×

قانون اصلاح ماده (3 ) اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع

قانون اصلاح ماده (3 ) اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع

قانون-اصلاح-ماده-(3-)-اصلاحی-قانون-حفاظت-و-بهره-برداری-از-جنگلها-و-مراتع

وکیل


ماده واحده –: تبصره 02) ماده (3) اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع مصوب 1348 حذف و یک تبصره به عنوان تبصره (7) به آن اضافه می شود:
تبصره 7- بهره برداری در قالب طرح و به صورت انبوه از فرآورده های فرعی جنگلی و مرتعی ملی شده، از قبیل باریجه، کتیرا، آنقوزه و سقز که فهرست آنها توسط وزارت جهاد سازندگی تهیه و منتشر می شود، مستلزم اخذ مجوز لازم از وزارت یادشده است، اولویت بهره برداری با رعایت اصول فنی با دارندگان پروانه چرای دام و بهره برداران جنگلی و مرتعی در هر منطقه خواهد بود. بهای پایه فرآورده های جنگلی و مرتعی هر سال توسط وزارت جهاد سازندگی تعیین می شود. بهره مالکانه فرآورده های یادشده با توجه به نرخ که سالانه به وسیله وزارت مذکور اعلام می گردد، از متقاضی دریافت و به حساب خاصی در خزانه داری کل واریز می شود. صد در صد (100%) وجوه یادشده توسط سازمان برنامه و بودجه به منظور حفظ و احیای جنگلها، مراتع و بیشه های طبیعی و اراضی جنگلی در بودجه سالانه وزارت جهاد سازندگی (سازمان جنگلها و مراتع) پیش بینی می شود.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هفدهم فروردین ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 19/1/1376 به تایید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1376/01/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.