×

جعاله

همه چیز درباره " جعاله "

جعاله

سوالات-آزمون-وکالت-98

سوالات آزمون وکالت 98

سوالات آزمون وکالت 98 [...]

بنام خدا با عرض سلام و احترام خدمت شما بنده به همراه همسر خود از امتیاز وام مسکن زوجین بانک مسکن به مبلغ 50 میلیون تومان به علاوه 10 میلیون تومان وام جعاله استفاده نموده ایم و برای ضمانت این مبلغ، علاوه بر ارائه گواهی کسر از حقوق خود، واحد مسکونی خریداری شده نیز در رهن بانک قرار گرفته است. وام عنوان شده تنها شامل زوج های جوانی که تاریخ عقد آنها بعد از 17 دی ماه 1393 باشد، می شود. شرایط وام بدین گونه می باشد که باید واحد مسکونی مورد معامله به صورت دو سند 3 دانگ از فروشنده به نام بنده و خانم اینجانب انتقال داده میشد. اکنون که بنده به عللی تحت فشار قرار گرفته ام و خواهان فروش واحد مذکور هستم، بعد از مراجعه به بانک مسکن با این مشکل روبرو شدم که اجازه انتقال سند به شخص دیگری را ندارم مگر اینکه طرف مورد معامله، شرایط فوق الذکر را برای دریافت وام مسکن زوجین داشته باشد. که این امر هم با رکود حاکم بر بازار مسکن، امری بعید می باشد. سوال بنده این است که : 1- در صورت فروش واحد مسکونی به صورت قولنامه ای و اعطای وکالت نامه بلا عزل به خریدار، و با فرض اینکه خریدار تعدادی از اقساط را پرداخت ننماید، آیا برای بنده بار حقوقی دارد؟ آیا از حقوق بنده کسر می شود و یا اینکه واحد مسکونی در رهن بانک به فروش گذاشته می شود؟ 2- چه راهی برای فروش واحد مذکور وجود دارد که در آینده بنده زیر سوال نرفته و یا در دادگاه محکوم نشوم؟ خواهشاً هر راهی از قبیل وکالت، تعهد، قولنامه و ... دارید، بنده را راهنمایی فرمایید. 3- در صورتی که در قولنامه فروش و یا دفترخانه اسناد رسمی، خریدار متعهد شود که در صورت عدم پرداخت 3 قسط، معامله مذکور فسخ و متعهد به پرداخت جریمه 10 میلیونی به اینجانب شود، باز هم امکان ایجاد دردسر و مشکلاتی در آینده می باشد؟ - از اینکه وقت گذاشتید و مشکل بنده را مطالعه نمودید و من را راهنمایی می نمایید، بی نهایت سپاسگذارم. با سپاس فراوان

لطفا مدارک رابراى من ایمیل کنید

مشاهده پاسخ کامل

با سلام میخواستم بدانم در عقد جعاله ی که میان دو شخص معمولی منعقد میشود میتوان بانک را بعنوان سرمایه گذاز یا تامین کننده اعتبار وارد کرد؟مثال شخصی برای نقاشی منزلش با نقاش عقد جعالعه میبندد اکنون برای پرداخت اجرت پول ندارد ایا میشود بانک را وارد همان عقد تنظیمی وارد نمود؟بدون اینکه چهارچوب ونظام عقد جعاله بهم نخورد؟واگر نه راهکار حقوقی انگونه موارد مشابه ونحوه ی گنجاندن در قالب عقود 19گانه ی بانکی چیست؟با سپاس امیر محمد هستم از مشهد.

جعاله الف:تعریف: طبق آئین نامه اجرایی قانون عملیات بانکی بدون ربا: جعاله : عبارت است از التزام شخص ( جاعل ) یا ( کارفرما ) به ادای مبلغ یا اجرت معلوم ( جعل ) در مقابل عملی معین ، طبق قرارداد با طرفی که عمل را انجام می دهد ( عامل یا پیمانکار ) نامیده می شود .

مشاهده پاسخ کامل

به نام خداوباسلام افتخاردارم برای دفعه ی چهارم ازمحضرشمااستفاده می کنم درسال 88به دعوت یکی ازدوستان به کارکشاورزی دعوت شدم وایشان یک قطعه زمین داشت وشفاهی مقرر کردیم بنده به عنوان همکاری باوی کارکنم وماهانه حق الزحمه ی مرابدهدودراین مدت دوفقره وام به نام خودم گرفتم به ایشان دادم که طبق تعهدنامه وسازش نامه ی شورائ حل اختلاف پرداخت اقساط به عهده ی ایشان است وهیچ گونه قراردادی مبنی برشراکت بین ما نمی باشدوتمام امور کشاورزی مانند اجیرکارگروکشت محصولات وبه کارگیری تجهیزات به دستورایشان بوده وپس ازده ماه پیشنهادشراکت به من دادکه من به دلایلی نپذیرفتم وباتوافق وی ازایشان جداشدم وقرارشدحق الزحمه ی مراهم بدهدالآن پس ازیک سال برعلیه بنده دادخواستی به دادگاه ارائه داده باعنوان فسخ قراردادشراکت ودرآن مطرح نموده که با من {خوانده} اقدام به عقدقراردادشراکت نموده به طوریکه زمین ازخواهان {وی} واجیرکارگروتجهیزات وکودوبذروسم به عهده ی خوانده است وخوانده پس ازده ماه کارکشاورزی را رهانموده است وتقاضای دریافت ازخوانده راداردوضمنایک استشهادمحلی باامضائ چندکارگرکه باایشان همکاری دارندتنظیم نموده وقیدکرده که بنده شریک ایشان می باشم وبااخذ کارگراقدام به کشت محصولات نموده ام وقبل ازبرداشت زمین رارهاکرده ام . سوالات: 1- باتوجه به عدم وجودقراردادشراکت فی مابین ما،وانجام تمام امورکشاورزی به دستورایشان آیابنده بایدبرای رددعوی ،من هم استشهادنامه تنظیم کنم واگرجواب مثبت است چه مطالبی قیدنمایم؟ 2-من حاضرم برای ردتمام موارددعوی ایشان سوگندبخورم درچه موقع این کارلازم است؟آیااین کارلازم است؟ 3-آیاجهت توجیه شهودخواهان ،باشهودخواهان صحبت کنم وآنهارانسبت به شهادت غیرواقع آگاه سازم ؟ 4-اگر بنده شاهدی نیافتم تکلیف چیست؟وبنده محکوم می گردم؟ باتشکر

با سلام دوست محترم درخصوص سوال شما شرایط متفاوت است بدین شرح که 1-آیا شما شراکت را قبول دارید؟2-آیا به عنوان مشارکت فعالیت نموده اید؟

مشاهده پاسخ کامل

قانون-دیوان-محاسبات-

قانون دیوان محاسبات

آئین-نامه-صدور-ضمانتنامه-ها-و-ظهرنویسی

آئین نامه صدور ضمانتنامه ها و ظهرنویسی

شرط-وصول-حق-دلالی---باطل-بودن-شرط-خلاف-قانون

شرط وصول حق دلالی - باطل بودن شرط خلاف قانون

قانون-مدنی

قانون مدنی

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.