×

آئین نامه اجرائی تبصره (63) قانون بودجه سال 1376 کل کشور

آئین نامه اجرائی تبصره (63) قانون بودجه سال 1376 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(63)-قانون-بودجه-سال-1376-کل-کشور
شماره 51283/ت 17836 هـ 23/1/1376

سازمان برنامه و بودجه – شورای پژوهشهای علمی کشور – وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیأت وزیران در جلسه مورخ 6/1/1376 بنا به پیشنهاد شماره 3310-42/8494-102 مورخ 23/12/1375 سازمان برنامه و بودجه و شورای پژوهشهای علمی کشور و به استناد تبصره (63) قانون بودجه سال 1376 کل کشور، آیین نامه اجرایی تبصره یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- به منظور هماهنگی در تصویب و اجرای طرحهای ملی تحقیقات، کلیه دستگاههای اجرایی مکلفند، پروژه های تحقیقاتی خود را که در چهار چوب هدفها و سیاستهای برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و اولویتهای پژوهشی مصوب شورای پژوهشهای علمی کشور قرار دارد، برای بررسی مرحله اول حداکثر تا تاریخ 15/2/1376 به دبیرخانه شورای پژوهشهای علمی کشور و سازمان برنامه و بودجه – در قالب فرم «الف» پیوست – ارسال کنند.
ماده 2- تصویب یا رد پروژه های تحقیقاتی مرحله اول پس از ارسال به دبیرخانه شورا تا پانزده خرداد ماه از سوی دبیرخانه شورا به دستگاه اعلام می شود.
تبصره – پروژه هایی که توسط سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد نشده باشند، قابل طرح در شورای پژوهشهای علمی کشور نمی باشند.
ماده 3- پس از تصویب پروژه های تحقیقاتی توسط شورای پژوهشهای علمی کشور، دستگاههای اجرایی موظفند مجموعه پروژه های تحقیقاتی را در قالب فرم موافقتنامه طرحهای عمرانی حداکثر تا (15) روز پس از ابلاغ دبیرخانه شورا تنظیم و به سازمان برنامه و بودجه برای مبادله ارسال کنند.
ماده 4- اعتبار تخصیص یافته به هر دستگاه اجرایی مشمول مفاد ماده (4) قانون نحوه انجام امور مالی و معاملاتی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی بوده و قابل انتقال به سال بعد خواهد بود.
ماده 5- مصرف اعتبارات اختصاص یافته موضوع این آیین نامه به صورت خارج از شمول قانون محاسبات عمومی کشور و سایر قوانین و مقررات عمومی کشور بوده و با رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند هزینه می شود.
ماده 6- دستگاههای اجرایی مجاز هستند که با اشخاص حقیقی از جمله محققان خود قرار داد انجام تحقیقات منعقد کنند.
تبصره 1- محققان دستگاههای اجرایی موظفند برای انعقاد قرار داد با سایر دستگاهها رضایت دستگاه متبوع خود را جلب کنند.
تبصره 2- تمام نتایج تحقیقاتی و اکتشافات به عمل آمده در اثر اجرای طرحهای تحقیقاتی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی که از محل اعتبارات موضوع این آیین نامه تحصیل شده است، متعلق به دولت است .
ماده 7- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اجرای پروژه های تحقیقات ملی، ارز مورد نیاز را با اولویت و تسهیلات ویژه برای خرید کتاب، مقاله و مانند آن در اختیار دستگاه اجرایی (بهره بردار) قرار دهد.
ماده 8- گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است به منظور واردات کتب، تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی ، تسهیلات
ویژه ای برای دستگاههای تحقیقاتی فراهم کند.
ماده 9- دستگاههای اجرایی موظفند گزارش پیشرفت عملیات پروژه های تحقیقاتی مندرج در موافقتنامه مبادله شده را هر سه ماه یکبار به سازمان برنامه و بودجه و شورای پژوهشهای علمی گزارش کنند.
تبصره – شورای پژوهشهای علمی کشور مجاز است با توجه به پیشرفت عملیات و مطابقت آن با مصوبات شورا، نسبت به تغییر دستگاه اجرایی و میزان اعتبار مصوب تجدید نظر به عمل آورده و مراتب را ضمن هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه به دستگاههای اجرایی ذی نفع ابلاغ کند.
ماده 10- شورای پژوهشهای علمی کشور موظف است گزارش عملکرد طرحهای ملی تحقیقات موضوع این آیین نامه را تا پایان سال 1376 به هیأت دولت ارسال کند.
ماده 11- سازمان برناه و بودجه مکلف است اعتبار طرحهای تحقیقات ملی را با توجه به پیشرفت پروژه ها به میزان صد در صد تخصیص دهد. میزان اعتبار تخصیص یافته براساس نوع پروژه و پیشرفت فیزیکی بوده و در مقاطع سه ماهه که از سوی کمیته تخصیص تعیین می شود، خارج از ضوابط معمول تخصیص داده می شود.
ماده 12- احداث ، خرید و اجاره ساختمانهای اداری و خرید خودرو از محل پروژه های تحقیقاتی ممنوع است.
معاون اول رئیس جمهور - حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1376/01/06

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.