×

کشاورز

همه چیز درباره " کشاورز "

کشاورز

با سلام.شانزده سال قبل یک قطعه زمین کشاورزی را بصورت قولنامه ای فروخته ایم.مساحت ملک به این صورت قید گردیده: «بمساحت تقریبی چهار هکتار». در سطر آخر توضیحات قولنامه نیز قید گردیده که «کم و زیاد مساحت به قیمت زمان عقد قرارداد محاسبه میشود» اخیراً به توصیه آشنایان پس از مراجعه کارشناس برای تعیین مساحت، متوجه شدیم که مساحت زمین بیش از پنج هکتار است. با توجه به اختلاف بسیار زیاد مساحت و همچنین با این احتمال که خریدار طی این سالها متوجه اختلاف مساحت شده و موضوع را عنوان ننموده است، آیا اقدام قضایی برای فسخ معامله و یا پرداخت ثمن الباقی زمین به قیمت روز نتیجه بخش می باشد یا خیر؟

سلام براساس متن قرارداد ظاهراً طرفین قبول نموده اند که در صورت وجود اضافه فقط مطالبه قیمت کنند و

مشاهده پاسخ کامل

با سلام و خسته نباشید. سوالی که من دارم در مورد مسئله ارث و میراث هست. پدربزرگ من هفت سال و نیم هست که فوت کردن ولی پدر من که پسر بزرگ خانواده هستن هنوز ارثشون را نگرفتن. پدر بزرگم کشاورز بودن و اطراف اصفهان مزرعه دارن و عموی من از جوانی با پدرش کار می کرده و الان هم تمام امور و زمین ها دست ایشون هست. در مدت این هفت سال بسیار گفتگو کردن برای اینکه سهم پدر من را بدهند و از اونجایی که سهم پدرم یک و نیم دونگ از اون مزرعه هست و عموم نمی تونه این پول را فراهم کنه و حاضر نیست چیزی از دارایی هاش را بفروشه یا اینکه می گه مشتری نیست و یا بعضی مواقع می گه که سهم تو اینقدر نیست و من زحمت کشیدم و پدرم من را عصبانی می کنه با حرفهای بی منطقی که می زنه و پدرم به خاطر حفظ احترام خانوادگی کاری نمی کنه. میشه راهنمایی بکنین که ما چطوری می تونیم حقمون را بگیریم؟ تقریبا ارث خواهرها را داده ولی پدر من هیچی نگرفتن و عموم حتی در خانه پدربزرگ هم زندگی می کنه و خودش را مالک می دونه. میشه بگین از نظر قانونی ما چیکار می تونیم بکنیم؟ ممنونم.

شما میتوانید با مراجعه به دادگاه تقاضای تحریر ترکه و تقسیم ترکه بدهید دادگاه با انتخاب

مشاهده پاسخ کامل

با سلام و تشکر متوفی آموزگار بوده اند و در گواهی حصر حقوق ایشان فقط نام همسر و فرزندان ذکر شده و از پدر مادر نامی برده نشده(مربوط به اداره فرهنگ همان زمان) که هنوز نیز پرداخت می شود و در مورد سایر موارد هیچ ادعایی از سوی وراث صورت نگرفته آیا این گواهی قابل استناد است ؟

لازم است همین مدرک را برای اثبات انحصار وراثت ارائه نموده و برای پیگیری به دفترکل

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.