×

آئین نامه اجرائی بند «ی» تبصره (5) قانون بودجه سال 1376 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند «ی» تبصره (5) قانون بودجه سال 1376 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-«ی»-تبصره-(5)-قانون-بودجه-سال-1376-کل-کشور
شماره 51778/ت17850 هـ 27/1/1376

وزارت صنایع – وزارت بازرگانی – سازمان برنامه و بودجه
هیأت وزیران در جلسه مورخ 27/1/1376 بنا به پیشنهاد شماره 3310-42/8494-102 مورخ 23/12/1375 سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند «ی» تبصره (5) قانون بودجه سال 1376 کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود :

1- منظور از نانهای صنعتی انواع نانهای مرغوب از قبیل نان حجیم و نیمه حجیم است که به تناسب نیاز هر منطقه با کیفیت خوب، بهداشتی و سالم و به صورت مکانیزه و با رعایت استانداردهای لازم تولید شود.
2- روش تولید و ماشین آلات مورد نیاز نانهای صنعتی و مرغوب باید به شکلی باشد که از مرحله تحویل آرد تا تحویل نان شامل سیلوی آرد ، خمیرگیر، اتاق تخمیر خمیر ، چانه گیر، فرم دهنده، اتاق تخمیر ثانویه، فر مناسب با حرارت غیر مستقیم برای پخت ، سیستم خنک کننده و بسته بندی باشد.
3- ظرفیت کارخانه های مورد نظر باید حداقل پنج تن در روز مجهز به سیستم آزمایشگاهی آرد و نان باشد.
4- واحدهای تولید نان صنعتی باید حداقل یک مسؤول فنی در رشته تغذیه و صنایع غذایی داشته باشند.
5- وزارت صنایع مکلف است ماشین آلات مورد نیاز با مشخصات ذکر شده در بند (2) را از طریق سازندگان داخلی تأمین نماید و در صورت لزوم می تواند از طریق انتقال تکنولوژی نسبت به ساخت آنها در داخل اقدام نماید.
6- شوراهای آرد و نان در سطح کشور موظفند با همکاری و هماهنگی اداره های کل صنایع استانها در چهار چوب سهمیه های استانی برای تولید نان صنعتی برنامه ریزی و اقدام نمایند.
7- سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداریها، وزارت جهاد سازندگی، وزارت کشاورزی و وزارت کشور حسب مورد موظف می باشند تسهیلات لازم را برای واگذاری زمین براساس نظر شورای آرد و نان به میزانی که در طرح پیش بینی شده فراهم نمایند و زمین در اسرع وقت به قیمت منطقه ای در اختیار متقاضی قرار گیرد. استانداران به عنوان رئیس شورای آرد و نان استان مسؤول پی گیری و اجرای این بند می باشند و باد روشی اتخاذ نمایند که تکلیف متقاضی حداکثر در مدت سه ماه تعیین شود. ضمناً این واحدها مجاز به تغییر کاربری از تولید نان نمی باشند.
8- شهرداریها در محدوده شهر و فرمانداران وسایر ارگانها در خارج از شهر موظف می باشند ظرف یک ماه پس از صدور جواز تأسیس و انتخاب زمین نسبت به صدور جوا ساختمان اقدام نمایند این کارخانه ها از پرداخت هزینه های تراکم و پارکینگ و سایر عوارض احداث شهرداری معاف می باشند.
9- شرکتهای آب و برق و گاز موظف می باشند نیاز کارخانه های مزبور را در اسرع وقت تأمین نمایند.
10- مالیات و بیمه نانوایی های صنعتی ک براساس این آیین نامه احداث می شوند مشابه نانوایی های سنتی خواهد بود.
11- وزارت صنایع موظف است تسهیلات لازم برای احداث واحدهای تولید کننده افزودنی های آرد جهت بهبود کیفیت نان و آرد فراهم نماید و تا زمان راه اندازی این واحدها وزارت صنایع ارز مورد نیاز برای واردات افزودنی ها را تأمین خواهد کرد.
12- کمیسیون مندرج در تبصره (3) قانون بودجه موظف است که در خواست وام این قبیل کارخانه ها را با اولویت مورد بررسی قرار داده و در چهار چوب ضوابط مورد عمل آیین نامه اجرایی تبصره (3) قانون بودجه کل کشور اقدام کند و حداقل پنجاه درصد (50%) سرمایه گذاری مورد نیاز را از محل این تبصره تأمین نماید.
13- وزارت صنایع موظف است ظرف سه ماه برنامه تولید نان صنعتی و مرغوب را تهیه و به تصویب شورای اقتصاد برساند.
14- اجرای این آیین نامه در استان تهران به عهده وزارتین بازگانی و صنایع می باشد.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1376/01/27

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بازرگانی - وزارت صنایع - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.