×

آئین نامه اجرائی تبصره (39) قانون بودجه سال 1376 کل کشور

آئین نامه اجرائی تبصره (39) قانون بودجه سال 1376 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(39)-قانون-بودجه-سال-1376-کل-کشور
شماره 127537/ت 17988هـ 9/2/1376

وزارت مسکن و شهر سازی – سازمان برنامه و بودجه
هیأت وزیران در جلسه مورخ 31/1/1376 بنا به پیشنهاد وزارت مسکن و شهر سازی و سازمان برنامه و وبودجه و در اجرای تبصره (39) قانون بودجه سال 1376 کل کشور، آیین نامه اجرایی تبصره یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1- وزارت مسکن و شهر سازی می تواند با جلب سرمایه گذاری مردم از طریق انتشار اوراق مشارکت، نسبت به تکمیل ساختمان بیمارستانهای در دست احداث مشمول طرحهای شماره 30303385 الی 30303393 و 30303398 موضوع پیوستهای قانون بودجه سال 1369 و سنوات بعدی آن، همچنین طرحهای دانشگاهی ذیل ردیف 133500 وزارت مسکن و شهر سازی اقدام نماید.
ماده 2- وزارت مسکن و شهر سازی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای بهره بردار، برای هر یک از بیمارستانها و طرحهای دانشگاهی مشمول تبصره (39) قانون بودجه سال 1376 کل کشور که تکمیل آن را مناسب برای مشارکت تشخیص دهد، اقدام به انتشار اوراق مشارکت می نماید.
ماده 3- وزارت مسکن و شهر سازی، برنامه زمان بندی شده احداث بیمارستانها و دانشگاهها در شهرها را بر حسب اولویت تنظیم می نماید و طبق برنامه مذکور و با رعایت ماده (4) این آیین نامه اوراق مشارکت را در نوبتهای مختلف منتشر خواهد کرد.
ماده 4- با توجه به برنامه زمان بندی و اعتبار مورد نیاز از محل اوراق مشارکت در هر مرحله، میزان و تاریخ اوراق قابل انتشار با توجه به بازار اوراق مشارکت با موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد شد.
ماده 5- حداقل سهم الشرکه وزارت مسکن و شهر سازی در هر طرح اعم از آورده های نقدی و غیر نقدی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت مسکن و شهر سازی تعیین می شود.
تبصره – ارزش آورده های غیر نقدی توسط کارشناس منتخب وزارتخانه های مذکور تقویم می شود.
ماده 6- بانک کارگزار اوراق مشارکت با توافق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت مسکن و شهر سازی انتخاب خواهد شد.
ماده 7- اوراق مشارکت به میزان مورد نیاز در مبالغ معین و سر رسید متفاوت و متناسب با دوره ساخت و تکمیل پروژه های مذکور منتشر می شود.
ماده 8- وزارت مسکن و شهر سازی موظف است وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت را با توجه به برنامه زمان بندی و اولویت موضوع ماده (3) این آیین نامه ، منحصراً برای اجرای طرحهای موضوع ماده (1) این آیین نامه به مصرف برساند.
ماده 9- وزارت مسکن و شهرسازی می تواند مطالبات شرکتهای ساختمانی و تأسیساتی طرف قرار داد خود را با اوراق مشارکت تأدیه نماید.
همچنین وزارت مسکن و شهر سازی می تواند سپرده شرکتهای مزبور را که در اختیار ذی حساب طرحهای عمرانی وزارت مسکن و شهر سازی است با اوراق مشارکت جایگزین کند.
ماده 10- وزارت مسکن و شهر سازی اقدامات احتیاطی را به منظور حفظ داراییهای طرح و جلوگیری از بروز خسارات بعمل خواهد آورد.
ماده 11- سود علی الحساب در مقاطع شش ماهه به دارندگان اوراق مشارکت پرداخت می شود و تسویه حساب نهایی سود، در سر رسید اوراق صورت می گیرد.
ماده 12- باز پرداخت اصل و سود متعلقه به اوراق مشارکت بعد از سررسید، مشمول مرور زمان نمی شود ولی دارندگان اوراق مشارکت نسبت به مدت بعد از سر رسید اوراق مذکور سودی دریافت نخواهند کرد.
ماده 13- دولت بازپرداخت اصل و پرداخت سود متعلقه اوراق مشارکت را در سررسید، تعهد و تضمین می نماید.
ماده 14- سازمان برنامه و بودجه مکلف است اعتبار مورد نیاز را در بودجه سالانه براساس گزارش عملکرد وزارت مسکن و شهر سازی منظور نماید.
ماده 15- وزارت مسکن و شهر سازی پس از اتمام عملیات اجرایی طرح (ساختمانی و تأسیساتی) هر بیمارستان یا دانشگاه مشمول مشارکت ، به منظور پرداخت اصل مبالغ اوراق مشارکت و سود سالانه متعلقه، داراییهای حاصل از مشارکت را به مأخذ هزینه های تمام شده با احتساب سود قطعی مشارکت به نمایندگی دولت خریداری می نماید.
ماده 16- سود علی الحساب و قطعی متعلق به اوراق مشارکت موضوع این ماده در سال 1376 از پرداخت مالیات معاف است.
معاون اول رئیس جمهور - حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1376/01/31

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.