی سازمان به هیات عالی نظارت ارائه شود.
ماده 33ـ موارد پیش بینی نشده در این اساسنامه تابع قانون و تجارت خواهد بود.
قانون فوق مستمل بر 33 ماده و 18 تبصره در جلسه روز سه شنبه 17 شهریور 1366 مجلس شورای اسلام یتصویب و در تاریخ 25/6/66 به تایید شورای نتگهبان رسیده است .
رئیسی مجلس شورای اسلامی ـ اکبر هاشمی

نوع : اساس نامه

شماره انتشار : 12419

تاریخ تصویب : 1366/06/17

تاریخ ابلاغ : 1366/07/23

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.